Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، علی رضا رشیدیان در همایش آموزشی-توجیهی کارگزاران حج با تاکید بر اینکه باید مدیران قدیمی تجربیات خود را به نیروهای جدید منتقل کنند، افزود: در کنار ایده پروری این ایده‌ها و طرح‌ها به صورت هماهنگ و ارزیابی شده، اجرایی شود.

وی با بیان اینکه مراسم حج در راستای ارتقای معنویت است، تصریح کرد: در این راستا خدمت بهتر و انجام کارهای فرهنگی، بسترساز این تحول معنوی است وباید مدیران کاروان‌ها به موضوع پیوست فرهنگی توجه جدی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشیدیان اظهار کرد: با توجه به اقامت ۳۰ تا ۳۵ روزه برخی حجاج در سرزمین وحی باید زمینه بهره گیری هر چه بهتر حجاج از این ایام فراهم شود زیرا هدف و تمرکز تمامی عملیات حج؛ فرهنگی و در راستای ارتقای ارزشهای دینی و معنوی در حجاج است.

رئیس سازمان حج و زیارت خطاب به مدیران کاروان‌ها و سایر دست اندرکاران این مراسم عظیم گفت: عملکردها زیر ذره بین نظارتی است و مدیران کاروان باید تا آخرعملیات حج روحیه خدمتگزاری خود را حفظ و با همه وجود برای رضایت حجاج بیت الله الحرام گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه زمان زیادی تا آغاز عملیات حج و اعزام حجاج که ۱۷ تیرماه است، باقی نمانده، تاکید کرد: با توجه به اوج گرما باید خدمات رسانی با بیان زیبا، سعه صدر و ظاهری آراسته و در شأن زائران خانه خدا انجام گیرد.

رشیدیان تاکید کرد: با توجه به آسیب شناسی های انجام شده از مراسم سنوات قبل و اصلاحات صورت گرفته مدیران تلاش کنند تا درحوزه کاری شأن کار به بهترین نحو و کمترین مشکلی انجام شود و همانند پدر مجموعه درحین عملیات مسائل و شرایط را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه مدیران و خادمان حج با خدا معامله می‌کنند، ابراز امیدواری کرد: باید هم پوشانی و هم افزایی کاملی بین تمامی عوامل حاکم بوده و همه با هم در این معامله با خدا صادقانه تلاش کرده تا نتیجه و برآیند این سعی و کوشش رضایت خلق و خالق رادر پی داشته باشد.

رشیدیان اظهار کرد: حتی برادران و خواهران اهل سنت درکنار اهل تشیع دراین خدمت رسانی خود دلیلی بر این ادعاست و امید است درسایه این تلاش‌ها، وحدت و انسجام مسلمانان تداوم یافته و بیش از پیش مستحکم شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه با بیان اینکه درسال ۹۸ حدود ۹ هزار و ۵۰۰ نفراز منطقه یک کشوری عازم حج تمتع می‌شوند، گفت: این تعداد درقالب ۶۴ کاروان و۱۱ مجموعه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند و هدف ازبرگزاری این همایش هماهنگی‌های لازم برای خدمت بهتر به حجاجی است که شاید تنها یکبار درعمر خود توفیق حج تمتع را پیدا می‌کنند.

وی در ادامه این همایش با تاکید بر مدیریت هزینه‌ها گفت: در تدارک امور اعم از مسکن، حمل و نقل و اسکان این موضوع مورد توجه بوده و در عین آنکه کیفیت خدمات با برنامه ریزی ها و اقدام به موقع ارتقا یافته هزینه‌ها هم کاهش یافته است.

رشیدیان تصریح کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران و عربستان در مورد اجرای هر چه بهتر کنگره حج تمتع توافق دارند در این راستا تفاهم‌های خوبی هم انجام شده و بر این اساس طرف عربستانی خدمات مناسبی را برای زائران ایرانی ارائه خواهد داد.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به اینکه کار نقل و انتقال حجاج در سالجاری توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام می‌شود، ابراز امیدواری کرد: در یک تعامل و هم افزایی مطلوب، خدمات در خور شانی به زائران بیت الله الحرام ارائه شود.

وی با بیان اینکه درخواست افزایش ۱۰ هزار نفر سهمیه مازاد به طرف سعودی داده شده است، گفت: البته هنوز عربستان به این درخواست پاسخی نداده که درصورت ارائه این سهمیه مازاد و وصول پاسخ مثبت آنان، عملیات ثبت نام برای مدینه بعد شروع می‌شود.

رشیدیان همچنین با اشاره به رقم تعیین شده برای ارز زائران، افزود: برای خرید سوغات هم مذاکراتی شده و امکاناتی فراهم شده تا حجاج قبل ازسفر از طریق فروشگاه‌های اینترنتی داخلی امکان خرید سوغات مورد نیاز خود را داشته باشند.

وی تصریح کرد: در زمینه مقدار این ارز با بانک مرکزی در حال مذاکره هستیم ضمن آنکه برای انجام خدمات شایسته به زائرین مان با مساعدت و دستور رئیس جمهور و همراهی دولت امسال ارز ۷ هزار تومانی تخصیص یافت که میانگین هزینه تمام شده برای حجاج در گروه‌های قیمتی مختلف به ازای هر نفر ۲۵ میلیون تومان است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۴۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعد از ۹ سال وقفه؛ چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟

به گزارش خبرآنلاین ،ایمان شمسایی ـ سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج ـ در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت گفت: با موافقت بانک مرکزی هر یک از زائران حج ۱۴۰۳ می‌توانند مبلغ ۵۰۰ یورو به نرخی که این بانک اعلام خواهد کرد، از شعب بانک عاملی که در سراسر کشور معرفی می‌شود دریافت کنند.

ایسنا در خبری نوشت:به گفته سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج، این مبلغ در سهمیه ارز سالانه افرادی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، محاسبه نخواهد شد.

سیدعباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ نیز در این نشست، درباره آخرین روند ثبت‌نام کاروان‌های حج تمتع گفت: عملیات ثبت‌نام حج در استان‌ها نزدیک به پایان است و فرآیند امور اجرایی دریافت روادید زائران حج ۱۴۰۳ تاکنون مطلوب بوده است؛ «رقم طلب» برای ۷۴ هزار زائر حج دریافت شده و دریافت «رقم طلب» بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر هم درحال انجام است و پس از آن، دریافت روادید انجام خواهد شد.

نصرالله فرهمند ـ مدیرعامل موسسه فرهنگی عمره سعادت، که اجرای عملیات عمره را برعهده دارد، درباره برنامه‌ریزی اعزام عمره‌گزاران ایرانی به عربستان قبل و بعد از عملیات حج گزارش داد و گفت: هماهنگی با هواپیمایی در این خصوص انجام شده است و انتظار می‌رود پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیرساخت‌های پیش‌بینی شده از ۲۰ ایستگاه پروازی، زائران به دو فرودگاه مدینه و جده (برای عمره پس از حج تمتع) منتقل شوند.

اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال وقفه از سوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و بازگشت آن‌ها به کشور تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. در این بازه قرار است حدود پنج هزار نفر به عمره اعزام شوند. بنابر اعلام سازمان حج و زیارت کم‌تر از ۶ میلیون نفر در نوبت عمره هستند.

عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ نیز قرار است از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز شود و پروازهای رفت زائران تا ۱۸ خردادماه ادامه خواهد داشت. سهمیه حج ایران حدود ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر است. سازمان حج و زیارت اعلام کرده است حدود ۹۰۰ هزار نفر در نوبت حج تمتع هستند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901101

دیگر خبرها

  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها
  • بعد از ۹ سال وقفه؛ چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • اعزام کاروان زائران مازندران و گلستان به سفر حج
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند