Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@02:48:33 GMT

عقدنامه‌های خود را به کتابخانه ملی بفروشید!

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۹۷۵۱

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران عقدنامه‌های قدیمی را به‌عنوان اسناد آرشیوی غیردولتی از خانواده‌ها خریداری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مجموعه‌ای از اسناد آرشیوی شامل عقدنامه، عکس و پاکت‌نامه در جلسه کارگروه ارزیابی و خرید اسناد آرشیوی غیردولتی که در کتابخانه ملی ایران برگزار شد به منظور خرید از مالکان آن‌ها مورد ارزیابی و قیمت‎گذاری قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکصد و بیستمین جلسه کارگروه ارزیابی و خرید اسناد آرشیوی غیر دولتی با حضورعلی زرافشان معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی ایران، دادستان کل دیوان محسابات کشور و اعضای کارگروه خرید در ساختمان آرشیو این سازمان برگزار شد.

در این جلسه ۱۳ مجموعه اسناد شامل عقدنامه، بریده روزنامه، کتابچه، دفترچه، عکس، کارت و پاکت نامه کارشناسی و قیمت گذاری شد.

این مجموعه‌ها مربوط به دوره زمانی (۱۲۱۲-۱۳۸۰ قمری)، (۱۳۰۰-۱۳۵۷ شمسی) و (۱۹۱۴-۱۹۹۷ میلادی) می‌شوند که مورد ارزیابی مسئولان و کارشناسان قرار گرفتند.

زرافشان دراین باره گفت: آرشیو‌ها به دلیل نقش مهمی که در تعیین هویت جامعه و ارتباط افراد با تاریخ و فرهنگ اقلیم بومی دارند، می‌توانند تأثیرگذاری بسزایی در تحقق مردم‌سالاری و دموکراسی داشته باشند که دسترسی به اسناد ملی یکی از ارکان نیل به این هدف است.

وی با بیان اینکه قدیمی‌ترین سند موجود مربوط به ۷۱۴ سال پیش و یک سند حکومتی برای اخذ مالیات است، افزود: بر حسب قانون تنها اسنادی را می‌توان به سازمان اسناد تحویل داد که راکد باشند؛ به عبارت بهتر، اسناد جاری دستگاه‌ها و یا اشخاص را نمی‌توان در آرشیو نگه‌داری کرد. سند راکد، سندی است که قابل انتقال نباشد و یا از آخرین برگ آن حداقل ۴۰ سال گذشته باشد.

معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی ایران با تاکید بر ضرورت شناخت اهمیت سند‌های تاریخی توسط مردم، گفت: سازمان اسناد سند‌های تاریخی مردم را خریداری می‌کند.

زرافشان با اشاره به اسناد تاریخی اهدایی و خریده شده از مردم ادامه داد: علاقمندان می‌توانند اسنادشان را به سازمان اسناد و کتابخانه ملی بفروشند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا دارندگان اسناد تاریخی می‌توانند اسنادشان را برای ارزیابی در اختیار ما بگذارند و در صورت داشتن ارزشمندی برای ما از سوی کارشناسان خبره قیمت گذاری شده و خریداری می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک عقدنامه کتابخانه ملی پنتاگون موساد گلوبال هاوک مصباح یزدی جبهه پایداری اف ای تی اف فرشاد احمدزاده پرونده الکترونیک سلامت مارک اسپر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۹۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان

بنای رخت‌شوی‌خانه یا مجموعهٔ تاریخی رخت‌شوی‌خانه در قلب بافت تاریخی شهر زنجان که منطبق بر حصار قدیمی شهر می‌باشد، در یک منطقهٔ پرتراکم مسکونی قرار دارد.این بنا در حال حاضر تعمیر و مرمت شده و به عنوان موزهٔ مردم‌شناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند از آن بازدید کنند. مجموعه‌‌ ی تاریخی‌ رخت‌شوی‌خانه‌، در فهرست‌ آثار تاریخی ایران‌ به‌ ثبت‌ رسیده‌ است‌ به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3076070 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • میزگرد تخصصی ارزیابی عملکرد رسانه‌ای ایران در عملیات وعده صادق در قم برگزار شد
  • همسایگان ایران مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح در حراست از خلیج فارس را می‌ستایند
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان