Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@19:44:12 GMT

نامگذاری معابر به اسم هنرمندان منتفی نشده است

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۹۱۰۰

نامگذاری معابر به اسم هنرمندان منتفی نشده است

ادامه اجرای نامگذاری معابر به نام هنرمندانی که پیش‌تر اعلام شده بودند، به زودی عملیاتی می‌شود.

به گزارش ایسنا، چند ماه قبل موضوع نامگذاری چند خیابان پایتخت به نام هنرمندانی همچون عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی و محمدرضا شجریان و نیز چند چهره فرهنگی دیگر مطرح شد که از بین آن‌ها پس از درگذشت جمشید مشایخی فقط نام خیابان محل زندگی وی در منطقه یک تهران به نامش ثبت و سردیسی هم از این بازیگر رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه اجرایی شدن این طرح انتظار می‌رفت همزمان با سالروز تولد زنده‌یاد انتظامی اقدام عملی انجام شود، اما نه تنها اتفاقی نیفتاد بلکه خبرهایی از منتفی شدن این طرح به گوش رسید.

در این باره محمدجواد حق‌شناس در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان شماره ۳ خانه سینما درباره نصب تابلوی خیابانی که قرار بود به اسم عزت الله انتظامی نامگذاری شود به ایسنا گفت: من پیگیر ماجرا شده‌ام و همه چیز سر جای خود است، اما آن طور که آقای شهردار (پیروز حناچی) به من توضیح دادند، متأسفانه گویا دفتر آقای شهردار در این باره اشتباه کرده، یعنی موضعی را اعلام کرده بودند مبنی بر منتفی بودن نامگذاری‌ها، در حالی که این برنامه، مصوبه شورای شهر تهران را دارد و ابلاغ شده است.

او تاکید کرد: انتظار ما این است که شهرداری بر اساس این مصوبه، مقدمات اجرایی شدن را عملی کند و پیگیری لازم انجام شده و ان‌شاءالله تا چند هفته آینده عموم این‌ها عملیاتی می‌شود.

حق‌شناس افزود: ما دنبال این بودیم که جدا از نصب تابلوها، سردیس این هنرمندان و مفاخر نیز ساخته شود و اگر مناسبتی هم بود بزرگداشت آن‌ها برگزار شود و احتمالاً کتابی هم در معرفی این اساتید آماده انتشار باشد تا درواقع ترکیبی از این‌ها را داشته باشیم.

همچنین به گفته وی «به نظر می‌رسد بخشی از اشتباه پیش آمده برای نصب نشدن تابلوها از جمله "عزت‌الله انتظامی" ناشی از حاشیه‌هایی مثل آنچه مربوط به نامگذاری معبری به نام محمدرضا شجریان پیش آمده، باشد.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خانه سینما عزت الله انتظامی محمدرضا شجریان شوراي شهر تهران محمدجواد حق شناس پیروز حناچی نامگذاری معابر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۹۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ شهردار محمد آباد با اشاره به لزوم توجه به حفظ و احیای صنایع دستی و توسعه صنعت گردشگری در جرقویه گفت: این جشنواره در سومین دوره برگزاری با حضور ۳۰ غرفه دار بومی و ۴۰ غرفه دار از دیگر استان‌های کشور برپا شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


محمد اسماعیل زاده افزود: دستاورد‌های محصولات وصنایع دستی استان‌های آذربایجان شرقی، کرمان، یزد، مازندران، مرکزی، تهران، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد در این نمایشگاه عرضه شده است.
جشنواره سوغات ایران زمین با دارا بودن غرفه‌هایی شامل صنایع دستی، غذا‌های محلی و سنتی، گل، عسل و گیاهان معطر و دارویی، فرهنگ اقوام و موزه‌ی مردم شناسی جرقویه تا ۱۴ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ برای بازدید عموم دایراست.

 

دیگر خبرها

  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس
  • اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند
  • انتقال آلفونسو دیویس به رئال مادرید منتفی خواهد شد؟
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • جدایی منتفی شد؛ ژاوی در بارسا می‌ماند!