Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@23:45:41 GMT

سندرز: ترامپ مسبب ایجاد بحران با ایران بوده است

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۶۸۹۹

به گزارش فارس، سناتور «برنی سندرز» یکی از نامزد دموکرات‌‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا در گفت‌وگو با شبکه «سی بی اس نیوز» ضمن انتقاد از سوء مدیریت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که به تشدید تنش میان ایران و آمریکا منجر شده، راهبرد رئیس‌جمهور آمریکا را همچون «آتش انداختن در سبد پر از کاغذ و سپس (تلاش برای) خاموش کردن آن» دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نامزد دموکرات‌ها که یکی از منتقدان اصلی سیاست‌های ترامپ به حساب می‌آید به اقدامات تحریک‌آمیز رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران اشاره کرد که بعد از ساقط شدن پهپاد جاسوسی آمریکا در حریم هوایی ایران، در ابتدا تصمیم به اقدام نظامی علیه ایران گرفت و پس از آن منصرف شد.

ترامپ همچنین اردیبهشت سال گذشته نیز از توافق بین‌المللی برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به «برجام» خارج شده و تمام تحریم‌های هسته‌ای ذیل این توافق را احیا کرد.

سندرز در برنامه «Face the Nation» در این خصوص گفت: «(اقدامات ترامپ) همچون کسی است که آتش در سبد پر از کاغذ می‌اندازد و سپس آن را خاموش می‌کند. او به ایجاد این بحران کمک کرد و سپس حملات را متوقف کرد».

این نامزد دموکرات، ترامپ را متهم کرد که بر این باور است که «جنگ با ایران برای این کشور (آمریکا) خوب است».

زمانیکه مجری شبکه سی بی اس نیوز ادامه داد که ترامپ به دنبال حمله «محدود» به ایران بود، سندرز به تمسخر گفت:‌«اوه، فقط یک حمله محدود، اوه، متأسفم. نمی‌دانستم که حمله به یک کشور دیگر با بمب مشکلی نداشته باشد».

ترامپ روز گذشته (شنبه) در جمع خبرنگاران گفت که آمریکا تحریم‌هایی را علیه ایران وضع خواهد کرد و برخی از این تحریم‌ها «کند» اجرا می‌شود و برخی «سریع‌تر» اجرا خواهد شد.

وی همچنین لفاظی‌های گذشته خود درباره اقدام نظامی علیه ایران را تکرار کرد و گفت اقدام نظامی علیه ایران تا زمانیکه مشکل را حل کنیم، روی میز قرار خواهد داشت.

روز پنجشنبه هفته گشته، سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یک فروند پهپاد جاسوسی تریتون MQ-4C متعلق به نیروی دریایی آمریکا را بعد از تجاوز به حریم هوایی ایران بر فراز استان هرمزگان با استفاده از سامانه پدافند موشکی «سوم خرداد» ساقط کرده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۶۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود ما نیست | وقتی می پرسم آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس گفت: افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی باعث قطع روابط دیپلماتیک با ایران شده و به سود انگلیس نیست.

وی افزود: وقتی از پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم که آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است.

کد خبر 848563 منبع: تسنیم برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران ایران و انگلیس خبر ویژه

دیگر خبرها

  • شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود ما نیست | وقتی می پرسم آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است
  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود