Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@21:18:17 GMT

رونق به موقوفه شوکت آباد بازگشت

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۹۹۶۷

رونق به موقوفه شوکت آباد بازگشت

مجموعه گردشگری تفریحی شوکت آباد بیرجند با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران و با سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد تومانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از بیرجند، مجموعه گردشگری تفریحی شوکت آباد امروز (2 خرداد) با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

«سجاد کفاش زاده» سرمایه گذار این پروژه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این منطقه به علت نزدیکی به شهر بیرجند و قرار گرفتن در گلوگاه شرقی کشور که محل رفت و آمد مسافران است می ‌تواند بهترین منطقه برای رونق گردشگری باشد.

 

وی حجم سرمایه گذاری این پروژه را تاکنون یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این مجموعه گردشگری و تفریحی در مساحت 6 هکتار احداث شده و شامل استخر صید تفریحی ماهی، قایق سواری، آلاچیق، رستوران و کافی شاپ و محل بازی کودکان است.

 

 

کفاش زاده با اشاره به اینکه ساخت این پروژه از آذرماه سال 97 آغاز شده، ادامه داد: در حاضر در این مجموعه زمینه اشتغال مستقیم برای 35 نفر و اشتغال غیرمستقیم برای 60 نفر فراهم شده است.

 

سرمایه گذار این پروژه بیان کرد: برای احداث این مجموعه گردشگری از اداره کل میراث و فرهنگی خراسان جنوبی 250 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌ایم.

 

وی خواستار همکاری اداره بنیاد مسکن و دهیاری شوکت آباد برای روشنایی، فضای سبز، سنگ فرش و کف سازی این منطقه شد و از همکاری میراث فرهنگی، استانداری، جهادکشاورزی و اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی برای راه اندازی این پروژه گردشگری در استان قدردانی کرد.

 

 

کفاش زاده با اشاره به استخر صید تفریحی ماهی در این مجموعه گردشگری، گفت: حدود 30 هزار قطعه ماهی در این استخر وجود دارد که مردم استان و مسافران می تواند لذت صید ماهی را در مجموعه گردشگری شوکت آباد بیرجند تجربه کنند.

 

يكی از موقوفات شاخص در سطح استان، موقوفه محمد ابراهيم و محمد اسماعيل شوكت الملک است كه روستا و زمين‌های اطراف و باغ و عمارت شوكت‌آباد را در بر می گيرد.

 

موقوفه باغ و عمارت شوکت‌آباد در 5 کیلومتری شرق بیرجند، کنار جاده بیرجند- زاهدان در روستای شوکت‌آباد قرار دارد. باغ و عمارت شوکت آباد بیرجند با وسعتی در حدود 8.5هکتار با شماره 2363 در سال 1378هـ . ش در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه خبرگزاری شبستان دهه کرامت استان بوشهر اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس بیرجند خطبه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه رئیس سازمان شیلات ایران موقوفه خراسان جنوبي افتتاح پروژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۹۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرهای استان، محدوده هدف بازآفرینی شهری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، علیرضا عباس‌زاده در ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اظهار کرد: یکی از مهمترین بخش‌هایی که در مدیریت شهری در سطح استان و کشور حائز اهمیت بوده، بازآفرینی نقاط هدف شهری است.

وی با بیان اینکه برای زیست بهتر مردم، لازم است بافت‌های ناکارآمد شهری بازآفرینی و آماده شوند، افزود: در ۹ شهر استان از قبیل بشرویه، بیرجند، نهبندان، قاین، سرایان، فردوس، خوسف، گزیک و قهستان طرح‌های مصوب برای بازآفرینی شهری داریم.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی گفت: اکنون بیش از ۳۳ درصد جمعیت شهری استان در بافت ناکارآمد و فرسوده ۹ شهر استان سکونت دارند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرهای خراسان جنوبی جزو محدوده هدف بازآفرینی شهری هستند، ادامه داد: باید زیرساخت‌های لازم را در این مناطق شهری و جمعیتی برای مردم فراهم کنیم.

عباس‌زاده ادامه داد: ستاد بازآفرینی پایدار شهری مأموریت دارد از محل اعتبارات گوناگون برای تأمین زیرساخت‌ها در مناطق هدف تصمیم‌گیری کند.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات هدف تعریف شده است، اظهار داشت: عمده این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است و تعدادی باقی‌مانده که مصوب شد از محل اعتبارات مالیات بر ارزش‌افزوده استان که به شهرداری‌های مربوطه اختصاص پیدا می‌کند، این پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شوند.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی گفت: امیدوارم با این مصوبه، همه پروژه‌های نیمه‌تمام مناطق هدف بازآفرینی پایدار شهری استان در سال‌جاری به بهره‌برداری برسد و در ادامه، پروژه‌های جدیدی تعریف کنیم.

وی یادآور شد: برای اینکه ساکنان بافت فرسوده نسبت به نوسازی خانه‌های خود تشویق شوند، طرح کلید به کلید توسط دولت اجرایی شده است که مردم می‌توانند اطلاعات دقیق‌تر این طرح را از ادارات راه و شهرسازی و شهرداری‌ها دریافت کنند.

عباس‌زاده با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم استفاده کرد، گفت: سال گذشته مبلغ ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای اجرای ۱۰ طرح در شهرهای مختلف استان اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهرهای بیرجند و قاین دارای سکونت‌گاه‌های غیررسمی هستیم، خاطرنشان کرد: تاکنون در زمینه بهسازی معابر، ایجاد مراکز فرهنگی و ورزشی، جایگاه خدمات اجتماعی، فرهنگسرا، اجرای کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی، تکمیل فضاهای سبز و خدمات به مردم اقداماتی شده است که درمجموع ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سال‌های گذشته قیر رایگان به شهرداری‌های بیرجند و قاین اختصاص پیدا کرده است، افزود: تاکنون درمجموع ۸۲ هزار مترمربع از معابر آسفالت شده، به‌طوری‌که در شهر بیرجند و منطقه مهرشهر تمام معابر آسفالت شده است.

میرمحمد مودی، دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری و مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌جنوبی هم در این جلسه با ارائه گزارشی گفت: در حال حاضر در ۹ شهر استان با جمعیت ۳۳۳ هزار و ۵۱۱ نفر که شامل ۳۳ درصد از جمعیت استان می‌شود، محلات هدف مستقر هستند.

وی با بیان اینکه مجموع مساحت هدف بازآفرینی در استان ۶۵۴ هکتار است، افزود: ۷۹ طرح در محلات هدف در دست اقدام است که تاکنون ۶۵ طرح تحویل شده و تعداد هشت طرح در حال انجام بوده و پیشرفت متوسط فیزیکی آن ۹۴ درصد است.

به گزارش ایمنا؛ بررسی و تصویب پروژه‌های موضوع بند ب تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، ارائه سند ملی توانمند سازی و ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و گزارش عملکرد شهرداری بیرجند و قاین در خصوص عملکرد قیر رایگان تخصیصی در سال ۱۴۰۱ از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

کد خبر 748632

دیگر خبرها

  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • بیرجند رکورددار بارش های روز گذشته در استان
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • ثبت بیشترین بارش شبانه روز گذشته در بیرجند
  • افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد