Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان با بیان اینکه طرح جامع مدیریت سیلاب استان اعتبار اجرایی ندارد گفت: در حال حاضر تنها طرح کنترل سیلاب گرگانرود در حال اجرا است که به رغم پیش‌بینی اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی تاکنون حدود سه میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است. ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، علی نظری صبح امروز در نشست خبری با اشاره به افزایش 67 درصدی بارش‌ها در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار داشت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 682 میلی متر بارش در استان اتفاق افتاد که نسبت به مشابه سال گذشته که 409 میلی متر بود، افزایشی 67 درصدی یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین میزان بارش‌ها در سال آبی جاری نسبت به میانگین درازمدت نیز 65 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به آبگیری 71 درصد مخازن سدهای استان گفت: در حال حاضر 191 میلیون مترمکعب آب پشت سدهای استان ذخیره شده است در حالی که سال گذشته 25 درصد سدهای استان معادل 66 میلیون مترمکعب آبگیری شده بود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یکی از پیامدهای بارش‌ها در استان را افزایش آورد رودخانه‌ها اعلام کرد و افزود: سال گذشته نگران کاهش آورد و دبی رودخانه‌ها بودیم اما با بارش‌های اواخر سال قبل و اوایل امسال وضعیت آورد رودخانه‌های اصلی استان شامل اترک، گرگانرود و قره‌سو اضافه شده است. در عین حال ذخیره آبخوان‌های کم عمق استان نیز رو به بهبود است اما بارش‌های اخیر نتوانسته تأثیر چندانی بر وضعیت آبخوان‌های عمیق استان داشته باشد.

وی گزارشی از اقداماتی که در سیل اخیر استان انجام شد، ارائه داد و گفت: هنوز نیمی از سال آبی نگذشته بود که حجم بارش‌ها از متوسط بارش سالانه در استان فراتر رفت. پس از صدور اخطاریه‌های جوی، جلسه ستاد بحران در استان تشکیل شد و در قالب کارگروه‌های مختلف تقسیم وظایف صورت گرفت. علاوه بر اطلاع‌رسانی اقداماتی در زمینه بازکردن دریچه سدها، احداث دایک‌های حفاظتی، برش و شکافتن موانع آب گذری و غیره انجام شد تا بتوانیم از حجم خسارت‌های سیلاب بکاهیم.

ناگفته‌هایی از سیل گلستان؛ سپاه در سیل دوم آق‌قلا را نجات دادبه‌کارگیری همه توان سپاه در سیل گلستان؛ محرومیت‌زدایی مراوه‌تپه به کار جهادی نیاز داردگزارش سیل گلستان تا پایان خردادماه ارائه می‌شود؛ کشف گالن‌های آش رشته در سرویس بهداشتی کافه‌های جاده زیارت

نظری در پاسخ به این سوال که چرا مسئولان و مدیران به مناف هاشمی، استاندار معزول گلستان پیش از سفرش به خارج کشور اطمینان خاطر برای مدیریت سیل داده بودند، اظهارداشت: ما اصلا از سفر آقای هاشمی مطلع نبودیم و کسی هم چیزی به ما نگفته بود. ضمن اینکه ما هم در آن جلسه نگفته بودیم که همه چیز امن و امان است. دو سه روز بعد از این ماجرا هم نمی‌دانستیم که استاندار در سفر حضور دارد تا وقتی که جلسه‌ای در استانداری برگزار شد و آنجا گفتند که آقای هاشمی به مسافرت رفته‌اند.

وی ادامه داد: اینگونه نیست که در وقوع حوادثی مانند سیل همه وظایف را متوجه یک دستگاه بدانیم و همه مشکلات را گردن آنها بیندازیم. بلکه در مدیریت سیلاب همه دستکاه‌ها نقش دارند و باید به وظایف خود عمل کنند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان درباره طرح جامع مدیریت سیل استان گفت: این طرح با کمک همه دستگاه‌های اجرایی در سال 85 تهیه و مصوب شده بود اما هنوز ردیف اعتباری پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها طرح کنترل سیلاب گرگانرود در حال اجرا است که به رغم پیش‌بینی اعتبار 30 میلیارد تومانی تاکنون حدود سه میلیارد تومان به استان اختصاص یافت.

انتهای پیام/ح

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۹۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد

داود شایقی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این اعتبار برای پروژه های مهم و زیربنایی استان اردبیل به صورت نقدی به حساب دستگاه های اجرایی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور واریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: این منابع با پیگیری های هفتگی استاندار اردبیل از تهران و عنایت سازمان برنامه و بودجه به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل نیز به صورت جدی پیگیر جذب این منابع بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل بیان کرد: ۱۶ هزار میلیارد تومان نیز به صورت سرجمع به حساب وزارتخانه های بهداشت، راه و شهرسازی، نیرو و بنیاد مسکن و نوسازی مدارس توسط سازمان برنامه و بودجه کشور به خزانه داری کشور ابلاغ شد که امیدواریم دستگاه های اجرایی اردبیل با پیگیری مستمر سهم خود را از این منابع دریافت کنند.

شایقی ادامه داد: در جلسه اخیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان استاندار اردبیل از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا با پیگیری سهم استان گزارش خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل اعلام کنند.

وی به تخصیص های ابلاغ شده از سوی سازمان برنامه و بودجه به خزانه داری کشور تا دوم اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: برای توسعه بیمارستان ولیعصر مشگین شهر یک میلیارد تومان و احداث بیمارستان نجف زاده نیز ۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: پروژه عظیم راه آهن اردبیل مراحل پایانی خود را سپری می کند و با هدف تکمیل این پروژه ریلی مهم ۶۰۰ میلیارد تومان منابع اختصاص یافته است.

شایقی تصریح کرد: بیشترین تخصیص منابع بعد از راه آهن مربوط به توسعه بزرگراه هاست که محور سه راهی مشگین به سه راهی سربند و بزرگراه مشگین شهر به اردبیل هر کدام ۲۵ میلیارد تومان منابع دریافت می کنند تا شاهد تکمیل و یا سرعت اجرایی این پروژه ها باشیم.

وی اظهار کرد: برای تکمیل تونل حیران ۴۰ میلیارد تومان، بزرگراه اردبیل – سرچم ۵۰ میلیارد تومان، راه کلور – درام ۹ میلیارد تومان و بهسازی محور رضی – امیرکندی – گرمی – بیله سوار ۱۵ میلیارد تومان اعتبار اخیرا ابلاغ شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: برای تاسیسات فاضلاب شهر اردبیل ۴۰ میلیارد تومان و تاسیسات فاضلاب شهر پارس آباد ۲۵ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه و ابلاغ به خزانه داری تخصیص می یابد.

شایقی خاطرنشان کرد: برای آبرسانی به شهر اردبیل یک میلیارد تومان و آبرسانی به مشگین شهر ۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافت تا این طرح ها با توجه به شرایط حساس آبرسانی در فصل گرم سال به سرعت عملیاتی شود.

وی از تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان منابع برای تکمیل سه سد مخزنی در استان خبر داد و بیان کرد: برای سد گیوی ۸۰ میلیارد تومان، سبلان مشگین شهر ۳۰ میلیارد تومان و سد هشحین خلخال نیز ۱۰ میلیارد تومان منابع ابلاغ شده تا شاهد عملیاتی شدن این پروژه ها باشیم.

کد خبر 6088657

دیگر خبرها

  • ۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • آخرین وضعیت بارش‌ها، سیلاب و آب‌گرفتگی در اصفهان / تداوم بارش‌ها در استان
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد