Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@18:54:42 GMT

فضای سبز قرچک در کنار مدیریت مصرف آب باید حفظ شود

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۲۰۹۴

فضای سبز قرچک در کنار مدیریت مصرف آب باید حفظ شود

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن خطیبی ظهر یکشنبه در جلسه ستاد فضای سبز شهرستان قرچک که با حضور اعضا با محوریت بررسی و اجرای راهکارهای حفظ فضای سبز با تأکید بر مدیریت مصرف آب برگزار شد با بیان اینکه حدود ۳۵ هکتار فضای سبز در شهرستان وجود دارد، گفت: درخصوص رفع مشکل افت فشار آب بخصوص در فصل تابستان، می بایست هماهنگی لازم بین دستگاه های شهرستانی وجود داشته باشد که مهمترین مسئله در این منطقه موضوع آبیاری فضای سبز است که بایستی مدیریت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار تشکیل هیئتی به منظور بازدید میدانی از چاه های آبیاری فضای سبز قرچک شد و تأکید کرد: هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف نحوه آبیاری فضای سبز شهری مشخص شود.

این مقام مسئول افزود: ستاد فضای سبز شهرستان نه خواستار از بین رفتن فضای سبز شهری است و نه خواستار ایجاد گلایه مندی در شهروندان درخصوص افت احتمالی فشار آب؛ بنابراین دستگاههای متولی با همدلی و اتفاق نظر باید از بروز مشکلات جلوگیری کرده و بهترین تصمیم را در شرایط بحرانی بگیرند.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک بیان کرد: بنا به گفته اداره آب و فاضلاب شهرستان، یک چهارم حجم آب تولیدی منطقه صرف آبیاری فضای سبز می شود که این موضوع باید مدیریت شود.

وی گفت: حتی الامکان در این فصل از کاشت چمن خودداری کرده و گونه های گیاهی کم آب را برای کاشت در فضای شهری و زیبایی چهره شهرستان انتخاب کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: دستگاههای اجرایی در انجام وظایف خود با یکدیگر تعارف نکنند و آنچه در قانون ذکر شده و در دستورالعمل ها ابلاغ شده باید عملیاتی شود.
 

کد خبر 4648819

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری قرچک مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۲۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود

به نقل از شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به پلمب تعدادی از چاه‌های آب شهرداری قم اظهار داشت: متأسفانه شرکت آب منطقه‌ای در روز دوشنبه مورخ سوم اردیبهشت نسبت به پلمب کامل و انسداد ۴ حلقه چاه آب خام فضای سبز اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه این چاه‌ها متعلق به شهرداری قم بوده و سالیان سال جهت آبیاری درختان و فضای سبز استفاده‌شده است، ابراز کرد: این چاه‌ها در راستای جداسازی کامل آب شرب از آب خام بوده و قطعاً این اقدام غیرمسئولانه آب منطقه‌ای باعث نابودی کامل فضای سبز و درختان شهر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: نگهداری از درختان و فضای سبز همواره در بیان رهبر معظم انقلاب مطرح‌شده و ایشان بار‌ها از مسئولین و آحاد مردم درخواست داشتند که در حفظ، نگهداری و پاسداری از این مظهر حیات اهتمام ویژه‌ای داشته باشند که این اقدام شرکت آب منطقه‌ای برخلاف منویات رهبر معظم انقلاب بوده و آسیب بسیار جدی به درختان، محیط‌زیست و فضای سبز شهر کریمه اهل‌بیت (س) وارد خواهند نمود.

جوادیان اضافه کرد: قطعاً تمامی مسئولیت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی این اقدام تأسف‌برانگیز بر عهده شرکت آب منطقه‌ای قم خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • تجلیل از دست اندرکاران حوزه سلامت شهرستان قرچک
  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • تبدیل روشنایی خیابان آذربایجان شهرستان شاهین دژ به LED
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد