Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@00:14:20 GMT

بی توجهی به خطر کج شدن برج میلاد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۶۵۱۹

بی توجهی به خطر کج شدن برج میلاد

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ مجید فراهانی در جریان صد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در خصوص گود برج میلاد واکنش نشان داد. وی در این تذکر به شهرداری تهران گفت:  گود کنار مرکز همایش‌های برج میلاد ضایعه ای است که وجودش حدود پنج سال  شهر را آزار می‌دهد.

عضو شورای شهر تهران افزود: عدم تعیین تکلیف این گود فضای شهرو تاب آوری را دچار چالش نموده و خطرهای بالقوه‌ای را برای برج ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراهانی با اشاره به گودهای رها شده پایتخت، اظهار کرد: از آغاز فعالیت شورای پنجم پیگیری وضعیت گود رها شده در دستور کار قرار داشته است و تاکنون در خصوص تعیین تکلیف این گود در صحن شورا از سوی اعضاء محترم شورا تذکرات متعددی داده شده، نشست‌ها و بازدیدهای زیادی انجام شد.

فراهانی اضافه کرد: متاسفانه علی رغم پیگیری های اعضای محترم  کمیسیونهای معماری و شهرسازی؛ عمران و حمل و نقل و با گذشت ماه ها از آن  هنوز نه طرح جامع مربوط به اراضی برج میلاد تهیه شده و نه در خصوص گودبرداری مجاور این برج تعیین تکلیف شده است.علاوه بر این متاسفانه تاکنون شهرداری تهران در پاسخ مکاتبات و پیگیری های سازمان بازرسی کل کشور در سالهای 1396 و 1398 در خصوص«پایدار نمودن گودال جنب برج میلاد تهران و خطر کج شدن آن برج» اقدام جدی انجام نداده است،که این امر منجر به پیگیری موضوع از سوی معاون محترم عمران،توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در تاریخ 07/03/1398 از شهردار محترم تهران شده است.    

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی گفت: اینجانب به عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند 3 ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور،درباره «لزوم توجه به پایدار نمودن گودال جنب برج میلاد تهران » به شهرداری تهران تذکر می دهم، انتظار دارم شهرداری بیش از پیش به مساله گودال برج میلاد تهران توجه نماید و این تهدید را با تحرک بخشیدن به سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی بدل به فرصتی برای رشد و توسعه اقتصاد و سرمایه گذاری شهر نماید.

فراهانی در پایان افزود: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام جناب آقای دکتر حناچی ،شهردار محترم تهران شاهد توجه بیش از پیش به سرمایه گذاری در شهر تهران باشیم.

 

خبرنگار: سیمین برادران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد برج میلاد بودجه شورای شهر تهران قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۶۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه

به گزارش همشهری آنلاین، مقام‌های ایتالیا اعلام کردند در جریان کاوش‌های پیش از ساخت یک نیروگاه برق در جنوب ایتالیا، یک گورستان پیشارومی به همراه مجموعه‌ قابل توجهی از اشیاء مخصوص خاکسپاری کشف شده است.

«رویترز» در این‌باره نوشت این گورستان در «اموروسی» منطقه‌ای در ۵۰ کیلومتری «ناپل» و در جریان کاوش‌ها قبل از ساخت و ساز کشف شده است.

بهترین شواهد تاریخی سالم این مکان در یک محوطه خاکسپاری در حدود ۱۳ هزار متر مربع کشف شده است که قدمت آن به فاصله بین عصر آهن و قرن ۸ تا ۷ پیش از میلاد می‌رسد و ۸۸ مقبره را شامل می‌شود.

در مقبره متعلق به مردان، بقایای سلاح و در مقبره زنان، زیورآلات برنز همچون دستبند و آویز کشف شده است.

به گفته باستان‌شناسان، در این مقبره‌ها تعداد قابل‌توجهی گلدان با اشکال مختلف قرار داشت که بیشتر روی هم چیده می‌شدند و معمولاً زیر پای متوفی قرار می‌گرفتند.

کد خبر 847555 منبع: ایسنا برچسب‌ها تاریخ - باستان‌ شناسی خبر مهم

دیگر خبرها

  • زد و خورد زکی‌پور قبل از پرسپولیس!(عکس)
  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • توقف اعزام قطارهای تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • پیولی: به شایعات اخراجم توجهی نمی‌کنم
  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه، ۴۰ میلیون واریز کنند!
  • کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ، ۴۰ میلیون واریز کنند
  • ببینید | درخشش خیره کننده مهدی قائدی در امارات؛ بی‌توجهی آقای فوتبالیست به مهریه میلیاردی