Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای که امروز (یکشنبه) منتشر شد، بار دیگر تأکید کرد که به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست.

وی در بخشی از مصاحبه‌اش با شبکه «ان‌بی‌سی» که بعد از ساقط شدن پهپاد متجاوز این کشور توسط ایران ضبط شده، در پاسخ به این سؤال که آیا ایران به دنبال تحریک اوست، گفت: «نه، فکر نمی‌کنم اینطور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ترامپ با بیان اینکه تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران موجب افزایش شدید تورم و وضعیت بد اقتصادی شده، در پاسخ به این سؤال که تصور می‌کند پیام اقدامات ایران چه باشد، مدعی شد: «فکر می‌کنم آن‌ها می‌خواهند مذاکره کنند. و فکر می‌کنم که می‌خواهند توافق کنند. توافق من، هسته‌ای است. ببین، آن‌ها سلاح هسته‌ای نخواهند داشت. بحث تنگه‌ها نیست. می‌دانی که چین ۹۱% از نفتش را تنگه‌ها می‌گیرد؟ ما اصلا نیازی به تنگه‌ها نداریم. چون، چون از وقتی که من آمده‌ام، ما تولیدکننده شماره یک انرژی در جهان هستیم. خوب؟ آن‌ هم با فاصله زیاد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه در مورد سفر «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن به تهران، مدعی شد که این ایرانی‌ها بوده‌اند که می‌خواسته‌اند با آمریکا مذاکره کنند و ژاپن را برای این کار واسطه کرده‌اند. وی همچنین ادعا کرد که پیام مکتوبی برای ایران نداشته و صرفا به آبه گفته است که این پیام را به تهران برساند که ایران سلاح اتمی نخواهد داشت و او آماده است که با ایران مذاکره و توافق کند.

ترامپ درباره شرایط یک توافق هسته‌ای و تفاوت آن با برجام، گفت: «بگذار توضیح دهم. شماره یک، اینکه باید از اماکن آن‌ها بازدید کنیم. ما اجازه بازدید یا بازرسی از بعضی از مهمترین اماکن آن‌ها را نداریم. خوب؟ شماره دو، مدت زمان [محدودیت‌های برجام] به اندازه کافی طولانی نبود. فقط چند سال دیگر باقی مانده... بعد از فقط چند سال، آن‌ها مسیری باز به سوی تسلیحات اتمی خواهند داشت. نمی‌توانید این کار را کنید. پس من می‌خواهم از تمام اماکن بازرسی کنیم. آن‌ها نمی‌توانند موشک بالستیک داشته باشند، این اصلا در این توافق پوشش داده نشده است. می‌دانید که این توافق حتی در کنگره تصویب نشده است. خیلی‌ها نمی‌دانند. این توافقی است که حتی نتوانسته از کنگره عبور کند.»

او در پاسخ به این سؤال که آیا گروهی از مشاوران او می‌خواهند وی را وارد جنگ کنند، «جان بولتون» را یک جنگ‌طلب توصیف کرد. رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «من دو گروه آدم دارم. آره، جان بولتون قطعا یک شاهین (لقب جنگ‌طلب‌ها) است. اگر با او بود، در آن واحد با کل دنیا می‌جنگید. خوب؟ اما مهم نیست، چون من دو طرف را دارم.»

ترامپ در بخش دیگری از مصاحبه ادعای خبرگزاری «رویترز» مبنی بر ارسال پیام تهدیدآمیز به ایران را رد کرد و آن را «خبر جعلی» خواند. او در مورد اینکه پیامش برای ایران چیست، گفت: «من به دنبال جنگ نیستم، اما اگر [جنگی] باشد، نابودی‌ای خواهد بود که قبلا نظیرش را ندیده‌اید. اما من به دنبال این کار نیستم. اما نمی‌توانید سلاح هسته‌ای داشته باشید. می‌خواهید حرف بزنیم؟ خوبه. در غیر این صورت، در سه سال آینده اقتصاد ورشکسته‌ای خواهید داشت.»

وی در مورد اینکه آیا برای گفت‌وگو با ایران پیش شرطی دارد، گفت: «تا جایی که به من مربوط است، نه.»

در حال تکمیل...

اخبار داغ فیلم | دزدی از ماکسیما در روز روشن و مقابل دوربین فیلم | پرواز شیئی عجیب و نورانی در آسمان سنندج فیلم | کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی یک دهه هفتادی فیلم | زنی که تنها ساکن یک شهر در آمریکاست! زندگی تلخ دختری که در11سالگی عروس شد و حالا شوهرش پس از سالها حتی به دیدن فرزند خود نیامده عباس عبدی: احتمال جنگ بین ایران و آمریکا وجود دارد/مخالف مذاکره‌ام

منبع: فردا

کلیدواژه: ترامپ رئیس جمهور آمریکا جنگ با ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۵۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین

رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان این کشور در حمایت از فلسطین نوشت: فعلاً اعتراضات را متوقف کنید! - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از دستگیری صدها دانشجو در دانشگاه های آمریکا به دلیل تظاهرات حمایتی از فلسطین، مخالفت خود را با این اعتراضات اعلام کرد.

ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی خود به نام "Truth Social"، نوشت: «فعلاً اعتراضات را متوقف کنید! !!!» 

این در حالی است که دانشجویان در سراسر آمریکا تجمعات اعتراضی خود را در کالج‌ها تشدید کرده‌اند.

وی همچنین در مطلبی دیگر از عملکرد جو بایدن در این مدت انتقاد کرد. وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر سال گذشته میلادی نوشت: «اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.»

منابع خبری از تظاهرات گسترده در دانشگاه تگزاس آمریکا، در همبستگی با ملت فلسطین در غزه و در  مخالفت با واشنگتن در حمایت از رژیم صهیونیستی خبر دادند.

همچنین منابع خبری همچنین از استقرار گسترده نیروهای پلیس آمریکا در دانشگاه آستین در ایالت تگزاس برای مقابله با دانشجویان حامی فلسطین گزارش دادند. 

خبرنگار الجزیره گزارش داد که دانشجویان کالیفرنیا ارواین و کالیفرنیا ریورساید تحصن‌های «باز و فراگیر» خود را علیه جنگ در غزه آغاز کردند.

اساتید دانشگاه کلمبیا در نیویورک نیز  برای محافظت از دانشجویان معترض حامی ملت فلسطین در غزه زنجیره انسانی تشکیل دادند.

پلیس آمریکا برای خارج کردن دانشجویان معترض به جنگ غزه در دانشگاه تگزاس از محوطه دانشگاه به اسپری فلفل متوسل شد. 

رسانه آمریکایی گزارش دادند که  پلیس آمریکا برای متفرق کردن تحصن دانشجویی حمایت از غزه در دانشگاه ویرجینیا هم به زور متوسل شده است.

همچنین گزارش‌ها حاکی است که پلیس آمریکا تعدادی از فعالان و دانشجویان را که در حال سازماندهی تظاهرات در حمایت از فلسطین در مقابل دانشگاه تولین در نیواورلئان آمریکا بودند، سرکوب و بازداشت کرد.

دانشگاه فلوریدا هم اعلام کرد که 9 نفر در محوطه دانشگاه به دلیل آنچه نقض قوانین در جریان اعتراضات خوانده شد، بازداشت شدند

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 17 آوریل آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند.

انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکاتداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • سال ۲۰۲۴ هر لحظه دیوانه‌تر می‌شود!
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو