Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، شبکه تلویزیونی الحدث،  گزارش داد «اندرو موریسون»، وزیر امور خاورمیانه دولت بریتانیا روز یکشنبه به تهران سفر می‌کند. به گفته منابع بریتانیایی این سفر در جارچوب تلاش برای کاهش تنش در منطقه صورت می‌گیرد. در همین حال وبسایت دولت بریتانیا ضمن تایید این خبر اعلام کرد، وزیر این کشور در امور غرب آسیا روز یکشنبه ۲۳ ژوئن به ایران سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در وبسایت دولت بریتانیا آمده است: بریتانیا در بحبوحه تشدید تنش‌های منطقه‌ای، گفت‎وگو‌های دیپلماتیکی با ایران دارد و این سفر فرصتی برای تعامل سازنده، صادقانه و آزاد بیشتر خواهد بود.

وزارت خارجه بریتانیا اعلام کرد، آندرو موریسون در جریان این سفر خواستار کاهش تنش‌ها خواهد شد و بر آنچه نگرانی لندن و جامعه بین‌المللی از عملکرد منطقه‌ای ایران و تهدید ایران به کاهش تعهدات خود در توافق هسته‌ای خوانده تأکید خواهد کرد.

در همین رابطه سخنگوی نخست‌وزیر بریتانیا، روز گذشته اعلام کرد: «از ایران می‌خواهیم از تنش در منطقه بکاهد و آن را متوقف کند.» گفتنی است در نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه ۲۰ ژوئن ۲۰۱۹، یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

آمریکا در حالی تاکید می‌کند که پهباد بر فراز آب‌های بین المللی در پرواز بوده که رادارهای سپاه نشان می دهد این پهپاد جاسوسی به آبهای ایران تجاوز آشکار کرده است.

پس از این ماجرا تنش‌ها بین ایران و آمریکا بار دیگر افزایش یافت، آمریکا مدعی شده که قرار بوده پنجشنبه شب به این اقدام ایران، طی حمله محدود به سه نقطه استراتژیک پاسخ دهد، اما دونالد ترامپ صبح جمعه از لغو آن در دقایق آخر خبر داد.

محافل سیاسی در آمریکا، در روز‌های گذشته اذعان کرده‌اند سیاست‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در به هم زدن توافق هسته‌ای «برجام» و آغاز سیاستی موسوم به «کارزار فشار حداکثری» مقصر تشدید تنش‌ها در منطقه است. ترامپ بعد از خروج از برجام، تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته، چندین دور تحریم علیه ایران وضع کرده، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» قرار داده و از قصد خود برای رساندن فروش نفت ایران به صفر خبر داده است.

دولت‌های اروپایی که وعده داده بودند خروج آمریکا از برجام را جبران کنند تا کنون هیچ اقدام عملی برای محقق کردن وعده‌های خود انجام نداده‌اند. بعد از تصمیم ایران به کاستن از تعهدات خود در توافق هسته‌ای برجام، کشور‌های اروپایی تلاش‌های دیپلماتیک برای مجاب کردن ایران به ماندن در توافق هسته‌ای را تشدید کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز اخیراً از احتمال سفر وزرای خارجه سه کشور اروپایی (انگلیس، آلمان و فرانسه) به تهران برای اطمینان یافتن از ماندن ایران در برجام خبر داده است. چندی پیش فرانسه هم اعلام کرد معاون وزیر خارجه خود را روانه تهران خواهد کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مناقشه آمریکا و ایران تنش آمریکا و ایران وزارت خارجه انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۷۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه ااطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، سیدعمار حکیم، رییس جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را مورد رایزنی قرار داد.

در این دیدار که در دفتر رییس جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌هایی فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رییس جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

کد خبر 6096634

دیگر خبرها

  • دیدار و رایزنی گروسی با امیرعبداللهیان در تهران
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • ایران دومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه / کدام برندها حاوی فلزات سنگین هستند؟
  • (تصاویر) خودروی جذاب و اسپرت انگلیسی در راه ایران؟
  • خودروی جذاب و اسپرت انگلیسی در راه ایران؟ /عکس
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق