Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از صما، با اتمام اختلافات وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی و در حالی که در چند ماه اخیر آرامش در میان دو نهاد برقرار بود، حال به تازگی شاهد اختلافات داخلی در بین مسئولان سازمان نظام مهندسی هستیم که منجر به عزل و نصب های جدید در این سازمان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش روز گذشته رییس سازمان نظام مهندسی کشور درحالی حکم انتصاب ذبیح‌اله حبیبی را به عنوان رئیس جدید هیئت اجرایی هشتمین دوره انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در کانال شورای مرکزی منتشر کرد که این اقدام با انتقادات بسیاری مواجه شده است.

در این راستا برخی اعضای شورای مرکزی بر این باورند که مطابق با مصوبه جلسات ۱۸۸ و ۱۹۲ شورای مرکزی و همچنین مصوبه اجلاس هجدهم هیات عمومی اردبیل، نظام نامه انتخابات شورای مرکزی که ملاک عمل برای انتخابات شورای مرکزی بوده، مبنای برگزاری فرآیند انتخابات این سازمان است.

به گفته آن‌ها مطابق با بند ۱ از فصل دوم این نظام نامه و در جلسه ۲۳۷ شورای مرکزی که در مورخ ۱۵/۱۲/۹۷ با دستور کار «انتخاب هیات اجرایی انتخابات» برگزار شد؛ درنتیجه ۵ نفر (منصور بهادری، جواد جوان مجیدی، رضا کرانی، امیرمحسن نیکزاد و غلامحسین اله دادی) با دستورکار پیوست به عنوان اعضای هیات اجرایی انتخابات برگزیده شدند و احکام خود را نیز دریافت کردند. این هیات در گام بعدی و در جلسه مورخ ۲۱/۱۲/۹۷ از میان اعضای خود منصور بهادری را به عنوان رئیس هیات اجرایی انتخابات برگزید.

از همین رو این هیات بنا به شرح وظایف خود و با تمرکز بر شفافیت و ایجاد بستری مناسب جهت برگزاری انتخابات با رعایت قانون و نظام نامه‌های مرتبط فعالیت خود را تا به امروز به سرانجام رسانده است.

در این میان بنابر شنیده‌ها درپی ابلاغ کتبی رد صلاحیت ۳ نفر از کاندیدا‌های پرنفوذی که دارای رای محکومیت قطعی از شورای انتظامی هستند و به تایید و امضای نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و سایر اعضای هیات اجرایی انتخابات رسیده است، رجبی نامه‌ای خطاب به حسینی معاون امور مسکن و ساختمان، مبنی بر صدور حکمی غیرقانونی و انتصاب شخصی دیگر به موازات رییس قانونی هیات اجرایی، ذبیح اله حبیبی از استان فارس را به عنوان رئیس هیات اجرایی انتخابات منتشر کرده است.

این در حالی است که بر اساس شواهد موجود، این موضوع تخلف و تمرد از قانون بوده و ایجاد تغییر در ترکیب هیات اجرایی انتخابات در حیطه اختیار رجبی قرار ندارد و نیاز به اخذ مصوبه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان دارد.

بر همین اساس ظاهرا این تصمیم عجولانه و غیرقانونی که در راستای تهدید‌های وی در جلسه کمیسیون روسای سازمان نظام مهندسی ساختمان مبنی بر «ورود یافتن و دخالت در انتخابات آتی شورای مرکزی و اجازه ندادن ورود افرادی از جنس افراد شورای مرکزی فعلی» صورت گرفت، بر مبنای تفسیر‌های شخصی و غیرقانونی انجام گرفته است.

لازم به یادآوری است که این اظهارنظر غیرقانونی موجب شد که ۲۰ نفر از اعضای شورای مرکزی در اقدامی اعتراضی، در جلسه ۲۴۰ شورای مرکزی در مورخ ۲۸/۰۳/۹۸ حضور نیافتند و جلسه به علت به حدنصاب نرسیدن برگزار نشد.

براساس این گزارش رجبی در تاریخ ۲۱ اسفند ماه ۹۷ طی حکمی منصور بهادری را به سمت رئیس هیئت اجرایی هشتمین دوره انتخابات منصوب کرده بود. در این حکم رجبی خطاب به بهادری نوشته است: «براساس مصوبه اولین جلسه مورخ ۲۱/۲/۱۳۹۷ هیئت اجرایی انتخابات، بدینوسیله جنابعالی به عنوان رئیس هیئت اجرایی هشتمین دوره انتخابات منصوب می‌گردید. امید است با توکل به خداوند منان و تجارب ارزنده شما در برگزاری انتخابات دوره‌های گذشته شورای مرکزی در این امر خطیر موفق و موید باشید.»

رجبی همچنین در نامه دیگری خطاب به بهادری نوشته است: «به استناد بند ۱ از فصل دوم نظام نامه انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان و مصوبه مورخ ۱۵/۱۲/۱۳۹۷ آن شورا، جنابعالی به عنوان عضو هیئت اجرایی انتخابات هشتمین دوره شورای مرکزی منصوب می‌شوید. امید است با توکل به خداوند و تجربیات ارزنده در این امر خطیر موفق و موید باشید.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۵۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک به شانا در دومین روز تبلیغات انتخابات /۱۱ کاندیدای مشترک شورای وحدت و امنا/ توافق سه گانه بر روی دو کاندیدا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. از میان ۴۵ کرسی باقی مانده که در این مرحله تعیین تکلیف خواهند شد، ۱۶ صندلی از آن حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر است و ۲۹ کرسی باقیمانده برای ۲۰ حوزه دیگر خواهد بود.

احمد نادری، ابراهیم عزیزی، پیمان فلسفی، سمیه رفیعی، ابوالفضل ظهره‌وند، حسین نجابت، عبدالحسین روح‌الامینی، محمد سراج، ابوالقاسم جراره، زهره سادات لاجوردی، زینب قیصری، علیرضا سلیمی، زهره طبیب‌زاده، ریحانه اخلاقی، صالح اسکندری، محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، سید مرتضی محمودی، حسن خجسته باقرزاده، مهدی عسگری، مجتبی زارعی، بیژن نوباوه، سمیه گلپور، علی اصغر پورمحمدی، علی طهرانی مقدم، سید نظام الدین موسوی، فاطمه قاسم‌پور، حسین صمصامی، مجتبی رحماندوست، عطا بهرامی، مهدی شریفیان، سعید آجرلو و غلامحسین رضوانی، ۳۲ کاندیدایی هستند که برای نشستن بر ۱۶ صندلی باقیمانده تهران در پارلمان وارد گود رقابت خواهند شد.

در همین راستا، احزاب مختلف سیاسی کاندیداهای مورد حمایت خود در تهران را اعلام کردند. روز گذشته جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (شانا) و اُمنا لیست انتخابی خود را اعلام کرده بودند.

امروز یعنی در دومین روز تبلغیات داوطلبان مجلس، شورای وحدت نیز از لیست مورد حمایت خود در تهران رونمایی کرد.

۲ کاندیدای مشترک میان ۳ لیست انتخاباتی/ ۱۱ داوطلب مشترک میان اُمنا و شورای وحدت

بررسی فهرست های منتشر شده از سوی این سه لیست انتخاباتی شانا، اُمنا و شورای وحدت نشان می دهد که محمد سراج و حسین صمصامی دو کاندیدایی هستند که در مورد آنها اشتراک نظر دارند.

از سوی دیگر ۱۱ داوطلب میان اُمنا و شورای وحدت مشترک هستند که اسمای آنها به این شرح است: احمد نادری، ابراهیم عزیزی، پیمان فلسفی، سمیه رفیعی، ابوالقاسم جراره، زینب قیصری، ریحانه اخلاقی، محمدحسین حسین‌زاده بحرینی،سید مرتضی محمودی، سید نظام الدین موسوی و عطا بهرامی.

همچنین، شورای وحدت و شانا در خصوص ۳ نامزد انتخاباتی با یکدیگر اشتراک نظر دارند که عبارتند از ؛ زهره سادات لاجوردی، علیرضا سلیمی و علی اصغر پورمحمدی.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902303

دیگر خبرها

  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • انتقاد عضو حزب اعتدال و توسعه از شورای نگهبان
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • شوک به شانا در دومین روز تبلیغات انتخابات /۱۱ کاندیدای مشترک شورای وحدت و امنا/ توافق سه گانه بر روی دو کاندیدا