Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن مظهری صبح یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه به میزبانی دادگستری سمنان ضمن بیان اینکه حجم پرونده‌های ورودی به دستگاه قضای استان طی سال گذشته ۱۷۰ هزار پرونده بوده که برای استانی با ۷۰۳ هزار نفر جمعیت حجم کار بالایی را شامل می‌شود، ابراز داشت: واقعیات اجتماعی و شرایط اقتصادی دست به دست هم داده است تا این حجم بزرگ کار برای دستگاه قضایی به وجود آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات شاخص دادگستری در سال گذشته، کاهش پرونده های مسن بوده است، ابراز کرد: در این راستا خوشبختانه دادگستری استان سمنان و شهرستان‌های تابعه توانسته‌اند بسیاری از پرونده‌های باقی مانده از سال‌های قبل را نیز حل و فصل کنند تا باری از دوش دستگاه قضایی برداشته شود.

مشکلات تعدد پرونده های قضایی

رئیس کل دادگستری استان سمنان ضمن بیان اینکه باید آستانه تحمل و انتظارات مردم نیز با واقعیت های جامعه هماهنگ تر شود، گفت: تعداد زیاد پرونده‌های قضایی زیبنده نظام اسلامی نیست و این حقیقتی است که باید آن را بپذیریم.

مظهری با بیان اینکه درست است که رسیدگی به دعاوی وظیفه قانونی قوه قضاییه است اما بر روی دیگر سکه مردم باید به تبعات و آثار منفی این حجم پرونده قضایی توجه کنند، تاکید داشت: تضعیف انسجام اجتماعی و مشکلات متعددی که برای اشخاص در فرآیند رسیدگی به دعاوی در زمره مشکلاتی است که تعدد پرونده های در سطح دستگاه قضا پدید می آورد.

وی در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه با هدف خدمت رسانی بهتر به مردم دفاتر خدمات قضایی جدید در استان سمنان ایجاد می‌شود، افزود: دفاتر خدمات قضایی جدید در شهرستان‌های گرمسار، شاهرود، آرادان، ایوانکی و دامغان در هفته قوه قضاییه راه‌اندازی خواهند شد.

کد خبر 4648383

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته قوه قضاییه دادگستری استان سمنان دستگاه قضایی سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۷۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط ۴۵ هزار نخ سیگار قاچاق در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین نجف زاده گفت: پرونده قاچاق ۴۵ هزار نخ انواع سیگار خارجی به ارزش ۷۹۶ میلیون ریال در شعبه اول بدوی ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان میاندوآب رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: شعبه رسیدگی کننده پس از بررسی پرونده و ارائه نکردن اسناد و مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سیگار‌های کشف شده، متهم را به پرداخت ۷۹۶ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش ریالی کالا محکوم کرد.

نجف زاده افزود: همچنین شعبه متهم را به پرداخت ۷۹۶ میلیون ریال معادل ارزش ریالی سیگار‌ها از بابت حمل کالای قاچاق و در مجموع به پرداخت یک میلیارد و ۵۹۲ میلیون ریال محکوم کرد.

به گفته نجف زاده، ماموران نیروی انتظامی شهرستان چهاربرج محموله قاچاق را در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • برخورد جدی با هنجارشکنان مهم‌ترین اولویت دستگاه قضایی است
  • رئیس قوه قضاییه: برخی قضات گله می‌کنند که پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام می‌روند
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • ماموریت ویژه دادگستری البرز برای شناسایی مدیران شهری متخلف
  • جرایم مدیران شهری در البرز تحت رصد معاونت پیگیری پرونده‌های خاص
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • ضبط ۴۵ هزار نخ سیگار قاچاق در میاندوآب
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز