Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدحسن جهان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در جمع اصحاب رسانه گفت: کشفیات مواد مخدر در کشور ما با جمع کشفیات در ۱۰۰ کشور دنیا برابری می‌کند.
وی با اشاره دغدغه ۱۷۰ کشور در راستای مواد مخدر و نفوذ آن در کشور ادامه داد: دلیل این امر همجواری با افغانستان به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد مخدراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهان افزود: میزان مواد مخدر و روان گردان در دهه‌های گذشته بیش از ۵۰ نوع مواد بوده، این در حالی است که اکنون این میزان به ۷۵۰ نوع مواد مخدر و روان گردان رسیده است.

وی با بیان اینکه پلیس مواد مخدر عرصه را بر معتادان تنگ کرده است، تصریح کرد: از ابتدای اسفند تا پایان شهریور ۲۵۰۰ نفر معتاد متهاجر جمع آوری و سازماندهی شده است.

جهان با اشاره به نفوذ اعتیاد در کانون خانواده و نقش دشمن در این آسیب افزود: دشمن با شناسایی موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی، باور‌های غلط را به سمت خانواده‌ها جاری و ساری می‌سازد و باور‌های دینی را از کانون گرم خانواده می‌زداید.
وی ادامه داد: دغدغه رهبر معظم انقلاب نسبت به آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر و تاکید ایشان در حوزه درمان بر پیشگیری است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در راستای ارائه آمار کشفیات مواد مخدر در سال ۱۳۹۷ گفت: از ۵ تیر تا به امروز ۳۳ تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد که این میزان نسبت به سال گذشته ۴ درصد روند افزایشی داشته است.

جهان با اشاره مجموع میزان کشفیات در استان افزود: ۸۹ درصد نیروی انتظامی، ۸ درصد مرزبانی، ۲ درصد اداره کل اطلاعات و ۱ درصد گمرک صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: بیش‌ترین مواد مخدر کشف شده در سال گذشته، ۷۴ درصد تریاک، ۱۲ درصد حشیش، ۱۰ درصد هروئین، ۱ درصد مورفین و ۶ درصد شیشه بوده است.   دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت : خبرنگاران و اصحاب رسانه خط شکن عرصه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری هستند که هر زمان قلم زدند بهترین ها رقم خورد.

وی با مواد مخدر استان در ادامه از اهم اقدامات صورت گرفته گفت: ۶۴ باند مواد مخدر و روان گردان منهدم، هشت هزار و ۷۱۰ نفر خورده فروش و قاچاقچی دستگیر، دوازده هزار و ۸۵۰ نفر معتاد جمع آوری و سازماندهی، توقیف ۸۵۶ هزار و ۷۵۰ خودروی سبک و سنگین، توقیف ۲۴۰ موتور سیکلت، توقیف ۱۵۰۰ دستگاه تلفن همراه و اجرای هزار و ۸۸۰ عملیات و درگیری که منجر به هلاکت ۶ نفر از قاچاق چیان شد، در این مدت صورت گرفته است.
جهان با اشاره به کشفیات سه ماه اخیر افزود: ۷ هزار و ۵۰۰ کیلو انواع مواد مخدر و روان گردان در استان کشف و ضبط شده است که نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد کاهش داشته و این نشانگر اطمینان به دقت و عمل مرزبانان خراسان رضوی است.
وی ادامه داد: ۸۴ درصد نیروی انتظامی، ۱۴ درصد مرزبانی و ۲ درصد اداره کل اطلاعات سهم سه ارگان در مجموع کشفیات استان بوده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به بیشترین میزان مواد مخدر در سه ماه اخیر گفت: ۵ هزار و ۱۷۴ کیلوگرم تریاک،  هزار و ۱۱ کیلوگرم حشیش، پانصدو ۵۰ کیلوگرم مورفین، ۲۷۰ کیلوگرم هروئین و ۲۰۳ کیلوگرم شیشه بوده است.
جهان افزود: ۳ هزار و ۷۹۰ نفر معتاد متهاجر و ۲ هزار و ۶۷۴ هزار نفر قاچاقچی دستگیر و ۱۸ باند فروش مواد مخدر در سال جاری متلاشی شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه چرخه آخر درمان اعتیاد، اشتغال است گفت: موجود فعلی مراکز ما، ۲ هزار و ۵۷۰ نفر است که در این مراکز نگهداری، درمان و اشتغال آسیب دیده فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: باتوجه به دغدغه امام جمعه و استاندار محترم استان در خصوص حاشیه شهر مقرر شده است تشکل‌های حاشیه شهر در مکان سازماندهی شوند و به آموزش‌های خاص بپردازند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در خصوص خانه ورزشی استان گفت: ۵۰ خانه ورزشی استانی در سطح خراسان رضوی داریم، و باید از ظرفیت خانه ورزش روستا‌ها نیز بهره کافی را ببریم.

جهان افزود: ۲۶۵ سازمان مردم نهاد داریم که در حوزه درمان ۴۲ تیم، حوزه پیشگیری ۵۵ تیم و ۱۳۵ تیم اجتماع محور را تشکیل می‌دهند در قالب ۱۱۰ تیم اجتماع محور شهری ۱۳۰ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به برگزاری دوره‌های مختلف و جوامع هدف این دوره‌ها اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزش شناخت مواد مخدر برای ۱۱۰ نفر، دوره‌های پیشگیری از اعتیاد برای هزار و ۵۰۰ نفر، دوره‌های فرزند پروری برای هزار و ۵۷۵ نفر، دوره‌های مهارت زندگی، پیش از ازدواج برای ۳ هزار و ۶۵۶ نفر، آیین همسرداری برای ۳ هزار و ۶۳۷ نفر، دوره‌های اشتغال و کسب و کار برای ۱۷ هزار و ۱۷۹ نفر و برگزاری ۸ کارگاه مدیران سازمان‌های مردم نهاد را در کارنامه خود داشته ایم.

جهان با اشاره به اقدامات در زمینه پژوهشی افزود: پژوهش شمال شرق کشور در خراسان رضوی افتتاح شد همچنین مصوبه مبلغ ۲۰ میلیون تومان را اخذ کرده ایم و این مبلغ رو به افزایش است.

وی در خصوص مصوبات مدیر کل در جلسه حوزه پیشگیری از اعتیاد ادامه داد: بر اساس این مصوبات مقرر گردید در حوزه پیشگیری از اعتیاد در قالب یاری گران زندگی در حاشیه شهر شاهد مواد مخدر نخواهیم بود.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: مطابق مصوبات مدیر کل نمایشگاهی دائمی پیشگیری از اعتیاد جوانان و نوجوانان راه اندازی خواهد شد.

جهان افزود: مصوبه بودجه ۱ میلیارد ریالی جهت افتتاح ۵۰ خانه ورزش روستایی اخذ شد.

وی ادامه داد: سردار نظری فرمانده سپاه امام رضا (ع) برای اردوگاه فاتح ۱۶، برزش آباد را تعیین کردند که ۴۰۰ نفر از معتادان مراحل درمان، پیشگیری و اشتغال را دریافت خواهند کرد و این اردوگاه شامل دو فاز، یک مخصوص مردان و دو ویژه زنان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به فعالیت بسیج در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: در کمپ اکبر آباد بسیج به ارائه آموزش، اشتغال و تامین مسکن برای معتادان پرداخته است.  
انتهای پیام//ف. س


برگزاری نشست خبری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مواد مخدر پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۳۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم موادمخدر در مراغه

سرهنگ فارسی اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مراغه در یک عملیات غافلگیرانه در یکی از محور‌های مواصلاتی این شهرستان با تعقیب و مراقبت لازم یک خودروی پراید را توقیف و در بازرسی از آن مقدار ۴۴ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک را کشف کردند.

 فرمانده انتظامی مراغه گفت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ فارسی گفت: مبارزه بی‌امان پلیس با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر در دستور کار بوده و شهروندان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود را با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم موادمخدر در مراغه
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز