Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:39:48 GMT

سامانه سککوک بانک ملی از خراسان رضوی فعال شد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۱۵۲۹

سامانه سککوک بانک ملی از خراسان رضوی فعال شد

عضو هیأت مدیره و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران در این مراسم گفت: سامانه سککوک در حقیقت یک اکوسیستم زنده است و موجب رونق کسب و کار می‌شود.

مسعود خاتونی بانکداری دیجیتال را یکی از ویژگی‌های نظام بانکی و از شاخص‌های توسعه توصیف و بیان کرد: پارسال ٩٠٠ نشست با گروههای مختلف شامل نمایندگان مجلس، وزرا، کمیته تأمین مالی و هسته اندیشه ورزی در وزارت اقتصاد و بسیاری از مسئولان در جهت معرفی سامانه کشوری کسب و کار (سککوک) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانه سککوک می تواند در بحث تأمین مالی و زنجیره تأمین راهگشا باشد و مشکلات بنگا ههای کوچک، و بنگاههایی که پرداختهای کم دارند و به دنبال مکانیزه کردن تولید هستند کمک کند.

وی افزود: بانک ملی ایران فعالیت‌های فراوان و کسب و کارهای بسیاری را در پوشش خود دارد. سامانه کشوری سککوک جزو سامانه‌هایی است که بسیاری از فعالیت‌های حوزه مالی و اعتباری، ز کوچک تا بزرگ در آن قابل انجام و جابجایی هستند و از این طریق می‌توان به راحتی تأمین مالی گروه‌ها و کسب و کارهایی را که مراجعه می‌کنند با یک روش و تفکر جدید انجام داد.

معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران ادامه داد: در سامانه سککوک زنجیره کاملاً مورد رؤیت است و دقیقاً می‌توان دید تسهیلات اعطایی در چه محلی مصرف شده اند. بنابراین همه چیز در این زنجیره شفاف است و همین شفافیت سامانه موجب توجه ویژه مسئولان به شده است.

"سککوک" سامانه‌ای کشوری برای کسب و کار می باشد که به منظور تسهیل معاملات اعتباری در داخل و خارج کشور راه‌اندازی شده است. این سامانه می‌تواند برای تأمین مواد اولیه، اعتباربخشی به مصرف‌کنندگان برای خرید و فروش محصولات به صورت اعتباری و مدیریت لجستیک استفاده شود. درواقع رویکرد سامانه سککوک در بحث تأمین مالی، استفاده از زیرساخت اعتباری است که می‌تواند زمینه خرید بر اساس عقد برات را فراهم کند. در سامانه سککوک پولی رد و بدل نمی‌شود بلکه تأمین مالی بنگاهها از سه طریق "برات الکترونیک، تضمین صندوقهای سرمایه‌گذاری و دیگر صندوقهای ضمانتی" (با اسناد اعتباری و تضمین) عملیاتی می‌شود. بنگاهها از طریق سامانه سککوک با اخذ ضمانتنامه عضو این زنجیره می‌شوند و ظرفیت انجام معامله اعتباری برای آنها به وجود می‌آید. این سامانه شرایطی را فراهم می‌کند تا در شرایط محدودیت‌های مالی بین‌المللی علیه ایران، به بهبود تعاملات مالی تجار ایران با دنیا کمک کند.

بانک ملی ایران در خراسان رضوی ۱۸۵ شعبه و ۴۵ باجه و گیشه دارد.

۷۴۹۶/‌۱۸۵۸

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۱۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، «شریفی» مدیرکل دفتر امور فنی و عمرانی، «برامکی» مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها، «سراجی» مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌ها و «عباسی» سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در برنامه سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت «سامد» از طریق شماره تلفن ۱۱۱ پاسخگوی مطالبات مردم استان بودند.   «شیوا خوش‌نسب» مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی هم در این برنامه با سرپرستان خانوار بانو درباره مطالبات مطرح شده در حوزه‌های عمرانی، مسکن، طرح نهضت ملی مسکن و طرح‌های روستایی، گفتگو کرد.   طی برنامه حضور مدیران حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در سامانه سامد، ۱۵۰ تماس در حوزه شهری، روستایی، مدیریت بحران و فنی و عمرانی برقرار شد.

دیگر خبرها

  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی