Web Analytics Made Easy - Statcounter

عنایت الله رحیمی، یکشنبه در نشست ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده پس از ارائه گزارش دستگاه‌های ذی ربط در باره بازآفرینی محله سعدی بعد از سیل ششم فرودین ۹۸ عنوان کرد: باید اقدامات عملیاتی در زمینه بازسازی صورت گیرد و برنامه کوتاهی که منجر به اقدام شود، در این مناطق در دستور کار قرار گیرد.
استاندار فارس با بیان اینکه نخستین مرحله از طرح بازآفرینی در محله سعدی، انجام مطالعه است، بیان داشت: برای انجام این کار در هشتم فروردین ماه ۹۸ به اداره کل راه و شهرسازی، سازمان آب منطقه‌ای فارس و شهرداری شیراز ابلاغ کردیم که مطالعات حوزه آبریز و تحت تأثیر سیل، هم به شکل تلفیقی و هم فردی انجام شود و انتظار است از توان تشکیلاتی نیروهای دستگاه‌های یاد شده برای مطالعه هرچه سریع‌تر استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رحیمی ادامه داد: اگر مرحله مطالعه تا امروز (دوم تیرماه) که سه ماه از این حادثه سپری می‌شود تاکنون ارائه شده بود، باید به سراغ مرحله تملک و جابه‌جایی پلاک‌ها در مسیر مورد نظر می‌رفتیم.
استاندار فارس با اشاره به تأمین منابع برای جابه جایی پلاک‌های در مسیرهای تعیین شده، اظهار داشت: تأمین زمین برای جا به جایی این پلاک‌ها از اقدامات صورت گرفته است، در همین زمینه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز هفت هکتار از اراضی خود را در شهر شیراز به این مهم اختصاص داده است همچنین چند زمین دیگر برای انجام این کار در محله سعدی و براساس طرح تفضیلی شناسایی شده است.
وی، خواستار ارائه برنامه زمانبندی شده ستاد بازآفرینی برای تملک و جا به جایی‌ها شد و گفت: آماده سازی و تعیین زمان ساخت و ساز باید هر چه زودتر به استانداری فارس اعلام شود.
استاندار فارس همچنین خواستار تعیین تکلیف اراضی الحاقی و تعیین سهم شهرداری در طرح بازآفرینی شد و گفت: پس از تصویب طرح آماده سازی، برنامه زمانبندی آماده سازی ارائه شود چرا که نهایتاً زمین برای ساخت، تحویل شهرداری، پیمانکار یا بنیاد مسکن داده خواهد شد.
رحیمی، با تاکید بر اینکه ارائه مباحث تئوری در ستاد بازآفرینی منتج به نتیجه نخواهد شد، بیان کرد: اختیارات ستاد بازآفرینی برای سبک سازی و تسریع در کار به هیأت اجرایی سپرده شود.
وی، همچنین از هیأت اجرایی ستاد اجرای طرح بازآفرینی شهری خواست تا مطالعه آبخیزداری و پروژه کنترل سیلاب را که در محدوده دروازه قرآن و محله سعدی توسط دانشگاه شیراز، منابع طبیعی و سازمان آب منطقه‌ای فارس انجام شده در قالب کمیته‌ای متشکل از چهار دستگاه مربوطه در دستور کار قرار دهد.
استاندار فارس در باره ماده ۹ طرح باز آفرینی شهری که با هدف ترویج و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری که در راستای اجرایی شدن ماده ۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن تبیین شده است، بیان داشت: دستگاه‌های دولتی موظف هستند زمین و اراضی بایر یا حتی واحدهای متروکه و بلااستفاده موجود را معرفی کنند تا در طرح بازآفرینی از آنها استفاده شود.

سیل پنجم فروردین ۹۸ در محل دروزاره قرآن شیراز موجب کشته شدن ۲۱ نفر و مصدوم شدن صدها نفر شد.
سیل ششم فروردین ۹۸ نیز بیشترین خسارت را به محله سعدی وارد کرد و تعداد بسیاری از خانه‌ها، اماکن اداری و آموزشی این محله آسیب دیدند.

۹۸۸۵ / ‏‬ ۶۱۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل مناطق سیل زده شیراز بازآفرینی شهری استانداری فارس بازسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۳۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز

محمدجواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس امروز اظهار کرد: ۵ نفر از اعضای یک خانواده که از کوه‌های اطراف شهر شیراز اقدام به جمع آوری قارچ و استفاده از آن کرده بودند، دچار مسمومیت شدند.

او ادامه داد: این افراد برای اقدامات درمانی به بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) شیراز مراجعه و تحت درمان قرار گرفته اند.

همه قارچ‌ها خوراکی نبوده و بعضی سمی و بسیار خطرناک هستند و باید از چیدن، خریدن و خوردن قارچ‌های روئیده شده در طبیعت و کوه و دشت پرهیز و تنها از قارچ‌های خوراکی پرورش یافته در کارخانه‌های معتبر استفاده کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز - اصفهان
  • روند اجرای پروژه گردنه عامری دیلم تسریع شود
  • استمرار روند فعالیت خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • واگذاری سایت دوازدهم آزادشهر به متقاضیان
  • مواد توهم‌زا موجب تسریع در روند مرگ سلولی می‌شود
  • مواد توهم‌زا چه عارضه هایی دارند/ تسریع در روند مرگ سلولی