Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح بزرگ نهضت آسفالت در روزهای گذشته در شهر دهدشت آغاز شده و حدود ۱۷۰ هزار مترمربع از معابر شهری دهدشت، لکه‌گیری، روکش و آسفالت بیندر می‌شود. ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، پنجم خردادماه امسال گزارشی با عنوان « دهدشت شهر رنجور و خسته؛ چاله‌هایی که با روان مردم بازی می‌کنند+تصاویر» بر روی خروجی تسنیم قرار گرفت که بعد از آن مجموعه مدیریت شهری برای رفع این مشکل تلاش و پیگیری‌های خود را بیش از گذشته ادامه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیابان‌ها و معابر یک‌سوم از وسعت هرشهری را تشکیل داده و نقش بسیار مهمی در زیبایی مبلمان شهری و سیمای بصری دارد به عبارت دیگر خیابان‌ها و معابر، شریان‌های اصلی یک شهر هستند که توجه به آنها گام مهمی در هدایت و کنترل ترافیک در هر شهر دارد.

فراهم کردن خدمات رفاهی ازجمله آسفالت‌کردن معابر و توجه به زیرساخت‌ها که توسط شهرداری‌ها پایه‌گذاری می‌شود، در نهایت به پویایی اقتصاد یک شهر منجر می‌شود، به این شکل که شهرداری‌ها با تأمین نیازهای روزمره مردم و زمینه‌سازی آنها در جهت توسعه مراکز خدماتی، زندگی معیشتی شهروندان را بهبود می‌بخشند و از سویی دیگر شغل‌های مستمر و پایداری ایجاد می‌کنند.

بحث آسفالت خیابان‌های شهر دهدشت از سالیان گذشته تاکنون همیشه مورد گلایه شهروندان بوده و عملأ خیابان‌های شهر دهدشت از منظره بسیار خوبی برخوردار نیستند و همین عامل باعث شده که به خودروهای حمل و نقل عمومی و شخصی که در سطح معابر شهری در حال تردد هستند، خسارات زیادی وارد شود.

باتوجه به وضعیت نامناسب آسفالت خیابان‌های شهری در سراسر استان و نیز عزم جدی شهرداری‌ها برای ترمیم و روکش آسفالت‌ معابر و از طرفی دیگر ایجاد تحول در معابر شهری، در روزهای اخیر نهضت آسفالت در شهرستان کهگیلویه و شهر دهدشت نیز آغاز شده و شاهد اقدامات خوبی در سطح معابر شهری دهدشت هستیم.

کهگیلویه و بویراحمد| دهدشت شهر رنجور و خسته؛ چاله‌هایی که با روان مردم بازی می‌کنند+تصاویر

معاون شهردار دهدشت در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: شهرداری دهدشت از ابتدای سال 98 تاکنون حدود 20 هزار مترمربع از خیابان‌های سطح شهر دهدشت را روکش کرده و این عملیات همچنان ادامه دارد.

سید‌حجت تقوی افزود: شهرداری دهدشت در حال حاضر تعداد 3 پیمانکار با تمام دستگاها و ماشین آلات راهسازی لازم جهت انجام عملیات آسفالت انتخاب و تعیین نموده و به‌زودی 2 پیمانکار دیگر نیز به این تعداد اضافه می‌کند تا روند بازسازی و آسفالت خیابان‌های شهر دهدشت با شتاب بیشتری انجام شوند.

وی با اشاره به آغاز عملیات آسفالت معابر شهر دهدشت در روزهای گذشته تصریح کرد: از 3 پیمانکاری که تعیین شدند، یکی از آنها در روزهای گذشته کار خود را آغاز کرده و از میدان جهاد به سمت چهارراه بیمارستان در حین انجام آسفالت خیابان‌هاست و پیمانکار دوم نیز در هفته جاری کار خود را آغاز می‌کند.

تقوی عنوان کرد: براساس یک برنامه منظم عملیات آسفالت خیابان‌های شهر در چند فاز و به‌صورت هماهنگ انجام می‌شود و هریک از پیمانکاران در یک‌نقطه از سطح شهر کار خود را آغاز و ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به حجم کلی عملیات آسفالت در سطح شهر دهدشت گفت: شهرداری دهدشت نزدیک به 50 هزار مترمربع آسفالت بیندر و لکه‌گیری و نزدیک به 120 هزار مترمربع نیز روکش در دستور کار دارد که باید تعداد 5 پیمانکار تعیین شده این میزان از حجم کار را در مدت 3 ماه انجام دهند.

معاون شهردار دهدشت بیان کرد: عملیات روکش و آسفالت خیابان‌های دهدشت از طریق 3 هزار تن قیر رایگانی که از سوی مجمع نمایندگان استان به شهرداری دهدشت تخیصص داده شد، انجام می‌شود.

تقوی ادامه داد: سال گذشته براساس مناقصه یکی از پیمانکاران به شهرداری دهدشت متعهده شده که میزان 30 هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت در سطح خیابان‌های شهر انجام دهد و این پیمانکار به زودی کار خود را شروع می‌کند.

وی با اشاره به ترمیم نقاط معیوب معابر شهری تصریح کرد: شهرداری دهدشت در حال حاضر حدود 20 تن قیر در مخزن کارخانه آسفالت دارد و تصمیم گرفته است با این میزان قیر چاله چوله‌‌ها و نقاط معیوب خیابان‌های سطح شهر را تسطیح کند.

تقوی عنوان کرد: حدود 500 تن قیر رایگان از محل بازآفرینی شهری به شهرداری دهدشت تخصیص داده شد و تصمیم گرفتیم از این میزان قیر، بافت فرسوده و ناکارآمد سطح شهر ( ازجمله خیابان اما‌م‌زاده جابر، خیابان کارگر و خیابان شهید رسالتی و سایرنقاط) را در آینده نزدیک روکش کنیم.

وی با اشاره به هزینه کلی طرح گفت: شهرداری دهدشت در این عملیات گسترده تصمیم دارد که خیابان‌ها و معابر اصلی شهر را آسفالت و روکش کند و هزینه این طرح بالغ بر 50 میلیارد ریال است.

تقوی افزود: از خیابان جهاد تا کمربندی اول حدفاصل چهارراه بیمارستان تا میدان شهید شیرودی در 180 دستگاه به‌وسیله دستگاه آسفالت‌تراش، یک لایه از آسفالت خیابان تراشیده شده و پس از پاکسازی با دستگاه مکنده، آسفالت می‌شود.

وی با تاکید بر نظارت دقیق ناظران در حین انجام کار عنوان کرد: دستگاه آسفالت‌تراش موجود مورد تأیید است و در هنگام عملیات آسفالت، تمامی مراحل توسط ناظر مقیم نظارت شده تا آسفالتی باکیفیت به شهروندان تحویل داده شود.

معاون شهردار دهدشت با اشاره به مدت زمان اجرای طرح بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که عملیات آسفالت و روکش و نیز پرکردن چاله چوله‌ خیابان‌های شهردهدشت تا آخر شهریورماه به پایان برسد و پس از آن شاهد رضایت شهروندان باشیم.

تقوی ادامه داد: خیابانی که از میدان جهاد به طرف راهنمایی رانندگی می‌رود مشکلات بسیار زیادی برای شهروندان ایجاد کرده و برنامه‌ خوبی برای ترمیم آن داریم اما ادارات خدمات رسان درخصوص بروز مشکلات در این خیابان باید پاسخگوی شهرداری و افکار عمومی باشند.

وی با تأکید بر لزوم همکاری ادارات خدمات رسان تصریح کرد: در بیشتر موارد ادارات خدمات‌رسان کنده‌کاری‌های خود را بیش از چندسال رها کرده و در این خصوص هیچ‌گونه تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری ندارند و می‌طلبد که هریک از این ادارات نسبت به پیمانکاران خود کمی سخت‌گیرانه‌تر برخورد کنند.

تقوی خاطرنشان کرد: امیدواریم که اصحاب‌رسانه به‌عنوان چشمان مدیریت‌شهری در کنار مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر دهدشت کاستی‌ها را بیان کنند تا بتوانیم آنها را برطرف نموده و همواره خدمتگزار خوبی برای شهروندان باشیم.

انتهای پیام/ ع

R41452/P/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۵۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از مشکلات فعلی معلولان، مناسب سازی مسیر تردد آنها و بهره گیری از وسایل حمل و نقل عمومی است و این درحالی است که در اجرای هر پروژه‌ای، شهرداری باید مناسب سازی شهری برای معلولان را مدنظر قرار دهد، زیرا حق قانونی و شهروندی آن‌ها است.

این موضوع نه تنها قشر معلول جسمی، حرکتی که ۱۰ درصد از جمعیت هر کشوری را در بر می‌گیرد بلکه حتی برای افراد عادی نیز امری مهم است، اما متاسفانه رعایت این موضوع در برخی پروژه‌های شهری دیده نمی‌شود.

به همین علت است که یکی از گلایه‌های همیشگی معلولان موضوع مناسب سازی شهری است، زیرا زیست و رفت و آمد در شهر را برای آن‌ها با مشکل مواجه می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور آذرماه سال گذشته از شهرداری تهران خواست به موضوع مناسب‌سازی ساختمان‌ها برای معلولان ورود کند و گفته بود در دنیا پارک‌هایی برای معلولان ایجاد شده، اما متأسفانه در تهران شاهد احداث چنین پارک‌هایی نیستیم و تقاضا داریم این ظرفیت در پایتخت ایجاد شود.

سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران هم در خصوص مناسب سازی تهران برای معلولان گفته بود با توجه به وجود حدود ۹۰۰ هزار تن معلول در شهر تهران باید ۱۲ هزار کیلومتر پیاده رو مناسب سازی شود، اما بر اساس گزارشی که از ستاد مناسب سازی فضا‌های شهری دریافت کرده ام، تنها ۲/۳ درصد از معابر شهر تهران یعنی ۲۲۸ کیلومتر معبر اصلی و فرعی برای معلولین مناسب سازی شده است.

اهمیت این موضوع و پیام های متعدد معلولان عزیز باعث شد این موضوع را از مدیر کل سلامت شهرداری تهران پیگیری کنیم.

حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از جمله خدماتی که شهرداری ارائه می‌کند مناسب سازی معابر شهر برای معلولان است، اما مناسب سازی را نباید به مسائل کالبدی محدود کنیم و خدمات فرهنگی، اجتماعی هم موظف هستیم برای معلولان عزیز مناسب سازی کنیم.

وی اظهار کرد: در حال انجام مناسب سازی خدمات فرهنگی و اجتماعی برای معلولان هستیم و برای مناسب سازی معابر هم برنامه منظم دارد که در معاونت شهرسازی شهرداری تهران پیگیری می‌شود و همه مناطق شهرداری بر اساس برنامه مشخص شده مناسب سازی معابر را انجام دهند.

صاحب با بیان اینکه تا مناسب سازی کامل شهر برای معلولان فاصله داریم گفت: ابتدای راه مناسب سازی هستیم و با همت مدیریت شهری در آینده شاهد اتفاقات خوب در این حوزه خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • پیش‌بینی توزیع ۵۰۰ هزار تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در تبریز
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار آسفالت‌ریزی شهرداری تبریز
  • رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • نهضت آسفالت‌ریزی در کمالشهر راه‌اندازی شد
  • عملیات عمرانی بهسازی بزرگراه شهید باقری در منطقه ۸
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد