Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@04:49:00 GMT

حجتی: قاچاق سازمان یافته گندم نداریم

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۴۳۶۸

حجتی: قاچاق سازمان یافته گندم نداریم

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هر نوع حمل و نقل گندم در کشور مستند سازی و شناسنامه دار شده است گفت:ممکن است بصورت پراکنده مواردی از قاچاق گندم مشاهده شود، اما بصورت سازمان یافته امکان قاچاق معکوس گندم(خروج از کشور) وجود ندارد. ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴ اقتصادی کشاورزی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمود حجتی  وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما  با بیان اینکه اگر با آموزش و ترویج بهره وری را افزایش دهیم می‌توان تولید ملی در کشاورزی را دو برابر کرد اظهار کرد: گفت: اگر تولید ملی به ازای همین آب و خاکی که داریم بطور متوسط به میزان نصف تولید کنندگان نمونه و برتر کشور افزایش یابد، تولید ملی ما در دو برابر می‌شود و این ثروت بسیار بزرگی است که با افزایش بهره وری و آموزش و ترویج حاصل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجتی تولید گیاهان دارویی و تولید ماهی در دریا را نمونه‌هایی از ظرفیت‌های مغفول مانده کشور ذکرکرد وافزود: با توجه به تنوع اقلیمی و بازار مناسب تولید گیاهان دارویی و همچنین وجود سواحل مناسب بویژه در مناطق محروم وکمتر توسعه یافته جنوب کشور اگر بتوان این ظرفیت‌ها را به جامعه معرفی کرد تاثیر بسیاری در ایجاد اشتغال و تولید خواهد داشت. 

حجتیگفت: نرخ گندم امسال هزار و 700 تومان تعیین شد و تاکنون سه ونیم میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده و این روند همچنان ادامه دارد. 

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی: به حجتی می‌گویند جوش نزن گندم وارد می‌کنیم!

وی درباره احتمال قاچاق معکوس گندم با توجه به افزایش نرخ ارز و گرانتر بودن قیمت گندم در کشور‌های همسایه نسبت به قیمت خرید تضمینی در داخل کشور افزود: از آنجا که احتمال می‌رفت با توجه به افزایش نرخ ارز امسال شاهد قاچاق معکوس باشیم بنابراین سازوکاری اندیشیده شد تا هر نوع حمل و نقل گندم در کشور مستند سازی و شناسنامه دار شود و این اقدام بحث قاچاق را به شدت کاهش داده است. 

حجتی با تاکید براینکه هم اکنون هر گونه حمل ونقل گندم در مبادی و مسیر‌ها کنترل می‌شود گفت: محموله‌های گندم در مسیر کنترل می‌شود و باید مبدا و مقصد آن مشخص باشد و اگر باری خلاف قانون و مقررات حمل شود با آن برخورد خواهد شد. 

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه آمادگی موجود دربین دستگاه‌ها اعم از گمرکات، نیروی انتظامی و دستگاه‌های نظارتی و همکاری خوب بین بخشی احتمال قاچاق معکوس گندم را بسیار پایین آورده است گفت: البته ممکن است بصورت پراکنده مواردی مشاهده شود، اما بصورت سازمان یافته امکان قاچاق معکوس گندم وجود ندارد.

انتهای پیام/

R1342/P1012122/S7,83/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کالاهای اساسی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کالاهای اساسی کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۴۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان

مدیر جهاد کشاورزی اردستان، عملکرد برداشت گل محمدی را از باغ‌های این شهرستان ۳ تن در هر هکتار برشمرد و پیش بینی کرد امسال ۱۴۰ تن گل محمدی از باغ‌های این شهرستان برداشت شود که ۴۰ درصد بیشتر از برداشت پارسال است.


محمد امینی با بیان اینکه در راستای تغییر الگوی کشت و کمبود منابع آبی افزایش وسعت زیر کشت محصولاتی که با شرایط اقلیمی منطقه سازگاری دارند در دستور کار جهاد کشاورزی اردستان است افزود: ترویج و افزایش کشت گل محمدی از گام‌های مثبت برداشت شده در این زمینه است که در این راستا ۸ درصد افزایش وسعت زیر کشت باغ‌های گل محمدی را شاهد بودیم.


مدیر جهاد کشاورزی اردستان، شرکت‌های دانش بنیان را حامی کشاورزان اردستانی در تولید گل محمدی دانست و افزود: در این زمینه کشاورزانی که از مشاوره شرکت‌های دانش بنیان استفاده کردند علاوه بر حذف سموم شاهد افزایش ۲۵ درصدی تولید نیز بوده اند.


امینی، ۱۰ درصد از باغ‌های گل محمدی اردستان را مجهز به سامانه نوین آبیاری دانست و گفت: اجرای روش‌های نوین آبیاری علاوه بر صرفه جویی ۶۵ درصدی در مصرف آب بطور میانگین باعث افزایش ۳۰ درصدی تولید گل نیز شده است.


او گفت: گل‌های محمدی برداشت شده روزانه برای فرآوری به کارگاه‌های گلاب گیری منتقل می‌شود ودر حال حاضر ۱۰ کارگاه گلاب گیری در شهرستان اردستان مشغول به فعالیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور