Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار همدان گفت: مهمترین شاخصه برای انتخاب شهروندان برگزیده همدان عامل بودن به وظایف شهروندی است. ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، شامگاه شنبه نشست خبری اصحاب رسانه با شهردار و برخی اعضای شورای اسلامی شهر همدان در ارتباط با دومین جشنواره شهروندان برگزیده در سالن همایش‌های قرآنی و بین‌المللی همدان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرداری همدان سامانه اطلاع‌رسانی مصوبات شورای شهر را راه‌اندازی کندپاسکاری شهرداری، اصناف و میراث فرهنگی در زمین بازار همدان/ نهادهایی که مسئولیت نمی‌پذیرندنیروی انسانی شهرداری تهران، بیش از 1800 نفر کاهش یافت

توجه به شهروندان برتر

شهردار همدان در این نشست اظهار داشت: در کنار اقدامات عمرانی و اقدامات زیرساختی در بخش‌های مختلف، شهرداری و شورای همدان توجه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی و فرهنگ شهروندی دارد.

عباس صوفی افزود: جشنواره شهروند برگزیده پس از مدتی وقفه از سال گذشته مجدداً آغاز به کار کرد و در سال 97 علاوه بر معرفی نفرات برتر به خانواده مرحوم فرشچیان که خدمات بسیاری در ساخت بیمارستا‌ها و فضای آموزشی در همدان کشیدند کلید شهر همدان و شهروند افتخاری این شهر اعطا شد.

وی با اشاره به این که در سال گذشته به نحوه برگزاری جشنواره و داوری نقدهایی وارد شد و این نقدها بعضا هم قابل قبول بود گفت: جشنواره شهروند برگزیده، امسال نیز کلید خورده و شورای سیاستگذاری و کمیته‌‌های اجرایی، داوری و اطلاع رسانی آن تشکیل شده است.

صوفی عنوان کرد: کمیته‌های رسانه‌ای و اجرایی کار خود را آغاز کردند و کمیته داوری نیز کار خود را پس از بیستم تیرماه یعنی پایان ثبت نام در سایت آغاز می‌کند.

وی با بیان این که شهروندان همدانی برای حضور در این جشنواره می‌توانند به صورت خود معرفی یا معرفی توسط دیگران در معرض داوری قرار بگیرند تصریح کرد: مهمترین معیار و شاخصه این دوره از جشنواره شهروندان برگزیده، عامل بودن به وظایف شهروندی است.

صوفی تاکید کرد: شهروندانی که مشارکت پذیرند و اخلاق شهروندی را رعایت می‌کنند باید مورد توجه قرار بگیرند که جشنواره شهروندان برگزیده نیز با این هدف فعالیت مجدد خود را از سال گذشته آغاز کرده است.

وی با اشاره به این که در 4 محله همدان نیز انتخابات شورای اجتماعی محلات برگزار شده و این شورا تشکیل شده است گفت: شورای اجتماعی محلات به کمک شورای شهر و مدیریت شهری می‌آید تا به توسعه شهر همدان کمک کند.

الگوسازی با معرفی شهروندان برگزیده

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در نشست خبری جشنواره شهروند برگزیده  گفت: یکی از اهداف مهم این جشنواره الگوسازی برای شهروندان است.

کامران گردان افزود: جشنواره شهروند برتر همدان مورد توجه دیگر کلان‌شهرهای کشور از جمله شیراز قرار گرفته و از آن الگوبرداری کرد‌ه‌اند.

وی با اشاره به این که مقرر شد دومین جشنواره شهروندان برگزیده همدان با شعار همدان شهر برتر با شهروندان برتر برگزار شود تصریح کرد: مصادف با روز همدان نفرات برتر این جشنواره معرفی می‌شوند.

گردان در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر این که آیا یادمان‌هایی برای نفرات برتر این جشنواره در سطح شهر ایجاد می‌شود تصریح کرد: با توجه به این همدان چهره‌های شاخص و مطرحی دارد و ایجاد یادمان یا نامگذاری کوچه یا خیابان به نام این افراد در اولویت است امکان ایجاد یادمان یا نامگذاری کوچه و یا خیابان به نام نفرات برتر جشنواره وجود ندارد.

وی افزود: با اینحال کتابی چاپ می‌شود که نام، چهره و اقدامات نفرات برتر جشنواره در آن ثبت شود تا به عنوان مرجع به آن رجوع شود.

معرفی نفرات برتر در اول شهریور

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان این که یکی از اهداف جشنواره شهروندان برگزیده همدان شناسایی، معرفی و برجسته سازی سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی شهر همدان است گفت: شهروند برگزیده به شهروندی اطلاق می‌شود که سرمایه اجتماعی، فرهنگی و انسانی در سطح مناطق و محلات است.

رضوان سلماسی افزود: ثبت نام در جشنواره از شانزدهم خرداد آغاز شده و تا بیستم تیرماه افراد برای ارسال مدارک و تشکیل پرونده وقت دارند.

وی عنوان کرد: بررسی پرونده‌ها و داوری نفرات از اول مرداد آغاز و در تاریخ یک شهریور ماه اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود.

جشنواره ایده برتر شهری کمک به توسعه گردشگری همدان

رئیس کمیسیون اقتصاد ،سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز در نشست جشنواره شهروندان برگزیده همدان گریزی به جشنواره ایده‌های برتر شهری زد و اظهار داشت:  بررسی آثار این جشنواره در 4 مرحله توسط کمیته داوران صورت گرفته است.

حسین قراباغی افزود: محور‌های این جشنواره شامل تقویت گردشگری شبانه در کهن شهر همدان، بهره گیری از ظرفیت شهر هوشمند در مدیریت شهری، شیوه های تبلیغات مدرن، طراحی و تجهیز ورودی های سه گانه شهر همدان است.

وی با اشاره به این که بررسی آثار جشنواره ایده برتر شهری پایان یافته است گفت: اختتامیه جشنواره ایده برتر شهری در تاریخ 26 تیرماه برگزار می شود

انتهای پیام/ش

R41405/P/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۵۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی مصطفوی عصر امروز در تشریح این خبر عنوان کرد: یکی از مهمترین قسمت‌ها در شهر تبلیغات محیطی است و آن آشنایی شهروندان با قوانین و مقررات است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح اولین پیکان ما به سمت شهرداری می‌رود، افزود: بسیاری از بیلبوردهای شهری به ورقه‌های تبلیغاتی شرکت‌های خصوصی تبدیل شده‌اند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: طرح ابتکاری ایستگاه قانون را در استان همدان طراحی کردیم که مبتلا به بسیاری از نهادهای اداری و دولتی است بخصوص در حوزه آموزش و پرورش ما می‌توانیم در حوزه پیشگیری رشدمدار مسائل مهمی را بکار گیریم، همچنین این طرح در سطح مدیران و مسئولینی که حوزه کاری آنها با مراجعین و مردم بیشتر است بکار می‌رود.

مصطفوی بیان کرد: جلساتی در مدارس، تحت عنوان زنگ قانون قرار است در سطح کشور اجرا شود ولی آنچه که برای ما به عنوان ایستگاه قانون در سطح شهر مطرح شده و در جایی که مخاطبان حضور دارند مطرح است می‌توان کارهای تولید محتوا انجام داد.

وی ابراز کرد: پیامک‌های ارسالی از طرف قوه قضائیه با سرشماره عدل ایران است، بنا بر این داریم که فضای محیطی را در سطح استان و در شهر همدان شروع کنیم؛ فاز اول مشخص کردن محلی برای نصب بیلبورد چه در ادارات و چه خارج از ادارات و تابلو این محل مختص آگاه‌سازی شهروندان از قوانین و مقررات باشد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان افزود: از طریق طراحی، اینفوگرافی و عکس نوشته به هر کیفیت در محل مورد نظر قرار گیرد و به عنوان جایی که اگر فردی در ایستگاه اتوبوس نشسته اطلاعات عمومی خود را بالا برد، افراد باسواد با سن و سال بالا و مخاطب عام در جامعه داریم می‌بینیم ولی در آموزش و پرورش مخاطب خاص دانش آموز هر مقطعی شاید اقتضای خود را داشته باشد.

مصطفوی تاکید کرد: یکی از بهترین مکان‌های مناسب برای اجرایی شدن تبلیغات طرح ایستگاه قانون، در وسایل حمل و نقل عمومی است چرا که استفاده شهروندان از آنها بیشتر است.

وی اظهار کرد: طرح "ایستگاه قانون" یک طرح ابتکاری و ریشه آن قانونی است؛ در سند تحول قضائی به ارتقا آگاهی‌های عمومی توجه ویژه‌ای شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان ابراز کرد: با اجرایی شدن طرح ایستگاه قانون می‌توانیم آگاهی‌های عمومی را ارتقا دهیم.

مصطفوی در پایان با اشاره به اجرای طرح ایستگاه قانون خاطرنشان کرد: ارگان‌هایی که در زمینه فرهنگی فعالیت می‌کنند می‌توانند ما را در اجرای این طرح و ارتقا آگاهی‌های عمومی به شهروندان یاری کنند.

کد خبر 6088693

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان
  • پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی
  • درخواست شهروندان اهوازی از شهردار
  • ضرورت پاکسازی معابر شهر‌ی از خاک و نخاله
  • درخواست شهروندان منطقه ۱۴ تهران برای بازسازی یک خانه قدیمی + فیلم و تصاویر
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می شود
  • جشنواره پژواک رادیو با تقدیر از پیشکسوتان و برنامه‌سازان برگزار شد
  • افتتاحیه «پژواک» با تقدیر از پدر رادیو/ بخش «وعده صادق» اضافه شود
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد