Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه اقتصادی "گلوبس" به نقل از یک دیپلمات سعودی نوشت، از نظر عربستان، کشورهای عرب حوزه خلیج فارس،‌ مصر و اردن دوره جنگ با رژیم صهیونیستی تمام شده و در حال حاضر "مزایای عادی سازی روابط با این رژیم بسیار است".

به گزارش ایسنا، این روزنامه رژیم صهیونیستی به نقل از این دیپلمات می‌آورد: تاریخ به ما فرصت تحقق عادی سازی روابط را داده است و امیدواریم اسرائیل از این فرصت استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام سعودی افزود: سفر یک مسؤول اسرائیلی رسمی به عربستان بحث این روزهاست.

وی درباره معامله قرن که کنفرانس بحرین بخش اقتصادی آن را افتتاح می‌کند، تصریح کرد: سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی تلاش می‌کنند فلسطینی‌ها را به بررسی جدی تحولات سیاسی و اقتصادی در چارچوب معامله قرن متقاعد کنند.

این دیپلمات سعودی تاکید کرد: عربستان و کشورهای دیگر آماده سرمایه‌گذاری عظیم و هنگفت در معامله قرن هستند؛ سرمایه‌گذاری که فلسطینی‌ها تصورش را نخواهند کرد.

وی ادامه داد: زمانی که معامله قرن شروع شود فلسطینی‌ها به استقلال واقعی، همچنین آموزش عالی و اقتصاد قوی دست می‌یابند و آنها دیگر نیازی به کمک‌های مالی دیگران نخواهند داشت و تصور اینکه فلسطینی‌ها در چهره قربانی ابدی باشند، دشوار است.

این دیپلمات سعودی در اظهاراتی خصمانه مدعی شد: اسرائیل "خطر" ایران را به جهان نشان داد و اروپا باید دریابد که هرگونه عقد قرارداد تجاری با تهران به منزله "تأمین مالی تروریسم" است.

به گفته این دیپلمات، امنیت ملی کشورش در رأس اولویت‌های آن قرار دارد همانطور که اسرائیل آن را در اولویت خود قرار داده و ریاض از دستاوردهای تکنولوژیکی اسرائیل بسیار شگفت زده بوده و به دنبال الگو برداری از اسرائیل است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عربستان اسراييل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۶۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج گرمای غیرعادی در غزه جان کودکان فلسطینی را می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل (آنروا) اعلام کرد که طی روزهای گذشته نوار غزه شاهد استقرار موج گرمای غیر عادی بوده است.

بر اساس این گزارش، گرمای شدید نوار غزه طی روزهای گذشته باعث شده اوضاع آوارگان فلسطینی که در چادر زندگی می‌کنند به شدت وخیم شود.

آنروا تاکید کرد که در جریان این موج گرمای غیر عادی در نوار غزه تاکنون دست کم ۲ کودک فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

بارش باران، گرمای شدید، نبود مواد غذایی کافی، نبود آب آشامیدنی، گسترش بیماری‌های واگیردار و روان شدن فاضلاب در میان چادرهای آوارگان تنها بخشی از مشکلاتی است که شهروندان فلسطینی این روزها در نوار غزه با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌های اعلام شده تعداد آوارگان فلسطینی در نوار غزه به شدت در حال افزایش است. چند روز قبل خبرنگار شبکه فلسطین الیوم گزارش داده بود که شمار آوارگان فلسطینی در شهر دیرالبلح بر اثر تداوم حمله‌های رژیم صهیونیستی افزایش چشمگیری داشته است.

کد خبر 6089479

دیگر خبرها

  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • موج گرمای غیرعادی در غزه جان کودکان فلسطینی را می‌گیرد
  • دیپلمات سابق آمریکایی: کابینه اسرائیل روانی است