Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در این آیین که تیم‌های ملی دانشجویان کشورمان در 4رشته ورزشی تکواندو (پومسه و مبارزه )، تیراندازی با کمان (کامپوند) و تیراندازی در دو بخش دختران و پسران و والیبال پسران نیز شرکت داشتند، دکتر غلامی با تأکید بر حفظ جایگاه مردم ایران در مجامع جهانی توسط تیم‌های اعزام شده به رقابت‌های سی‌امین یونیورسیاد ورزشی دانشجویان جهان – ایتالیا، نمایش اخلاق ایرانی - اسلامی را از جمله مأموریت‌های اصلی این ورزشکاران دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به آمادگی تیم‌‌های اعزام شده و کسب موفقیت در این رقابت‌ها گفت: قطعا دانشجویان ورزشکار کشور، با اعتقاد، باور و روحیه‌ای که دارند، در سی‌امین یونیورسیاد ورزشی دانشجویان جهان خواهند درخشید.

 

در مقوله ورزش همه زیرمجموعه‌های آموزش عالی و وزارت ورزش یار و یاور تیم‌های ورزشی ما بودند

دکتر مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: در آموزش عالی همه زیرمجموعه‌های آموزش عالی اعم از دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی، دانشگاه‌های روزانه و وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها، خوشبختانه یار و یاور ما بودند.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید این سومین حضور ما در عرصه یونیورسیادها است که در دو دوره قبل ما توانستیم رتبه‌های نهم و دهم  جهان را کسب کنیم و تلاش ما هم درزمینهٔ ورزش همگانی دانشگاهی و هم در ورزش ملی و رقابت‌های جهانی و حرفه‌ای است.

وی در ادامه گفت:  در عرصه ورزش همگانی توانستیم المپیاد ورزش‌های همگانی را راه‌اندازی کنیم که دو سال یک‌بار برگزار می‌شود و امسال هم پس از بازگشت این کاروان، فعالیت ورزش‌های همگانی دانشگاهی در دانشگاه بوعلی سینا همدان و دانشگاه الزهرا(س) شروع می‌شود و المپیاد ملی که سال گذشته در دانشگاه شیراز برگزار شد، در سال آینده در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود و با برنامه‌ریزی دقیقی که هم اداره کل تربیت‌بدنی و هم فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی دنبال کردند برنامه‌های متنوعی به‌طور منظم  انجام خواهد شد.

دکتر صدیقی درخصوص فضاهای دانشگاهی گفت: ما باید تلاش کنیم فضاهای ورزشی را در دانشگاه‌ها هم ازنظر کمی و هم کیفی گسترش دهیم  و خوشبختانه به نزدیک دومتر مربع سرانه فضای ورزشی  در آموزش عالی کشور رسیدیم  و امیدوار هستیم که تا پایان برنامه ششم توسعه از طریق پروژه‌های زودبازده مانند زمین‌های چمن مصنوعی در دانشگاه‌ها ارتقا پیدا کنیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان در خصوص نقش حضور دانشجویان ورزشکار در فضای سیاسی جهان گفت:  ما در فضای سیاسی که کشورمان امروز در دنیا دارد حضور ورزشکارانمان در این نوع رقابت‌ها کاملاً بامعنا است و علی‌رغم همه تحریم‌ها ورزشکاران ما با شورونشاط در عرصه‌های بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند و نشان می‌دهند که کشور ما کماکان بانشاط و  امیدوار است.

وی به کیفیت این دوره از بازی‌ها اشاره کرد و افزود: به سبب آن که این دوره از رقابت‌ها در اروپا برگزار می‌شود؛ لذا رقابت‌ها از کیفیت بالاتری برخوردار است و این رقابت‌ها قبل از المپیک 2020 در حال برگزاری است و کسب سهمیه برای تیم‌ها از طریق این مسابقات حائز اهمیت است و کشورها با بهترین تیم‌های خود در این رقابت‌ها حضور خواهند یافت.

دکتر صدیقی به کار کیفی خوبی که برای تیم‌های اعزام شونده انجام‌شده اشاره کرد و  گفت: امکانات و برنامه‌ریزی‌ها بسیار مناسب بوده و امیدوار هستیم تیم‌های ما با نهایت تلاش خود نتیجه‌های خوبی را به دست خواهند آورد و من از همه ورزشکاران تقاضا دارم که نظم و یکپارچگی کاروان را در این مسابقات حفظ کنند زیرا این کاروان دانشجویان نماینده جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

یونیور سیاد ورزشی دانشجویان جهان؛ بزرگ‌ترین رویداد ورزشی بعد از بازی‌های المپیک

دکتر محمدرضا دهخدا رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در این آیین اظهار داشت: این مسابقات را بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان بعد از بازی‌های المپیک برشمرد.

وی در این مراسم اظهار داشت: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی از سال گذشته با برگزاری جلسات متوالی با روسای هفت فدراسیون کار خود را آغاز کرد و با برگزاری مسابقات انتخابی  در سراسر کشور از بین کلیه دانشجویان و برگزاری اردوهای آمادگی، مسابقات انتخابی و تدارکاتی، سرانجام موفق شد  که 42 تن از زبده‌ترین و فنی‌ترین ورزشکاران دانشجوی کشور را انتخاب کند.

دکتر دهخدا با اشاره به انتخاب کادر فنی و سرپرستی گفت: در چهار رشته اعزامی تکواندو، تیراندازی، تیرو مان و والیبال افراد را انتخاب و به مسابقات اعزام خواهیم کرد و مربیان، سرپرستان و ورزشکاران انتخابی که اعزام خواهند شد از برجسته‌ترین ورزشکاران کشور هستند که اکثرشان قهرمانان ملی هستند.

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در ادامه گفت : انتخاب ورزشکاران و کادر فنی که از برجسته‌ترین کادر فنی کشورمان هستند می‌تواند بیانگر حرکت اصولی فدراسیون در انتخاب کادر فنی باشد و حضور دو رئیس فدراسیون و یک سرپرست به‌عنوان سرپرستان اعزامی و چهار مربی تیم ملی برای تیم‌های دانشجویی، افتخار بزرگی برای فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی است .

وی درخصوص رشته‌های اعزامی تصریح کرد: در رشته تکواندو، این مسابقات دارای سهمیه المپیک است و این نشان‌دهنده اهمیت و بزرگی این مسابقات است که ورزشکاران می‌توانند برای سهمیه المپیک امتیاز کسب کنند.

دکتر دهخدا  درخصوص تعداد ورزشکاران و تیم‌های اعزامی در این دوره از رقابت‌ها گفت: حدوداً نسبت به ادوار گذشته در رشته‌های اعزامی 50درصد کاهش داشته‌ایم ولی این تعداد افرادی که اعزام می‌شوند بضاعت فنی ورزشکاران ما هستند و هیئت‌رئیسه فدراسیون تصویب کرده‌ است که فنی‌ترین و مدال‌ آفرین‌ترین ورزشکاران در این دوره شرکت کنند و ما بر این اساس تیم‌ها را انتخاب کردیم.

وی در مورد آماده‌سازی تیم  اعزامی افزود: ارگان‌های مختلفی ازجمله وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، آکادمی ملی المپیک، فدراسیون‌های تکواندو، تیراندازی و والیبال، صندوق رفاه دانشجویان و اداره کل تربیت‌بدنی وزارت علوم، با در اختیار قرار دادن بهترین کادر فنی و سرپرستی و برگزاری اردوها  به این فدراسیون کمک کردند.

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی درخصوص رشته‌های ورزشی اعزامی گفت: در رشته تیراندازی 5 دانشجوی دختر و 4 دانشجوی پسر، در تیراندازی باکمان 2دانشجوی دختر و 2دانشجوی پسر و در تکواندو کلاً 7 دختر در رشته مبارزه و 9 ورزشکار پسر و در والیبال نیز 12 شرکت‌کننده داریم؛ جمعاً 14 دختر و 27 دانشجوی پسر را اعزام می‌کنیم که 65درصد کاروان اعزامی ما پسران و 35درصد دختران می‌باشند که نشان‌دهنده بالاترین مشارکت زنان در اعزام‌ها می‌باشد.

دکتر دهخدا در مورد آمادگی تیم والیبال افزود: 4 مرحله اردو برگزار شد که ابتدا تعداد 50 ورزشکار  از بخش‌های مختلف شرکت کردند و در این دوره عمدتاً بر روی توان دانشجویان خودمان متمرکز شدیم و تیم خوبی را آماده کردیم. در تیراندازی باکمان هم 4  مرحله اردو برگزار شد و درنهایت 4نفر انتخاب شدند و در رشته تیراندازی با همکاری فدراسیون 110ورزشکار در مرحله اول در مسابقات شرکت کردند و طی اردوهای مختلف که برگزار شد و افراد برگزیده مشخص شدند و در تکواندو نیز چه در ادوار گذشته و چه در این دوره حرف اول را می‌زنیم.

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت: در دوره گذشته بین 150کشور رتبه نهم و دهم را کسب کردیم؛ ولی در این دوره تعداد نفرات کم شده و تعداد رشته‌ها هم کم شده ولی ما امیدوار هستیم که نزدیک به جایگاه قبلی‌مان باشیم. درمجموع عواملی مانند حضور کیفی تیم‌ها، نگاه توسعه‌بخش و عدالت‌محور به حضور بانوان ورزشکار، کسب سهمیه برای المپیک، تغییر شرایط سنی و حذف برخی از رشته‌های ورزشی در مدال‌آوری ما اثرگذار خواهد بود.

 

ورزشکاران با افتخار آفرینی معرف اخلاق حرفه‌ای ایرانیان در عرصه جهانی خواهند بود

سید عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان، با بیان اینکه ورزشکاران نمایندگان ملت بزرگ ایران هستند، گفت: تیم‌های اعزام شده با افتخارآفرینی معرف اخلاق حرفه‌ای ایرانیان در عرصه جهانی خواهند بود.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به کسب موفقیت دانشجویان در این رویداد مهم ورزشی جهان، گفت: علی‌رغم اینکه امسال تعداد ورزشکاران نسبت به دوره‌های قبل کمتر شده ولی ما به تمامی ورزشکاران امید داریم و با یک عزم جمعی، همت و تلاش مضاعف پیروزی محقق خواهد شد.

احمدی با اشاره به موفقیت‌های ورزشکاران در یونیورسیاد چین‌تایپه و تاثیر مثبت آن در روحیه مردم، افزود: ورزشکاران نمایندگان ملت بزرگ ایران هستند که ان‌شاءلله با افتخارآفرینی معرف اخلاق حرفه‌ای ایرانیان در عرصه جهانی خواهند بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: المپیک ایتالیا جهان رقابت علوم تحقیقات و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۲۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور

رئیس هیئت ورزش نابینایان استان البرز گفت: در طول سال گذشته از سوی هیئت ورزش نابینایان استان ۱۰ اعزام به مسابقات قهرمانی کشور صورت گرفته است. - اخبار استانها -

 سعید خان فینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در کرج با اشاره به اعزام های صورت گرفته اظهار داشت: طی سال گذشته 10 اعزام به مسابقات قهرمانی کشور توسط هیئت ورزشی نابینایان استان صورت گرفت که حاصل این اعزام کسب 10 مدال طلا، یک مدال نقره و 9 مدال برنز و کسب چهار مقام تیمی است..

وی با بیان اینکه هیئت ورزشی استان در هشت رشته ورزشی شامل دو میدانی، گلبال، شودان، بولینگ، شنا و شطرنج، جودو و فوتبال پنج نفره نابینایان فعالیت دارد، بیان کرد: در حال حاضر سه هیئت در شهرستان‌های فردیس، ساوجبلاغ و شهر کرج در حال فعالیت هستند.

‌ورزش نابینایان و کم‌بینایان در 8 رشته دنبال می‌شود پاسخ به یک ابهام؛ ورزشکاران نابینا و کم‌بینا چگونه رانندگی می‌کنند؟

خان فینی ادامه داد: در رشته‌های گلبال پیشکسوتان این ورزشکاران مقام اول و تیم‌های اعزامی در مسابقات بولینگ مقام سوم کشور و درقسمت جودو جوانان و نوجوانان نابینا نائب قهرمانی ایران شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه ذوق واراده در این جوانان موج می‌زند ولی اغلب به دلیل تامین هزینه‌های رفت و آمد و نبود حمایت از این اقشار که اغلب قشر ضعیف جامعه هستند و خانواده‌ها توان مالی کافی ندارند از ورزش به دور هستند..

وی نگاه حمایتی از این قشر جامعه و رفع مشکلات آن‌ها را مسیر روشنی جهت کسب افتخارات بیشتر این عزیزان در عرصه‌های ورزشی عنوان کرد‌.

رئیس هیئت ورزشی نابینایان استان البرز با اشاره به اینکه طی سال جاری نخستین مسابقه ورزشی دو‌ومیدانی نابینایان زیرنظر فدراسیون جهانی نابینایان به میزبانی پایتخت در خرداد ماه برگزار خواهد شد، افزود: در حال حاضر ورزشکاران عزیز در ورزشگاه انقلاب در حال تمرین و آماده‌سازی هستند.

خان‌فینی در ادامه به موضوع کمبود تامین اعتبار و مشکلات این قشر ورزشکار اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود 100 ورزشکار نابینا در سطح استان مشغول ورزش هستند که البته تعداد این ورزشکار بیش از این تعداد است ولی به دلیل مشکلات مالی محروم و از ورزش کنارگیری کردند.

 رئیس هیئت ورزش‌های نابینایان استان البرز با بیان اینکه ورزش علاوه بر تاثیر در سلامتی افراد دارای معلولیت، از انزوا آن جلوگیری می‌کند و باعث فعالیت آنها در اجتماع می‌ شود، گفت: این ورزشکاران همیشه افتخار آفرین بوده و هستند بر مسئولان لازم است مشکلات این قشر را نادید نگیرند و حمایت کنند تا حضور پررنگی در جامعه ورزشی داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش