Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این نشست که با همکاری انجمن ایرانی تاریخ شعبه منطقه‌ای خراسان، انجمن علوم سیاسی و انجمن جامعه شناسی خراسان برگزار شد، فرزند دکتر شریعتی به بررسی ابعاد شخصیتی وی پرداخت و او را همانند دماسنج جامعه توصیف کرد.

سوسن شریعتی گفت: از میزان رجوع مردم به کتاب های ایشان می‌توان فهمید مردم چه سوالاتی از او دارند و به دنبال پاسخ از کتاب‌های ایشان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این تصور وجود دارد که من چون دختر ایشان هستم نسبت به او نقدی ندارم ولی مهم ترین وظیفه من نقد او به معنی سر جای خود قرار دادن مفاهیم و ایده های اوست.

وی اظهار داشت: به گفته دکتر شریعتی، بدترین چیز دفاع بد است و ما دوستدار حمله خوب به شریعتی هستیم و به همین دلیل در بنیاد شریعتی مهم‌ترین کار، نقد و بررسی آرای اوست و تا کنون متفکران و منتقدان آثار او را به این بنیاد دعوت کرده ایم.

شریعتی افزود: من از متفکری صحبت می کنم که به نسل ما "نه" گفتن را آموخت و مهم ترین "نه" ای که مطرح کرد در برابر خودش بود.

وی اظهار داشت: آشنایی با فرهنگ غرب افق هایی را در گفت و گو برای دکتر شریعتی باز کرد.

وی گفت: شریعتی متفکر مدرنیته است نه به معنی تک الگویی که از مدرنیته فهمیده ایم، وی متفکری است که پرسش "من کیستم" در او وجود داشت و امروزه این پرسش هویت در سطح جهانی وجود دارد.

شریعتی افزود: دکتر علی شریعتی از یک خویشتنی سوال می‌کند و به آن پاسخ می‌دهد که نسبت به دیروز تردید دارد و دیروز را پر از ابهام می‌داند و از دیروز پرسش کرده و تجدید نظر و اصلاح را در آن وارد می‌کند.

وی اظهار داشت: شریعتی اجتماعی می اندیشد و می‌داند که تغییر به صورت ایزوله و تنها رخ نمی دهد و رستگاری در خلوت صورت نمی‌گیرد، بنابراین به دنبال تغییر ساختارها بوده و به آن می اندیشد.

۲۰۳۰ / ‏‬ ۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: درگذشت دکتر علی شریعتی ریاست دانشگاه فردوسی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۶۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گالری، «امروزِ دیروز» عنوان نمایشگاه آثار بهنام کامرانی با نگاه به بازنمایی و عدم بازنمایی در هنر معاصر است. او میان مدیوم عکس و نقاشی فاصله‌گذاری کرده است. آثار کامرانی در این مجموعه بر پایه‌ عکس‌های قدیمی اما در مسیر و با نتیجه‌ای معاصر خلق شده و در کنار چیدمان و ویدیو به نمایش درمی‌آید.

کامرانی در بخشی از بیانیه این مجموعه نوشته است: «پرسش از نقاشی یا عکاسی؟ پرسش از بازنمایی، از تاریخ، از چهارچوب‌های حاشیه و حاشیه‌بندی. مجموعه‌ «امروزِ دیروز» برای من فراتر از نقاشی یا از آن خودسازی عکس‌های خانوادگی است. سنجیدن ظرفیت‌های نقاشی و تعمق در امکانات پیش کشیدن تصاویر است. بازگشت به دیدنِ دیده شده‌هاست در آلبوم‌هایی از خانواده و دیگران: قدرت پدر در اوج جوانی، زیبایی زنی ناشناس بر چمن‌ها یا میزی چیده شده در حیاط به وقت تابستان و لباس‌ها و ژست‌ها در مکان‌ها».

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند هر روز تا تاریخ سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از پل پارک‌وی، رو به روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸، مجموعه آرت‌هال مراجعه کنند.

کد خبر 6086700

دیگر خبرها

  • درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی؛ مرگ یا خودکشی؟
  • درگذشت یک پزشک زن بیمارستان شریعتی/ مرگ یا خودکشی؟
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟/ جزئیات بیشتر از درگذشت متخصص بیمارستان شریعتی
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟/ جزئیاتی بیشتر از درگذشت متخصص بیمارستان شریعتی
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دکتر ساکت به دور از مواضع سیاسی دنبال کار فرهنگی بود
  • مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی، دیگر دانشگاه‌ها را به تقلید از ما واداشته است
  • انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟