Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهیدی با بیان اینکه ۷۴۰ هزار مشترک در سطح استان همدان داریم ، گفت: حذف قبوض جزو برنامه‌های وزارت نیرو است که از ابتدای مهرماه اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «محمد مهدی شهیدی» در نشست خبری با خبرنگاران همدان به مناسبت هفته صرفه جویی آب و انرژی گفت:  سال گذشته از پنجم تیر ماه  خاموشی گسترده‌ای در سطح کشور به علت نبود آب و افزایش دمای هوا صورت گرفت که افزایش دو درجه‌ای حرارت هوا نسبت به سنوات قبل را نیز شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: با بیان اینکه در استان همدان روزهایی که دمای بالای 40 درجه بود شاهد افزایش مصرف برق بودیم ، افزود: افزایش بیش از 40 درجه‌ای دما موجب افزایش 340 مگاواتی مصرف برق بود.

 

وی به پیک مصرف انرژی از ساعت  12 تا 16 عصر و 20 تا 24 شب اشاره کرد و اظهار داشت: مشترکین خانگی در ساعت پیک مصرف انرژی  تا جایی که امکان دارد در مصرف صرفه جویی کنند.

 

وی به مصرف انرژی در کولرهای گازی اشاره کرد و گفت: کولرهای گازی چهار برابر کولرهای آبی  انرژی مصرف دارند .

 

پیش بینی مصرف 740 مگا وات  طی سال جاری برای استان همدان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان پیش‌بینی مصرف 62 هزار مگاوات برق در سال 98 را برای کشور داشت و افزود: برای استان همدان نیز در سال 98، 740 مگاوات مصرف پیش‌بینی شده که با اقداماتی که مدنظر است، امیدواریم کاهش مصرف را شاهد باشیم و بدون اعمال خاموشی پیک سال 98 کاهش یابد.

 

شهیدی بخش کشاورزی را حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به مصرف 40 درصدی پیک مصرف در بخش کشاورزی، تفاهم‌نامه‌ای طی سال‌های قبل انجام شده است که کاهش مصرف اعمال شود.

 

وی اظهار داشت: مصرف انرژی برق در بخش صنعت استان 10 درصد است، گفت: طبق قراردادی  که با نیروگاه خورشیدی 8.5 تا 9 ساعت است که برای پیک روز این نیروگاه بسیار مهم است و حدود 7 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری شده است.

 

اصلاح شبکه‌های روستایی در حال انجام است

 

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه اصلاح شبکه‌های روستایی نیز مدنظر است خاطرنشان کرد: از سال 92 تاکنون 30 میلیارد تومان در این بخش هزینه شده و در سال 97 نیز 8 میلیارد تومان هزینه شده که بخشی انجام شده و بخشی در حال انجام است.

 

 

شهیدی در خصوص سرقت کابل و سیم برق نیز گفت: سرقت سیم مسی در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر شده که جایگزینی سیم مسی با آلومینیومی در حال انجام است که از سرقت نیز بازدارنده است.

 

 

وی تعداد مشترکان برق استان همدان را 740 هزار مشترک عنوان کرد و افزود: مشترک غیرمجاز نیز در استان همدان 4 هزار و 500 مورد شناسایی شده که 2 هزار و 200 مورد رفع شده و 2 هزار مورد نیز در دست بررسی است که بیشتر در حاشیه شهرها و روستاها هستند.

 

 

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان دهه کرامت استان بوشهر کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس خراسان جنوبی بیرجند اوقات فراغت شیراز خطبه نماز جمعه مدیر شرکت توزیع برق مصرف برق استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۶۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| جاری شدن سیل در شهر مدینه عربستان

منابع خبری گزارش دادند که بارش شدید باران در شهر مدینه عربستان، منجر به آب گرفتگی معابر و جاری شدن سیل در برخی از نقاط این شهر شده است.

کد خبر 749595

دیگر خبرها

  • هزینه قبوض تلفن ثابت در سال 1403
  • فیلم| جاری شدن سیل در شهر مدینه عربستان
  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • مصرف برق همدان در بخش‌های مختلف انضباط یابد
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • صدور دستور اصلاح قبوض گازبهای تأسیسات گردشگری به یک‌چهارم
  • اصلاح قبوض گازبهای تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی