Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ مهدی کاهه پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قم برگزار شد،ضمن تبریک هفته قوه قضاییه به همه تلاش‌گران عرصه عدالت گفت:مبنای نام‌گذاری این هفته به مناسبت شهادت شهید بهشتی بسیار مایه افتخار است.

دادستان عمومی و انقلاب قم سرعت، دقت و صحت را سه اصل مهم شغل خبرنگاری عنوان کرد و گفت: رسانه وسیله‌ای برای انتقال پیام از فرستنده به گیرنده بوده که مبتنی بر دستاورد و ابزار پیشرفت بشری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وظیفه اصحاب رسانه را منوط به انتقال پیام ندانست و ابراز کرد: انتقال فرهنگ و اخلاق از دیگر وظایف یک خبرنگار است، زیرا علاوه بر سطح ظاهری انتقال یک پیام، انتقال اخلاق و آموزه دینی را هم به دنبال دارد.

کاهه حق‌جویی و حق‌گویی را جزو سرشت ذاتی و طبیعت هر انسانی دانست و تصریح کرد: یکی از اوصاف مهم هر خبرنگار حق‌جویی و حق‌گویی است که جزو خصوصیات فطری انسان بوده و سبب رشد و تکامل معنوی و مادی وی می‌شود.

کاهه با تأکید بر اینکه اعلام نیازمندی و به دنبال آن رفع نیاز‌های مردم نباید توأم با نگرانی و افزایش اضطراب در میان آحاد جامعه باشد، تصریح کرد: در انتقال رویداد‌ها باید دقت کنیم تا برخی مصالح به خاطر برخی رفع نیاز‌های مردم رعایت شود.

دادستان عمومی و انقلاب قم تأکید کرد: در عین حال که خبر باید بیشترین مخاطب را داشته باشد باید کمترین دغدغه‌مندی را هم برای مردم به دنبال داشته باشد، به‌منظور ایفای نقش و انجام‌وظیفه خطیر خود یک خبرنگار باید آگاه به وظایف خود بوده و در راستای حق‌جویی و حق‌گویی به احقاق حق مردم اقدام کند.

دادستان عمومی و انقلاب قم با تأکید بر فراموش نکردن حق‌گویی و حق‌جویی یادآورشد: اصل مسلم و ویژگی یک خبرنگار روی آوردن به حقیقت و نشر واقعیت است.

وی با تأکید بر اینکه خبر‌ها باید ریشه در درستی داشته و از عظمت روحی برخوردار باشد، ادامه داد: درج رویداد‌ها ازنظر موازین دینی در صورتی ارزشمند بوده که تأثیر مستقیم بر افکار مردم و اصلاح افکار آنان و انتقال پیام اخلاقی و پیام ارزشی و به‌دوراز هرگونه عامل نگرانی و اضطراب کننده باشد و حتی برخی مصالح هم در انتقال رویداد‌ها رعایت شود.

کاهه با اشاره به آخرین وضعیت پروژه رضوان گفت: این پروژه برای یک سال و دو سال اخیر نیست، پروژه رضوان حداقل ۸ سالی فعالیت داشته و برخورد دستگاه قضا در راستای ایجاد امنیت اقتصادی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و رهنمود‌های دادستانی کل مبنی بر ایجاد امنیت اقتصادی ورود دستگاه قضا تنها منوط به پروژه رضوان نبوده است و پرونده‌های اقتصادی زیادی در استان تشکیل داده و دستگاه قضا در برخورد با اخلال گران هیچ‌گونه درنگی نخواهیم کرد.

وی اتهام دستگیرشدگان پروژه رضوان را اخلال در نظام اقتصادی عنوان و بیان کرد: برخورد با متهمان و اخلال گران عزم جدی قوه قضاییه است و مطمئناً اعلام قانون و برخورد جدی یکی از مهم‌ترین تمهیدات دستگاه قضا است، در پروژه رضوان نیز در کمترین زمان و مدت قانونی به دنبال برخورد با این اخلال گران هستیم، زیرا برخورد با اخلال گران در هیچ پروژه‌ای خط قرمز دادستانی نیست.

دادستان عمومی و انقلاب قم در ارتباط با جرائم رانندگی نیز گفت: رانندگی یک فرهنگ بوده و برای اصلاح کسانی که رعایت قوانین رانندگی نمی‌کنند باید اصلاح صورت بگیرد، رعایت قوانین رانندگی یک وظیفه همگانی است.

کاهه با بیان اینکه جرائم رانندگی در سطر آمار جرائم استان در سه سال پیش بوده است، گفت: شهر قم زیارتی بوده و جمعیت متغیر به‌غیر از جمعیت ثابت بسیار بالا است و این بالا بودن آمار به معنای این بوده که شرایط جغرافیایی و خاص شهر قم مزید بر علت شده است.

وی در زمینه ناهنجاری‌های اجتماعی خاصه عفاف و حجاب نیز گفت: برخورد با این ناهنجاری از سابق وجود داشته و در حال حاضر به دنبال احیای آن نیستیم، همچنین دشمنان به دنبال سیاه نمایی این پدیده بوده و به دنبال آن هستند تا آنچه را که واقعیت داشته را به نحوی بزرگ‌تر و عظیم‌تر جلوه دهند، اجرای طرح‌هایی در این رابطه، برای خنثی شدن سیاه نمایی دشمنان و اتمام‌حجت با کسانی که می‌خواهند اعلام کنند که به فرهنگ قم و عفاف و حجاب قم خدشه‌ای واردشده است و تهاجم فرهنگی به این شهر کریمه نفوذ و رسوخ کرده می‌گوییم که این‌گونه نیست و در برخورد با کسانی که به دنبال سیاه نمایی هستند به نحو جدی قانون را اعمال و مجازات خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ۲۸ درصد پرونده‌های استان در زمینه جرائم رانندگی در سال گذشته کاهش داشته است، گفت: این کاهش به دلیل اعمال قانون، برگزاری دوره‌های آموزشی و شناسایی نقاط حادثه‌خیز و پیگیری دستگاه‌های ذی‌ربط برای رفع آن از سوی دستگاه قضا بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب قم، اثر بازدارندگی مجازات را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: اعمال قانون و مجازات در کنار سایر اقدامات پیشگیرانه می‌تواند نتیجه مطلوب را برساند.

کاهه تأکید کرد: شهر مقدس قم از حیث امنیت در سطح کشور با توجه به موقعیت استراتژیکی که دارد در سه رتبه نخست قرارگرفته است، همچنین در برخورد با اشرار و هنجارشکنان جرائم خشن در استان کاهش‌یافته و این کاهش محسوس است، طبق آمار واصله در سال گذشته ۲۸ درصد کاهش جرائم خشن داشته‌ایم.

کاهه حفظ وظیفه الهی یعنی عفاف و حجاب برای اعم از زنان و مردان را یک تکلیف و وظیفه همگانی دانست و افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، جدی بودن برخورد‌های قضایی بعد از شناسایی هنجارشکنان و اعمال قانون و ارسال پیام به همه دستگاه‌های اجرایی در رابطه با این وظیفه همگانی از جمله اقدامات صورت گرفته در برخورد با هنجارشکنان هستند، زیرا قم جای جولان دادن تفکر غلط عده‌ای نیست.

دادستان عمومی و انقلاب قم یادآور شد: در برخورد با هنجارشکنانی که بعضاً سازمان‌یافته و یا غیرسازمان‌یافتگی فعالیت می‌کنند جای هیچ اغماضی نیست.

کاهه در پایان در مورد وضعیت پروژه منوریل قم نیز گفت: منوریل طرحی ملی بوده و مسئولان در حال پیگیری هستند تا یک تصمیم صحیح در این رابطه گرفته شود.

انتهای پیام/ح

با هرگونه اخلال‌گران اقتصادی به‌شدت برخورد می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادستان قم حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۲۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند

صالح صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس-نسیم شمال- اقبالیه و لزوم جا به جایی درختان واقع در مسیر اجرای این پروژه، با اخذ مجوز از کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز، عملیات انتقال این درختان آغاز شد.

وی افزود: مرحله اول جابجایی و انتقال درختان مذکور که مانع اجرای پروژه عمرانی می‌باشد، هم اینک در دستور کار قرار دارد، ضمن اینکه تاکنون تعدادی از درختچه‌های میدان دفاع مقدس نیز به گلخانه سازمان منتقل شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز، یادآور شد: در اجرای تمام پروژه‌های توسعه شهری، چنانچه درختانی در مسیر اجرای پروژه قرار داشته باشد، به هیچ وجه قطع و نابود نمی‌شود، بلکه با رعایت کامل مسائل فنی و ایمنی به گلخانه سازمان منتقل و در اجرای پروژه‌های توسعه فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: در اجرای مرحله اول این عملیات حساس و مهم، ۲۵ اصله درخت در دست جابجایی و انتقال قرار دارد و کار جابه جایی سایر درختان منتهی به میدان دفاع مقدس (دوراهی همدان) به قوت خود ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6086577

دیگر خبرها

  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • توان فنی - مهندسی ایران در جهان شناخته شده است
  • افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا با حضور رئیس جمهور
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات بازیکنان تهاجمی در تاریخ فوتبال / نیمار در صدر
  • نیروگاه ساخت ایران در سریلانکا چه خصوصیاتی دارد؟
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات مدافعان در تاریخ فوتبال / یوشکو گواردیول در صدر
  • نیروگاهی که ایرانیان در سریلانکا ساختند!
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • نیروگاه ساخت ایران در سریلانکا چه خصوصیاتی دارد؟ + تصاویر