Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل رادیو بین المللی چین، بر اساس اسناد ارایه شده به دادگاه، شرکت هواوی در سال ۲۰۱۷ برای انجام آزمایش های خود، تجهیزات مخابراتی از جمله یک دستگاه رایانه سرور و یک سوئیچ اترنت را به آزمایشگاهی مستقل در ایالت کالیفرنیای آمریکا منتقل کرد اما پس از پایان آزمایش در ماه سپتامبر، وزارت بازرگانی آمریکا تجهیزات را در راه انتقال به چین به بهانه نداشتن مجوز صادرات، ضبط کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از ضبط این تجهیزات، شرکت هواوی اطلاعات لازم را درباره آن به طرف آمریکایی ارائه کرد و وزارت بازرگانی آمریکا نیز به شرکت هواوی اطلاع داد ظرف ۴۵ روز تصمیم درباره مساله مجوز این تجهیزات را اتخاذ خواهد کرد اما تا کنون با گذشت بیش از ۲۰ ماه، وزارت بازرگانی آمریکا هیچ تصمیمی در این باره نگرفته است.

گزارش می افزاید: شرکت هواوی بر این باور است که این تجهیزات در خارج از آمریکا تولید شده و انتقال آنها به کشور تولید کننده آن به مجوز صادرات نیاز ندارد و جدا از آنکه ضبط این تجهیزات از سوی وزارت بازرگانی آمریکا کار درست یا اشتباهی است، تاخیر در تصمیم درباره انتقال این تجهیزات نیز «غیرقانونی» است.

کد خبر 445139

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: چین آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۳۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی به حواشی قرارداد چینی واکنش نشان داد/ شکایت می‌کنیم

به گزارش خبرآنلاین، پس از انتشار متن قرار دادهای شهرداری تهران با شرکت چینی توسط یک فعال رسانه‌ای، علیرضا زاکانی، شهردار تهران درصحن علنی درواکنش به انتشار این قرار دادها اعلام کرد که شهرداری از این فرد شکایت می‌کند و مطالب نوشته شده اشتباه است.

کاو ایران در خبری نوشت:او تاکید کرد که مدتی است که آن فرد اعلام کرده مسائل را مطرح می‌کنم، اما در نهایت چه چیزی گفت وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور، دستگاه‌های امنیتی و بانک مرکزی صفر تا صد موضوع را می‌دانند موضع ما شفاف و افتخار این دوره است. چهار ماه زمان تحویل تعهد چینی‌هاست که پس از دریافت پیش‌پرداخت انجام خواهد شد. عده‌ای می‌خواهند کار در شهر انجام نشود، اما انجام شد.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902734

دیگر خبرها

  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال‌ نمایش خانگی و درخواست توقف پخش آن
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال‌ نمایش خانگی
  • آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد
  • آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی
  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • زاکانی به حواشی قرارداد چینی واکنش نشان داد/ شکایت می‌کنیم