Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی موادی از طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان را به قوه‌قضائیه ارجاع دادند. ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 2 تیر) پارلمان در جریان بررسی طرح الحاق موادی به قانون اجرای اصل 49 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با ارجاع مواد 3 تا 12  این طرح به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس برای بررسی بیشتر و همکاری با قوه‌قضائیه، از مجموع 221 نماینده حاضر، با 158 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات مشمول قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان مشخص شدندتصویب کلیات طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در مجلساختصاصی تسنیم: متن نهایی طرح 10ماده‌ای اعاده اموال نامشروع مسئولانبراساس طرح الحاق موادی به قانون اجرای اصل 49 قانون اساسی مقرر شده بر مبنای آن به اموال نامشروع مسئولان رسیدگی شود.

اصل چهل و نهم قانون اساسی می‌گوید:

دولت موظف است ثروت‌های ناشی از رِبا، غصب، رشوه، اختلاس‌، سرقت‌، قمار، سوء‌استفاده از موقوفات‌، سوء‌استفاده از مقاطعه‌کاری‌ها و معاملات دولتی، فروش زمین‌های ‌موات و مباحات اصلی، دایرکردن اماکن فساد و سایر موارد غیرمشروع را گرفته و به صاحب حق رد کند و در صورت ‌معلوم ‌نبودن او به بیت‌المال بدهد این حکم باید با رسیدگی و تحقیق ‌و ثبوت شرعی به وسیله دولت اجرا شود.

انتهای پیام/ 

R1011202/P/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط کمیسیون قضایی طرح "اعاده اموال نامشروع مسئولان" نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون قضایی طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم کمیسیون قضایی طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۸۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول ۸ با عنوان «برآورد تملک دارایی‌های مالی» را به تصویب رساندند.

گفتنی است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته با جدول ۸ مخالفت کردند، لذا این موضوع برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: موضوع بر سر ۲ رأی بود که در جدول ۸ جابه‌جا شد و قرار شد به دولت اجازه داده شود که در صورت نیاز با یکسری جابه‌جایی‌ مشکل خود را حل کند و با هماهنگی‌های صورت گرفته از نمایندگان درخواست دارند که این جدول را به تصویب برسانند.

کد خبر 6092745 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • جلوه های تعارض منافع در قوه قضائیه / ارجاع گزینشی، آسیب جدی در رسیدگی به پرونده های ملی
  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار برای حمایت از کارگران
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • موافقت با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد