Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:18:02 GMT

فشار خون ۸۷ درصد از جمعیت هدف در اشنویه پایش شد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۶۷۰۵

فشار خون ۸۷ درصد از جمعیت هدف در اشنویه پایش شد

ابوبکر افشنگ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۵ هزار نفر از جمعیت این شهرستان جامعه هدف طرح ملی فشارخون هستند که شامل جمعیت بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی می شود.

وی افزود: ۱۲۰ نفر از عوامل طرح ملی فشار خون در ۲۵ ایستگاه ثابت در سطح این شهرستان و چند پایگاه سیار کار اجرای این طرح و کنترل فشار خون مراجعه کنندگان را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیمارستان اشنویه، درمانگاه ها، پایگاه های جامعه سلامت شهری و روستایی و خانه های بهداشتی برای اجرای طرح ملی کنترل فشار خون تجهیز شده است و این طرح تا ۱۵ تیر ادامه دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه این شهرستان با بیان اینکه اشنویه رتبه اول را در اجرای این طرح در استان به خود اختصاص داده است افزود: پرسنل شبکه بهداشت این شهرستان همه روزه از هشت صبح تا هشت شب آماده ارایه خدمات مربوط به این طرح هستند.

وی با اشاره به اینکه اگر فشارخون بالا به موقع تشخیص داده شود، می‌توان با دارو یا رعایت برخی کارها آن را کنترل کرد، افزود: همه افراد بالای ۳۰ سال می‌توانند با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های سلامت ثابت و سیار شهری و روستایی، خانه‌های بهداشت و بیمارستان از وضعیت فشار خون خود مطلع شوند.

افشنگ از اقشار مختلف مردم خواست با حضور در پایگاه‌های کنترل فشار خون، از خدمات رایگان این طرح استفاده کنند.

طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از روز ۲۷ اردیبهشت ماه اغاز به کار کرده است که در مرحله اول تا ۱۷ خرداد ماه اطلاع رسانی و آموزش صورت گرفت و در مرحله دوم از ۱۸ خرداد تا ۱۵ تیر عملیات سنجش فشار خون انجام می‌شود

اشنویه بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد و در جنوب آذربایجان غربی واقع است.

۹۸۷۰/‏۶۱۸۵/‏۷۱۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشنویه فشار خون بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۶۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از پاریس؛ رسانه‌های فرانسوی از امروز به عنوان "پنج شنبه سیاه" فرودگاه‌های کشور نام برده اند و با توجه به نزدیکی برگزاری رقابت‌های المپیک پاریس این موضوع به تیتر یک این رسانه‌ها تبدیل شده است.
به گفته اتحادیه‌های کارکنان بخش‌های کنترل پرواز؛ این اعتصاب که در اعتراض به برنامه اصلاحی هواپیمایی کشوری صورت گرفته است، تعداد زیادی پرواز داخلی و بین المللی را شامل می‌شود؛ که از جمله آن لغو بیش از ۲ هزار پرواز در اروپاست. 
افزایش سالانه حقوق به میزان پنج و ۴ دهم درصد از جمله خواسته کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه است.
در این اختلال کم سابقه خطوط هوایی فرانسه؛ پرواز‌های فرودگاه اورلی پاریس ۷۵ درصد، فرودگاه شارل دو گل پاریس و فرودگاه مارسی ۶۵ درصد و فرودگاه نیس و سایر فرودگاه‌ها ۴۵ درصد لغو شده است.
برای خاتمه دادن به این اعتصابات؛ نمایندگان دولت فرانسه با اتحادیه‌های مربوط وارد مذاکره و رایزنی شده اند.
اتحادیه‌های کارکنان بخش‌های کنترل پرواز به دولت هشدار داده اند در صورت به نتیجه نرسیدن این مذاکرات؛ اعتصابات گسترده‌ای برای سه روز تعطیلی ۹، ۱۰ و ۱۱ می (۲۰، ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) به اجرا در خواهد آمد.

دیگر خبرها

  • امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • جشنواره گیلاس اشنویه به ایستگاه هفتم رسید
  • هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس در اشنویه برگزار می‌شود
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت