Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان در گزارشی نوشت: به رغم هزینه میلیاردی برای ایجاد ارتش در افغانستان، نیروهای امنیتی این کشور توانایی لازم برای مقابله با طالبان را نداشته و به شدت از افزایش تلفات رنج می‌برد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان در گزارشی نوشت: به رغم هزینه میلیاردی برای ایجاد ارتش در افغانستان، نیروهای امنیتی این کشور توانایی لازم برای مقابله با طالبان را نداشته و به شدت از افزایش تلفات رنج می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس، طالبان در حال حاضر بر بیش از نیمی از افغانستان کنترل یا نفوذ داشته که بیشترین مقدار از زمان سقوط دولت این کشور توسط آمریکاست.

سیگار تاکید کرد: در 17 سال گذشته مبلغی بیش از 83 میلیارد دلار به بازسازی ارتش افغانستان تخصیص داده شده، اما هیچ نهاد یا شخصی مسئولیت چگونگی هزینه‌کرد این مبلغ را برعهده نگرفته است.

سیگار ادامه داد: مسئولیت هزینه‌کرد این مبلغ بین چندین نهاد آمریکایی و بین المللی تقسیم شده و بنظر می‌رسد که در این زمینه آمریکا برنامه جامع در این رابطه نداشته باشد.

جان ساپکو، رئیس سیگار در این رابطه گفت: به رغم تخصیص هزینه هنگفت در این رابطه هیچ نهاد اجرایی یا نظامی آمریکا ارزیابی در این رابطه نداشته و متخصصی در این زمینه برای تکمیل این ماموریت اعزام نشده است.

سیگار همچنین تصریح کرد: در تصمیم‌های مهم هیچ کدام از افغان ها مشارکت داده نمی‌شود و بجای مشورت و درگیر کردن آنها در کارها صرفا آنها باید از دستورات اطاعت کنند.

به نوشته بریت بارت، بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان ادامه داد: عدم مشارکت افغان‌ها در تصمیمات مهم باعث شده که افغان‌ها بدون حمایت آمریکا قادر به انجام کارها نباشند و به شدت به آمریکا وابسته شدند.

آمریکا در یکسال گذشته تلاش کرده با طالبان بر سر خروج نظامیان این کشور و همچنین جاری شدن صلح مذاکره کند که حاصلی جز بن بست نداشته است.

از سوی دیگر رئیس جمهور آمریکا بارها اعلام کرده که به دنبال خروج نظامیان آمریکا از افغانستان است و در آخرین مورد روز گذشته نیز از کاهش تعداد سربازان از افغانستان خبر داد.

سیاست گنگ و بدون برنامه ترامپ در افغانستان باعث پیچیده شدن صلح و آینده امنیت و ثبات در این کشور شده است.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان رئیس جمهور امریکا سیاست کنگره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۶۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور

در پی اقدامات لازم از سوی ایران ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل در جنوب شرق کشور توسط نیروهای طالبان دستگیر شده بودند، آزاد شدند.

گفتنی است، عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان‌ سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا، جنگ اوکراین را به کدام سو می برد؟
  • 60 میلیارد دلاری آمریکا، جنگ اوکراین را به کدام سو می برد؟
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم