Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، در این پیام آمده است:

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام سیاسی مقتدر، شناخت دقیقی از سیاست‌های آمریکا و جریان استکبار دارد و اقدام های نمایشی و سخنان مزورانه مقام های آمریکایی را لفاظی هایی رسانه‌ای و سیاسی می‌داند و در همین راستا عمیقاً اعتقاد دارد تنها راهبرد کارآمد و منطقی در مواجهه با آمریکا مقاومت فعال و دیپلماسی انقلابی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمونه حقیقی و ناب دیپلماسی انقلابی بیانات صریح، روشن و حکیمانه رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) در دیدار با نخست وزیر ژاپن بود که نقشه‌های شیطانی ترامپ را که در پوشش دیپلماسی تزویر ارائه شده بود نقش بر آب کرد و بار دیگر شمه ای از برکات رهبری و ولایت مطلقه فقیه را در صیانت از انقلاب و اسلام نشان داد.

این رویکرد انقلابی در کنار قدرت نظامی و دفاعی، ایران را به یک قطب تأثیرگذار در تحولات منطقه و جهان تبدیل کرده است.

در این راستا ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته و مدرن و پر هزینه جاسوسی آمریکا که تنها گوشه‌ای از توان و پیشرفت صنعت دفاعی و پدافندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است، نشان داد که موشک‌های دقیق، نقطه زن و کاملاً ایرانی، هرگونه تجاوز و تهدیدی را خنثی و دشمنان را به عقب نشینی وادار خواهند کرد.

اکنون آمریکا به این حقیقت پی برده است گزینه جنگ و تهدید، اثری در مقاومت و ایستادگی ملت ایران نخواهد داشت و ایران هرگونه تهدیدی را در هر سطحی، بی پاسخ نخواهد گذاشت.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان این پیام ضمن تقدیر از اقدام قاطع و انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخصوص نیروهای مقتدر هوافضای سپاه، اعلام کرده است: رژیم مستکبر آمریکا و هم پیمانانش بدانند مرزهای زمینی، دریایی و آسمان ایران در دستان قدرتمند نیروهای مسلح ایران است که امن ترین و با ثبات ترین موقعیت را برای دوستان و مردمان این سرزمین و میدان آتش سهمگین و جهنمی برای متجاوزان و بدخواهان فراهم نموده است.

موشک سوم خرداد دشمن استکباری را در سراشیبی شکست قرار داده است

احمد امیرآبادی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز بیانیه حمایت قاطع مجلس از سرنگون کردن پهپاد آمریکایی به دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قرائت کرد.

مشروح این بیانیه که به امضای ۲۵۰ نماینده مجلس رسیده است را بخوانید؛

«سوم خرداد مفهومی مقدس و غرورآفرین در تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی دارد. در طول جنگ تحمیلی و فتح خرمشهر دشمن بعثی و حامیان آن را در سراشیبی سقوط قرار داد و اکنون موشک سوم خرداد دشمن استکباری را در سراشیبی شکست قرار داده است. سرنگونی پهپاد آمریکایی که پیشرفته‌ترین جنگ‌افزار آن کشور به شمار می‌رود معادلات جنگ روانی را به هم زد و دیگر هیچ پرنده متجاوزی توان ورود به آسمان ایران را ندارد. حتی تحلیلگران ارشد نظامی دنیا نیز در مقابل این عزم بزرگ سر فرود آورده‌اند.

در طول ۲۸ سال گذشته راهبرد نظامی و تولیدات خوداتکایی تجهیزات تهاجمی و دفاعی جمهوری اسلامی با هدف مقابله با خصم همیشگی ملت سرافراز ایران شکل گرفته است. رویداد بزرگی که معادلات نظامی و سیاسی دنیا را بر هم زد، تنها بخشی از این قدرت است که با توکل به خدای متعال مولفه‌های امنیت ملی کشور را بیش از پیش تقویت کرده است.

ما نمایندگان ملت بزرگ ایران ضمن حمایت کامل از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر نیروهای مسلح کشور با افتخار اعلام می‌کنیم که حامی جان بر کف انقلابی کشور در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده و به آمریکا و دیگر کشورهای آن توصیه می‌کنیم که هر چه زودتر اشتباهات گذشته را متوقف کرده و به امنیت و قدرت جمهوری اسلامی ایران اعتراف کنند.»

پهپاد جاسوسی چند کیلومتری از آب‌های سرزمینی ما عبور کرده بود

امیر «محمدحسن نامی»، نیز با بیان اینکه سه کنوانسون حقوق بین‌الملل دریاها تا کنون برگزار شده است، گفت: اولین کنوانسیون حقوق بین‌الملل دریاها در سال ۱۹۳۰ با وجود آنکه شش سال به طول انجامید، اما فرآیندی برای امضا توسط کشورها و پذیرش آن وجود نداشت و این کنوانسیون بستر و زمینه‌ای برای کنوانسیون حقوق بین‌الملل دریاها در سال ۱۹۵۸ در وین شد.

اهم اظهارات وی را به نقل از میزان بخوانید؛

* در کنوانسیون سال ۱۹۵۸ وین، ۶۷ کشور از جمله ایران در این کنوانسیون شرکت می‌کنند و مصوبات این کنوانسیون به تصویب مجلس ایران هم در آن زمان می‌رسد. در کنوانسیون ۱۹۸۲ حقوق بین‌الملل دریاها در جاماییکا ۹۲ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند، ولی مصوبات آن به تایید مجلس شورای اسلامی کشورمان نرسید و به همین دلیل، قانون دریایی جمهوری اسلامی ایران مصوبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۷۱ مجلس شورای اسلامی، عموما منطبق بر کنوانسیون ۱۹۵۸ حقوق بین‌الملل دریاهاست.

* کنوانسیون ۱۹۵۸ حقوق بین‌الملل دریاها، هنوز هم جزو قراردادهای متقن و پابرجای بین‌المللی به حساب می‌آید.

* خط مبدا جمهوری اسلامی از دهانه فاو تا بندر گواتر شامل ۲۹ نقطه است که از به هم پیوستن این خطوط، «خط مبدا» تشکیل می‌شود و آب‌هایی که پشت خط مبدا می‌مانند به عنوان «آب‌های داخلی» کشورمان محسوب می‌شوند و حکم خشکی را دارند. از خط مبدا تا ۱۲ مایل جلوتر شامل «دریای سرزمینی» می‌شود و از خط دریای سرزمینی تا ۱۲ مایل جلوتر نیز به عنوان «منطقه نظارت» یا «دریای مجاور» قلمداد می‌شود. ضمن اینکه از خط مبدا تا ۲۰۰ مایل جزو آب‌های انحصاری اقتصادی است.

*پس از تهدید حدود تنگه هرمز در سال ۱۳۵۳ میان ایران و عمان، بیشتر این تنگه به لحاظ وسعت برای ایران شد.

*مرز هوایی جمهوری اسلامی ایران در مناطق دریایی جنوبی کشور، متناسب با آب‌های سرزمینی ما در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تعریف می‌شود.

* پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک نه تنها به آب‌های سرزمینی ما وارد شده بود بلکه چند کیلومتر هم از آن عبور کرده بود، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران طبق قانون دریایی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال ۱۳۷۱ و همچنین کنوانسیون ۱۹۵۸ حقوق بین‌الملل دریاها، به دلیل نقض حریم هوایی کشورمان توسط پهپاد جاسوسی آمریکا، پس از فرستادن چند پیام اخطار و بی‌توجهی پهپاد، به درستی آن را مورد هدف قرار دادند.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1272840

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پهپاد هواپیمای بدون سرنشین جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مجلس دهم سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۰۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد

سرلشکر موسوی گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

موسوی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‌افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را  هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاور مردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و  خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • چین از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • چین از حق مشروع ایران درپاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟! | اسرائیل تنها در صورتی از سلاح اتمی استفاده می‌کند که ....
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • ایران؛ ظهور یک ابر قدرت در عرصه بین الملل