Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه خبری "روسیا الیوم"، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در این نشست تاکید کرد که ایجاد یک شبکه مالی برای کمک به فلسطین از نشست ۲۰۱۲ بغداد تا امروز مورد توجه بوده و امروز ضروری است که به صورت ماهیانه ۱۰۰ میلیون دلار به فلسطین کمک شود.

دبیرکل اتحادیه عرب افزود: ارسال کمک های مالی به فلسطین برای عبور از بحران ها با توجه به کسری بودجه این کشور به میزان ۷۰۰ میلیون دلار و کم شدن محل درآمدهای مالیاتی آن به میزان ۷۰ درصد بسیار ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس پروتکل اقتصادی پاریس که در سال ۱۹۹۴ میان فلسطین و رژیم صهیونیستی به امضا رسید، تل آویو مالیات بر کالاهایی که از گذرگاه های اراضی اشغالی انتقال می یابند را جمع آوری و ماهیانه به تشکیلات خودگردان تحویل می داد.

اما اسرائیل از اواخر سال گذشته میلادی به بهانه اختصاص حقوق ماهیانه از محل این درآمدها به خانواده‌های اسیران و شهدای فلسطینی از سوی تشکیلات خودگردان، تصمیم گرفت بخشی از این پول را کسر کند.

تشکیلات خودگردان فلسطین در اعتراض به این اقدام تل آویو از دریافت مابقی درآمدهای مالیاتی صرف نظر کرد.

دریافت درآمدهای مالیاتی حدود ۷۰ درصد از بودجه تشکیلات خودگردان را تشکیل می داد که عدم دریافت آن از بهمن ماه گذشته، این تشکیلات فلسطینی را برای پرداخت حقوق کارمندان و اداره امور دچار مشکلات اساسی کرده است.

دبیرکل اتحادیه عرب در نشست امروز قاهره همچنین از تصمیم تشکیلات خودگردان برای عدم دریافت درآمدهای مالیاتی از اسرائیل حمایت کرد و بار دیگر از کشورهای عربی خواست با حمایت های مالی خود از فلسطین این کشور را برای عبور از مشکلات اقتصادی خود کمک کنند.

«شکری بشاره» وزیر اقتصاد و دارایی فلسطین که در این نشست حضور داشت با وخیم خواندن اوضاع اقتصادی کشورش از همتایان خود خواست با تامین شبکه مالی به ارزش ۱۵۵ میلیون دلار از فلسطین در برابر بحران های اقتصادی حمایت کنند.

بشاره همچنین با اشاره به برگزاری قریب الوقوع نشست بحرین که به عنوان فاز اقتصادی طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» شناخته می شود گفت: ما نیازی به این نشست برای ساختن کشورمان نداریم. این تلاش ها که گفته می شود برای پویایی اقتصاد و ایجاد صلح انجام می شود، همگی دروغین است.

نشست بحرین که اولین مرحله اجرای معامله قرن خواهد بود، قرار است در ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیر) در منامه برگزار شود. جذب سرمایه گذاری در اراضی فلسطین و اعطای وام‌های کم سود به فلسطین از اهداف آن عنوان شده است.

این کنفرانس از سوی گروه‌های مقاومت و تشکیلات خودگردان فلسطین تحریم شده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۵۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش حامی فلسطین به دبیرستان‌های فرانسه کشیده شد

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پاریس، اتحادیه دانش آموزان دبیرستانی در فرانسه طی فراخوانی بسیج دبیرستان‌های این کشور را برای حمایت از غزه اعلام و راه اندازی کرد.

این اتحادیه که اصلی‌ترین اتحادیه دانش آموزان دبیرستانی در فرانسه به شمار می‌رود با بیان اینکه اکنون نوبت ماست مکان‌های تحصیل خود را اشغال و مسدود کنیم در اطلاعیه خود آورده: چند روزی است که جنبش‌های دانشجویی در سراسر فرانسه و حتی در ایالات متحده برای مردم فلسطین راه اندازی شده اند. حالا این اقدامات می‌تواند در دبیرستان‌های فرانسه اجرا شود.

این اتحادیه خواستار بسیج دانش‌آموزان دبیرستانی سراسر فرانسه به ویژه از طریق اشغال و محاصره و مسدود کردن دبیرستان‌ها و تعطیلی کلاس‌های درس طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه (۶ و ۷ می) شد تا از این طریق اقدامی برای آتش‌بس در نوار غزه و نیز به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین توسط فرانسه صورت گیرد.

گوئن توماس-آلوز سخنگوی اتحادیه دانش آموزان دبیرستانی در فرانسه هشدار داده است: ما در همه جای فرانسه دبیرستان‌ها را محاصره و تعطیل خواهیم کرد؛ از کلمبیا تا دبیرستان‌های فرانسه، بسیج دبیرستان‌ها در حمایت از فلسطین و انزجار از جنایت‌های رژیم اسرائیل برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • کارکنان شرکت مخابرات آلمان اعتصاب می‌کنند
  • یادواره شهدای دانش آموز در یزد 
  • جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی
  • بسیج دبیرستان‌های فرانسه در حمایت از فلسطین
  • جنبش حامی فلسطین به دبیرستان‌های فرانسه کشیده شد
  • ‍ نشست ستاد بحران ایلام برای روستای سیل‌زده «تختان» دهلران‌
  • کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی 
  • تحلیلگر صهیونیست: محمود عباس ۲ بار دیدار با بلینکن را رد کرد