Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ­سردبیر روزنامه الکترونیکی رای الیوم با تاکید بر اینکه آمریکا در دور نخست جنگ با ایران شکست خورده است، یاد آور شد: ملت ایران اکنون در کنار رهبری هستند که مدیریتی هوشمندانه در تعامل با همه رویارویی روانی یا نظامی با آمریکا از خود نشان داده است و همین مسئله در شرایط کنونی کافی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم در یادداشت امروز خود نوشت: خوب به ما گوش کنید.. آمریکا در دور نخست جنگ با ایران و محور آن شکست خورد و ناامید بیرون آمد و در چشم متحدان اسرائیلی و عرب خلیج فارس به ابرقدرتی تبدیل شد که نمی‌شود به آن تکیه کرد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در نخستین رویارویی واقعی یعنی سرنگون کردن پهپاد گلوبال هاوک، پرچم سفید را بلند کرد و جرأت نکرد به حمله‌ای انتقام جویانه دست بزند. اینکه ترامپ، در برابر دوستان خود پیش از دشمنان، با چهره یک دورغگو، ترسو و مردد نمایان شد شکست بزرگی برای آمریکا به عنوان یک ابرقدرت به شمار می‌رود و هر آنچه درباره توقف عملیات انتقام جویانه مبنی بر حمله به برخی اهداف ایرانی گفت نمایشی است که حتی یک کودک ده ساله و حتی کوچکتر از آن را هم متقاعد نمی‌کند.

آخرین مرحله از سلسله دروغ پردازی‌های آمریکا در واضح‌ترین شکل خود زمانی نمایان شد که نهاد نظامی آمریکا تایید کرد هواپیمای جاسوسی سرنگون شده در آب‌های بین المللی بوده است و حاکمیت ایران را نقض نکرده، اما ایرانی‌ها بقایای این پهپاد را با مهارتی عالی و رکوردی بالا از آب بیرون کشیدند و سیلی محکمی به اعتبار آمریکا زدند و بلند گفتند: شما دروغگو هستید و این هم نشانه‌اش.

آمریکا آن زمان که جان میلیون‌ها تن را در عراق، افغانستان، لیبی و ویتنام به سبب گرسنگی و بمباران گرفت کجا بود که حالا ترامپ می‌گوید برای اینکه جان ۱۵۰ ایرانی را در مواضع نظامی نگیرد دستور توقف حمله به این مواضع را داد؟ و اگر واقعا جان ایرانی‌ها برایش مهم است چرا آن‌ها را تحریم کرده است؟

صحبت‌های تحلیلگران اعم از عرب یا اسرائیلی یا آمریکایی را کنار می‌گذاریم و یک واقعیت آشکار را بیان می‌کنیم و آن اینکه ایران با بیرون کشیدن بقایای این پهپاد، به یک ثروت جاسوسی الکترونیکی دست یافت که نمی‌توان قیمتی برای آن گذاشت و به زودی شاهد این فناوری در صنعت نظامی ایران و پهپاد‌های ساخت این کشور خواهیم بود که از کیفیت شبیه نمونه آمریکایی آن بهتر خواهد بود و بعید نمی‌دانیم تهران این گنج را به متحدان روسی، چینی خود و کره شمالی نیز بدهد.

نویسنده ادامه داده است: متحدان آمریکا در تل آویو و خلیج فارس برای گرفتار شدن به این مصیبت بزرگ مجالس عزا راه انداخته‌اند و مقامات این کشور‌ها با خوشحالی آماده بودند برای بزرگترین دستاورد قرن حاضر یعنی حمله‌ای که آن‌ها را تا ابد از بیماری ”ایران هراسی“ نجات می‌دهد جشن بگیرند که این اتفاق رخ نداد. آمریکا در روندی فزاینده از یک فاجعه به فاجعه‌ای دیگر منتقل می‌شود و وارد جنگ‌های نظامی و اقتصادی در نقاط مختلف جهان می‌شود بدون اینکه متحدان یا دوستانی داشته باشد و خودش و جهان را به سمت ویرانی بی پایانی می‌کشاند زیرا یک فرد احمق رئیس جمهور این کشور است که اطراف او را مشاورانی شکست خورده گرفته‌اند که ذاتا مهارت‌های جعلی دارند و متحدانش در اسرائیل و کشور‌های خلیج فارس نیز وحشت زده اند.

در ادامه این سرمقاله آمده است: ایران بهترین روز‌های خود را سپری می‌کند و علت آن هم به توانایی‌های ذاتی و طرح‌های سیاسی و نظامی درست برنامه ریزی شده این کشور و نیز دشمنان احمق آن مربوط می‌شود؛ یعنی کسانی که غرور و خودبزرگ بینی آن‌ها را گرفتار کرده است.

به خوبی می‌دانیم که آمریکا ۴ هزار کلاهک هسته‌ای , ۱۰ ناو هواپیمابر، صد‌ها کشتی جنگی، دو میلیون نظامی و دو هزار هواپیما دارد، اما در مقابل به خوبی می‌دانیم که در جنگ‌های ویتنام، عراق، سوریه و افغانستان شکست خورد و در جنگ با ایران هم شکست خواهد خورد و اقتصادش فروخواهد پاشید و سلطه دلار آن بر بازار‌های جهانی از بین خواهد رفت؛ چرا که در شرایط کنونی تنها قدرت نظامی ضربه زننده با وجود اهمیتی که دارد عنصر تعیین کننده نیست، اما وجود اراده در خصوص تصمیم گیری برای استفاده از این قدرت اهمیت دارد و تصمیم گیری در این خصوص نیز در دست محور مقاومت است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ تسلیحات نظامی خاورمیانه رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۰۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با حمله موشک‌های بالستیک ایران به اسرائیل تا حد زیادی شکست خورد.

این رسانه رسمی رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش خود در این خصوص افزود که از بین هشت موشکی که این سامانه پدافند هوایی آمریکا یرای مقابله با موشک‌های بالستیک ایران شلیک کرد، فقط دو موشک در اصابت به هدف خود موفق عمل کردند.

اذعان دیرهنگام رادیو ارتش رژیم اشغالگر در حالی است که رسانه های عبری چند روز پس از عملیات وعده صادق گزارش دادند که ادعاهای سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه هیچ پهپاد ایرانی نتوانسته وارد اراضی اشغالی شود صحت ندارد.

این رسانه ها تاکید کردند که آمار ارائه شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر رهگیری پهپادها و موشک های ایران جنون‌آمیز و مبالغه‌آمیز است و ممکن است باعث شود صهیونیست ها و حتی عناصر ارتش توجهی به این آمار نکنند.

در ادامه این گزارش ها تصریح شد که ادعاهای ارتش اشغالگر در راستای کم جلوه دادن خسارت‌های وارده بعد از عملیات ایران صحت ندارد، چرا که دست‌کم ۹ موشک از سیستم دفاعی اسراییل در پایگاه هوایی نواتیم عبور کردند.

کد خبر 6094147

دیگر خبرها

  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تلاویو درهم شکست
  • حماس: اگر ارتش اسرائیل وارد رفح شود شکست سختی می‌خورد
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی