Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمد حسین صفار هرندی یکشنبه در آئین گرامیداشت سالروز شهادت دکترمصطفی چمران و روز بسیج اساتید در سرسرای اداری دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: زمانی که در کشور ما از انقلاب صحبت می‌شود یعنی انقلاب اسلامی با مشخصات و نگرش توحیدی، با نگاه به حاکمیت شرع و انقلاب عدالتخواهی که مضمون ضد ظلم دارد و با پرهیز از محافظه کاری در درون، علیه نظامات جهنمی جریان سلطه در جهان، سر طغیان و سرکشی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، حقانیت مسیر انقلاب در این ۴۰ سال ثابت شده و بخشی از آن در سیره شخصیت‌هایی است که مصادیق جریان انقلابی محسوب می‌شوند و قسمتی در کارنامه نهایی عملکرد انقلاب است که آن نیز پیوسته به همین رفتارها است.

صفار هرندی ادامه داد: ما انقلاب را قابل دفاع می‌دانیم و بیانیه ناظر بر اثبات این است که انقلاب مسیر غلط و یا انحرافی نبوده است، امروز برخی افراد نان خورده انقلاب علم آن را برداشته و مثلاً بر اساس ارزیابی جدید خود می‌گویند انقلاب برای دگرگونی خوب است اما برای اداره کشور کارآمد نیست، یعنی انقلاب تنها برای سرنگونی رژیم گذشته لازم بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی حرف‌ها در گوش برخی مسئولان خوانده شده و آنها را اغوا کرده، لذا پیشنهاد می‌دهند رفتار امروز با رفتار اول انقلاب از حیث محتوای مبانی باید عوض شود؛ این وارثان فرهنگ سازش در برابر قدرتهای بزرگ و شیاطین عالم، حرفهای مرتجعانه را با عنوان فهم نوین از انقلاب تئوریزه می‌کنند.

وی اظهار داشت: افرادی که پیشنهاد می‌دهند ما خود را از دارایی‌های دفاعی و اقتدار نظامی به امید ایجاد امنیت خلع کنیم، در واقع به استقبال ناامنی می‌روند زیرا در سنت امروزی سیاست ایالات متحده آمریکا، تسلیم مقدمه جنگ است.

صفار هرندی ادامه داد: اگر بخواهیم شاهدی از نگرش انقلابی را در دوره خود معرفی کنیم زندگی شهید دکتر مصطفی چمران به عنوان نمونه قابل ذکر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: زمانی که کارنامه شهید مصطفی چمران را ورق می زنیم در همه مقاطع رنگ خدایی و مردمی داشت و خالصانه خود را در مسیر اراده خدا قرار داده بود.

وی افزود: فاصله ادعا و عمل را در مقایسه بین مدعیان انقلابی گری با انقلابیون حقیقی مانند شهید چمران می‌توان دید و امروز اگر می‌خواستیم عنصر آتش به اختیار به معنای اعلا معرفی کنیم شاید بهتر از شهید چمران نداشته باشیم.

صفار هرندی گفت: فرد انقلابی مانند شهید چمران یعنی کسی که بین دنیا و آخرت فاصله‌ها را خیلی کم کرد و بین دنیا و دین فاصله‌ای قائل نبود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: شهید چمران تجسم فردی است که خدا را در همه احوال خود حاضر می بیند و عملش مبتنی بر کسب رضایت خداست و خدا چنان توانایی به او می‌دهد که در مواجهه با سختی‌ها، کارهای اعجاب آور از وی سر می‌زند.

وی گفت: از انقلابی حرف می زنیم که پرورشگاه انسانی‌هایی شد که سال‌ها بعد از شهید چمران متولد شدند اما امروز همان متولدین پس از انقلاب، حماسه آفرینان جهان امروز هستند.

صفار هرندی بیان کرد: میانگین سن دانشمندان ما در علوم مؤثر امروزی، زیر ۳۰ سال است و در کار نوآوری، ابداعات و خلاقیت‌ها فعالیت می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: این دانشمندان جوان به قدری قوی عمل کردند که مردم درخواستشان از حکومت این است که کارهای دیگر را نیز به آنها بسپاریم؛ راهنمایی من به مردم این است که لازم نیست این جوانان کار را به عهده بگیرند فقط کافیست نگرش حاکم بر فکر آنها یعنی گفتمان مقاومت حاکم بر فکر آنها را در سایر عرصه‌ها حاکم کنیم تا در اقتصاد به شکوفایی، در عرصه دفاعی به امنیت و در عرصه سیاست به بازدارندگی برسیم.

وی در خصوص هدف قرار گرفتن هواپیمای فوق پیشرفته و تکنولوژیک آمریکا در آسمان کشورمان گفت: گفته شده این هواپیما قله تکنولوژی بود و ما قله تکنولوژی آنها را هدف قرار دادیم.

صفار هرندی با اشاره به اینکه ما هنوز با اقتدار کامل فاصله داریم وخیلی موارد را باید بیاموزیم افزود: با این وجود آن زمان که برخی ساده اندیشان گفتند جهان تغییر کرده و دوره صحبت از موشک گذشته و اکنون زمان گفت و گو است، ما فریب نخوردیم و خود را به امکانات لازم دفاعی مجهز کردیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دشمن فکر می‌کرد ما دست به اقدام واقعی دفاعی نمی‌زنیم اما وقتی ضربه را دریافت کرد، آنقدر برای آنها جدی بود که باید واکنش عملیاتی نشان می‌داد.

وی اظهار داشت: بنابراین ترامپ اعلام کرد ما تصمیم گرفته بودیم سه نقطه را هدف قرار دهیم اما بر اساس مشورت با فرماندهان، حاصل ضربه ما کشته شدن ۱۵۰ نفر ایرانی بود.

صفار هرندی بیان کرد: این صورت ظاهر قضیه است اما باطن ماجرا این است که همان فرماندهان به رئیس جمهوری آمریکا گفتند درصورت بروز نبرد با ایران، ضربه متقابل ایرانیها برای ما خیلی آزار دهنده است و هزاران نفر از ما کشته می‌شوند و در آستانه انتخابات آینده، هزاران تابوت را باید تحویل مردم آمریکا دهید که این موضوع ترامپ را واردار به عقب نشینی کرد.

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام روابط عمومی کل سپاه یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی در ساعات اولیه بامداد پنجشنبه ۳۰ خرداد حین تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران مقابل منطقه کوه مبارک استان هرمزگان توسط آتش پدافند یکپارچه هوایی کشور سرنگون شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با صدور «بیانیه گام دوم انقلاب» به تبیین دستاوردها و مسیر طی‌شده در چهار دهه گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه کردند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز دراین برنامه گفت: یاد مبدا، یاد معاد، محاسبه گری و قانع بودن نسبت به حداقل‌های زندگی از جمله ویژگی‌های انسان‌های سعادتمند از نظر امام علی (ع) است و شهید چمران نیز این ویژگی‌ها را به عنوان الگو در زندگی خود مدنظر قرار داد.

حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فردادامه داد: خداوند در همه شرایط سخت از خط قرمز خود که تکلیف الهی است دست بردار نیست و نظام مقدس جمهوری اسلامی نظامی متفاوت است و مسیر ترسیمی آن، زمینه ساز رشد و تکامل ماست.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز نیز گفت: بسیج اساتید امروزه آمادگی خود را در جهت همکاری با دستگاه‌های اجرایی وسازمان های مختلف اعلام کرده و این هدف را دنبال می‌کند که با رویه واحد و با هدف حل مشکلات بدون جهت گیری سیاسی و جناحی، مشکلات را پشست سر بگذاریم.

محمد راضی جلالی افزود: بسیج اساتید درحال حاضر با تصویب ۲ اندیشکده شهر سالم و جریان‌های انحرافی فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد.

۳۱ خرداد سالروز بسیج اساتید و بزرگداشت شهید دکتر مصطفی چمران است.

۳۰۰۴/‏۶۰۰۲/‏۶۰۶۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر رهبری درباره گشت ارشاد چه بود؟

 چند روز پیش بود که مهدی فضائلی عضو دفتر رهبری از تذکر به برخی مسئولان در مساله حجاب و بعد از حواشی پیش آمده بر سر برخوردهای گشت ارشاد، خبر داد. توئیتی که با هجمه ها و حملات زیاد به این عضو دفتر رهبری همراه شد و حامیان گشت ارشاد و لایحه عفاف و حجاب همزمان او را در فضای رسانه ای و مجازی زیر بار سنگین حملات خود بردند.   به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته اما سردار جعفری، مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله سپاه این تذکر را تایید کرد و گفت؛« یک اشتباهی از جانب عوامل اجرایی طرح نور صورت گرفته و از جانب آقای فضائلی گفته می‌شود که حضرت آقا تذکری داده‌اند و این امر طبیعی است زیرا یا گزارشات به محضر رهبر انقلاب می‌رسد و یا ایشان در فضای مجازی رؤیت می‌کنند.»   سرلشگر جعفری   وی بیان کرد: «این تذکر در مورد انجام همه مأموریت‌های امنیتی، فرهنگی و اجتماعی یک امر طبیعی است زیرا ممکن در اجرا یک مأموری اشتباهی کند و با آن تذکر این اشتباه اصلاح شود، بنابراین با این تذکر اصل مأموریت زیر سوال نمی‌رود و باید مأموریت به‌درستی اجرا شود.»   سرلشکر جعفری عنوان کرد: «آن مطالبی که در فضای مجازی در خصوص آقای فضائلی گفته شده و گزارش دروغی که نسبت به ایشان داده شده باید گفت که خلاف این امر انجام نشده و ایشان هم در صحبت دوم خود مجددا تاکید کرده است و دفتر رهبر انقلاب هم تکذیبی نکرده و این نشان دهنده واقعیت آن است، بنابراین حضرت آقا بر انجام این امر تأکید دارند اما تذکر هم داده‌اند که کار درست انجام شود.»   توئیت مهدی فضائلی در مورد تذکر رهبری به گشت ارشاد   اما در میان آنها که فضائلی را زیر بار نقد برده بودند، حسین شریعتمداری نیز حضور داشت. او در یادداشتی نوشته بود؛« این پرسش از برادر عزیزمان آقای فضائلی در میان است که جناب ایشان از کدام جایگاه می‌فرمایند: «‌بتازگی برخی مسئولان به‌دلیل کارهای بی‌قاعده تذکر دریافت کرده‌اند»؟! چرا که با توجه به عضویت ایشان در دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، این تذکر به حضرت آقا نسبت داده می‌شود و شده است؟!برادر فضائلی عزیز! بیت رهبر معظم انقلاب «‌سخنگو» ندارد و چنانچه تذکری ضرورت داشته باشد، مستقیماً و با ذکر مأخذ از سوی دفتر معظم‌له (آقایان گلپایگانی و حجازی‌) به اطلاع مخاطبان آن، اعم از مسئولان و یا مردم می‌رسد.» کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • جزئیات تذکر رهبری درباره گشت ارشاد
  • تذکر رهبری درباره گشت ارشاد چه بود؟
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست
  • شمار شهدای نوار غزه به 34هزار و 183 شهید رسید