Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نقش خیرین مدرسه ساز در ایمن سازی و بهبود شرایط مدارس اظهار کرد: خوشبختانه روابط مطلوبی بین وزارت آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه ساز کشور وجود دارد، به طور کلی قصد داریم میزهای گفت‌وگویی با کلیه شرکای آموزش و پرورش تشکیل دهیم و روابط خوبی با صاحب نظران اصلی در حوزه ساخت مدرسه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: موضوع مدرسه سازی نیاز به فعالیت گروه‌های مختلفی دارد، در همین راستا با جامعه معماری و جامعه خیرین کشور جلسات متعددی برگزار کردیم؛ بدون شک مجمع خیرین مدرسه ساز یکی از تشکل‌های مهم و موثر در آموزش و پرورش محسوب می‌شود و عملکرد مناسبی تا به امروز داشته، به طوری که یک سوم از مدرسه‌های کشور با مشارکت این گروه ساخته شده است و تعداد آنها روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

حسینی اظهار کرد: پیشرفت‌ها به جایی رسیده است که در سال ۹۶ و ۹۷ بیش از ۵۰ درصد از مدارس ساخته شده به صورت مشارکتی بود و در حال حاضر در بیش از ۵۳۰ هزار کلاس موجود در کشور ۱۳۰ هزار آن‌ها توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده است.

فعالیت بیش از ۳۰ هزار عضو در   مجمع خیرین مدرسه ساز

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت بیش از ۳۰ هزار عضو اصلی در این مجمع گفت: مجمع خیرین مدرسه ساز در سراسر کشور و تمامی استان‌ها فعالیت مناسبی دارد و امیدواریم این فعالیت ادامه پیدا کند.

وی تأکید کرد: مشارکت خیرین باید فقط به ساخت مدارس اختصاص پیدا نکند و در زمینه‌هایی مثل ورزش یاری، هنریاری، فن یاری با نظام آموزشی مشارکت داشته باشد.

فعالیت مجامع دانش آموزی تحت نظارت مجمع خیرین مدرسه ساز

حسینی بیان کرد:‌ می‌خواهیم مجامع دانش آموزی تحت نظارت این مجمع تشکیل شود و بتوانیم زمینه انجام چنین فعالیت‌های خیری را در بدنه نظام تعلیم و تربیت پرورش دهیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: به زودی آمایشی در کشوری انجام می‌شود تا دقیقا بدانیم در چه مناطقی و چه شهرستان‌هایی ساخت چه مدارسی در اولویت قرار می‌گیرد؛ کارگروهی تشکیل شده است تا دستگاه‌های دولتی که می‌توانند ساخت مدارس را تسهیل کنند به این جمع بپیوندند.

وی درباره وضعیت مدارس فرسوده کشور گفت: در سال‌های دهه ۶۰ حدود ۷۰ درصد از مدارس کشور غیرمقاوم و غیراستاندارد بودند، اما تلاش‌های دولت و خیرین باعث شد تا امروزه از ۱۰۷ هزار مدرسه موجود در کشور حدود ۷۰ درصد شرایط استاندارد و قابل قبولی داشته باشند.

حسینی یادآوری کرد:‌ همکاری مناسبی بین سازمان نوسازی آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه ساز شکل گرفته است و امیدواریم تا بتوانیم تمام مدارسی که نیاز به نوسازی دارند به شرایط استاندارد برسانیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مدارس آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۱۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی محمدی متکازینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهشهر دارای بیش از ۲۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان بهشهر از لحاظ کیفیت از استان جلوتر است و با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم، اما مشکل فضا در بهشهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآورشد: از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت و شبه امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار شد.

محمدی گفت: این امتحانات شبه نهایی به‌منظور کاهش استرس دانش‌آموزان دبیرستانی تدوین شده است در مدارس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر از تک نوبته بودن مدارس بهشهر خبر داد و گفت: همه‌مدارس بهشهر در همه‌مقاطع تحصیلی نوبته هستند و هیچ مدرسه دو نوبته ای در بهشهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود یک رسانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی در کشور و استان و شهرستان خانه‌ای نداریم که آموزش و پرورش نباشد و حضور جدی در زندگی مردم دارد و ارتباط ما با خانواده‌ها دو طرفه است.

محمدی متکازینی گفت: در بحث حجاب و عفاف براساس دستگاه نظارتی، بهشهر از جمله شهرهایی است که کمترین چالش را دارد.

وی افزود: حجاب در مدارس اجباری است و قانون است و دانش آموزان باید با پوشش مدرسه حاضر شوند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید کمک‌کار ما برای این امر مهم باشند.

کد خبر 6087653

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند