Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی ورمقانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این استان حدود سه میلیون راس جمعیت دامی دارد اظهار داشت: در مرحله نخست مایه کوبی دام ها علیه بیماری تب برفکی حدود ۸۵ درصد از این جمعیت بصورت رایگان زیر پوشش قرار می گیرد.

وی افزود: این مرحله با اولویت نقاط مرزی، گاوداری‌های صنعتی، نیمه صنعتی، دامداری‌ها، میادین دام، پرواربندی‌ها، اطراف کشتارگاه‌های دام و روستاهای پر خطر و پر تجمع دامی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورمقانی با بیان اینکه ۷۵ نفر مایه کوب مجرب و با تجربه در قالب ۳۲ گروه عملیاتی این طرح را انجام می‌دهند اضافه کرد: بیشتر این افراد از نیروهای بخش دولتی دامپزشکی هستند که از واکسن‌های با کیفیت داخلی و وارداتی جهت مایه کوبی دام‌های سنگین و سبک استفاده می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان با بیان اینکه در سه سال گذشته تمامی خدمات عملیات واکسیناسیون تب برفکی در استان بصورت رایگان انجام شده است اضافه کرد: از روستاییان و دامداران درخواست می‌شود با گروه‌های اعزامی دامپزشکی همکاری لازم را به عمل آورند و در صورت ابهام، انتقاد و پیشنهاد مراتب را از طریق سامانه پیغام گیر ۱۵۱۲ و یا شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع رسانی کنند.

استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می شود که سالانه نزدیک به ۲۴ هزار تن گوشت قرمز و ۱۸۱ هزار تن شیر از این تعداد دام تولید می شود.

۷۳۴۹ / ‏‬ ۳۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۷۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش دست‌های مهربان در کردستان

دریافت 17 MB کد خبر 6094344

دیگر خبرها

  • آغاز پویش دست‌های مهربان در کردستان
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • همدان بر سکوی نخست بوکس نوجوانان ایران؛ لرستان و تهران بر سکوی دوم و سوم
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود