Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: مشتریان مواد مخدر صنعتی (شیشه) در استان جمع آوری می‌شوند.

‌احمد ریواده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در مورد اقدامات انجام شده ا‌در ارتباط با جلوگیری از افزایش شیوع مصرف شیشه در استان اظهار کرد: مصرف ماده مخدر سنتی تریاک در این استان در رده اول قرار دارد و مصرف شیشه با اقدامات انجام شده و همچنین آگاهی خود معتادان در استان در رده چهارم به بعد قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که می‌توان به منظور جلوگیری از شیوع مصرف شیشه انجام داد، آگاهی مردم از عوارض این ماده مخدر است و در همین راستا کمپینی توسط سازمان‌های مردم نهاد تشکیل شده که عوارض آن را به مردم اعلام می‌کند.

ریواده ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که در این راستا انجام می‌شود، اقدامات مقابله‌ای است بطوری‌که کشفیات مواد مخدر صنعتی بیش از ۳۰۰ برابر در این استان رشد داشته است.

وی تاکید کرد: علاوه بر آن خانه‌ها و مراکزی که ماده مخدر صنعتی را به فروش می‌رسانند، تخریب خواهند شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اقدام بعدی که در این استان به منظور جلوگیری از شیوع مصرف ماده شیشه انجام می‌شود، جمع آوری معتادان به شیشه است که مشتریان ماده مخدر شیبشه جمع آوری و به مراکز ماده ۱۶ ارجاع داده می‌شوند.

وی در ادامه توضیح داد: ماده مخدر شیشه به صورت ۱۰۰ درصد از سایر استان‌ها وارد خراسان شمالی می‌شود و بالا بودن قیمت ماده مخدر سنتی نسبت به ماده مخدر شیشه افغانی سبب شده تا این نگرانی را ایجاد کرده که مصرف شیشه افغانی افزایش یابد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی خطاب به مردم این استان تاکید کرد: در صورت مشاهده مراکز و یا خانه‌های توزیع کننده ماده مخدر صنعتی حتماً مسئولان ذی ربط را به منظور تخریب آن مکان مطلع کنند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شيشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۲۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد یک شراره خورشیدی به زمین چقدر خطرناک است؟

ایتنا - شراره خورشیدی یک انفجار قدرتمند از تابش الکترومغناطیسی تولید شده در جو خورشید است.
یک شراره قدرتمند خورشیدی در این هفته در اقیانوس آرام به زمین برخورد کرد. این اتفاق باعث قطع گسترده امواج رادیویی در منطقه شد.

به گزارش ایتنا، شراره خورشیدی یک انفجار قدرتمند از تابش الکترومغناطیسی تولید شده در جو خورشید است.

این فوران خورشیدی به مدت 12 دقیقه در 30 آوریل به طول انجامید، این شراره  خورشیدی به عنوان M9.53 طبقه بندی شد و توسط ماهواره GOES-16 ناسا اندازه‌گیری شد.

اگرچه این یک شراره خورشیدی کلاس M است و کمی پایین‌تر از شراره کلاس X است که شدیدترین در نوع خود است، اما همچنان یک شراره خورشیدی قدرتمند است.

مدیر آزمایشگاه نجوم خورشیدی، سرگئی پوگاچف، در مؤسسه علوم نجومی روسیه، در اظهار نظری، اطمینان داد که محل فوران اجازه نمی‌دهد ماده خورشیدی به زمین برسد.

این کارشناس روسی اظهار داشت که اثرات منفی این برخورد بر روی زمین بسیار محدود است. برای اینکه یک شراره خورشیدی در این مکان روی زمین تاثیر بگذارد، باید از قدرت استثنایی برخوردار باشد.

بر اساس داده‌های موجود در آزمایشگاه ستاره شناسی خورشیدی، ماده خورشیدی پس از شعله‌ور شدن به سمت زمین پرتاب نشد. .

این دانشمند در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «نووستی» اشاره کرد که انتظار هیچ عواقبی از این درخشش را نداریم.

دیگر خبرها

  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • برخورد یک شراره خورشیدی به زمین چقدر خطرناک است؟
  • ناکامی قاچاقچیان در انتقال ۱۵۰ کیلو ماده مخدر شیشه در نرماشیر
  • انتقال۱۵۰ کیلو شیشه با کامیون در کرمان ناکام ماند
  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند
  • وداع مردم خراسان شمالی با عیسی بخشی هنرمند موسیقی مقامی
  • وداع مردم خراسان شمالی با پیکر مرحوم عیسی بخشی
  • زائران حج در واقع سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند
  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد
  • جاده‌های خراسان شمالی لغزنده است