Web Analytics Made Easy - Statcounter


علی شکوئی از پیشکسوتان علم اطلاعات و دانش‌شناسی ایران و آذربایجان درگذشت. او مقطع دکترای تخصصی کتابداری و اطلاع رسانی را برای نخستین بار در سال ۱۳۷۰ و مقطع کارشناسی ارشد را در سال ۱۳۷۲ در دانشگاه آزاد تاسیس کرد.
علی شکوئی استاد بازنشسته و پیشکسوت علم اطلاعات و دانش‌شناسی روز گذشته در تبریز دیده از جهان فروبست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مراسم خاکسپاری ایشان صبح امروز دوم تیر ماه ساعت ۹ در قطعه هنرمندان وادی رحمت تبریز برگزار و پیکر ایشان به خاک سپرده شد. همچنین مجلس ترحیم او از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مسجد دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

شکوئی، سال ۱۳۱۹در تبریز در یک خانواده کم جمعیتی و مجموعاً دو برادر و یک خواهر متولد شد. سال ۱۳۳۹ وارد دانشکده ادبیات (رشته فلسفه و علوم‌تربیتی) دانشگاه تبریز و در سال ۱۳۴۳ فارغ التحصیل شد. در سال ۱۳۴۷ برای تکمیل تحصیلات خود عازم کشور ترکیه و در همان سال تحصیل در دوره دکترای تخصصی کتابداری دانشگاه دولتی استانبول ترکیه را آغاز کرد. به سال ۱۳۵۲ به اخذ دکترای کتابداری موفق شد و به تبریز بازگشت.

شکویی همزمان با فعالیت در دانشکده علوم‌تربیتی دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد واحد تهران شمال، با واحد علوم تحقیقات تهران هم به صورت مدعو، همکاری می‌کرد و مقطع دکترای تخصصی کتابداری و اطلاع رسانی را برای نخستین بار در سال ۱۳۷۰ و مقطع کارشناسی ارشد را در سال ۱۳۷۲ در آنجا تاسیس کرد. او چند سال پیش به پارکینسون مبتلا شد، در ۱۷ شهریور سال ۱۳۸۷ با پایه ۱۹ دانشیاری از دانشگاه تهران (دانشکده علوم‌تربیتی) بازنشسته شد.

او بیش از ۳۰ مقاله در مجله‌های علمی و پژوهشی و حدود ۱۵ کتاب تالیفی و ترجمه و راهنمائی و مشاوره بیش از ۲۰۰ پایان نامه را عهده دار بوده اند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: دانش شناسی علم اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۴۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مویدی معاون پرورشی، سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بیضا گفت: این دوره از مسابقات با حضور بیش از ۲۰۰ دانش آموز در رشته‌های حفظ، قرائت، احکام، اذان و مداحی برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • تمدید مهلت نام‌نویسی بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی
  • نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات