Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم که در مقتل شهدای هفتم تیر آغاز شد، همزمان با دومین روز هفته قوه قضاییه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید دکتر بهشتی و یارانش به حادثه هفتم تیز اشاره و اظهار کرد: مرور جریان هفتم تیر و شناخت وقایعی که در روز‌های آغازین انقلاب اسلامی واقع شد، هم برای کسانی که آن دوران بودند و هم برای نسل جوان، ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با اهداف بسیار مهم و آرمان‌های بسیار بلندی اتفاق افتاد، گفت: امام بزرگوار پرچمدار این انقلاب و این نهضت بودند و یاران امام و مسئولان عالی کشور که به دنبال تحقق این آرمان‌ها بودند، برای شکل گیری نظام اسلامی تلاش می‌کردند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تلاش‌هایی که برای تدوین قانون اساسی صورت گرفت و نقش آیت الله شهید بهشتی در این زمینه ادامه داد: مبنای قانون اساسی ساختار سازی برای نظام مبتنی بر ولایت فقیه و مبتنی بر دین و آموزه‌های دینی بود و مرحوم آیت الله دکتر بهشتی نقش محوری در تنظیم، تدوین و تصویب قانون اساسی داشتند.

وی ادامه داد: نقش برجسته ایشان در مجلس اول خبرگان رهبری برکسی پوشیده نیست.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: در ماه‌های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی، یاران امام (ره) در دولت، مجلس و دستگاه قضایی برای شکل گیری نظام تلاش می‌کردند؛ چون تلاش دشمن این بود که نظامی به نام اسلام و جمهوری اسلامی پا نگیرد و تاسیس نشود و از جمله تلاش‌های آن‌ها راه انداختن جنگ تحمیلی هشت ساله و جریان و حرکت منافقین بود.

آیت الله رئیسی بیان داشت: حرکت منافقین در آن روزها، مشابه حرکت داعشی‌هایی بود که اخبارش را امروز مردم عزیز شنیده‌اند که در سوریه و عراق و در منطقه چه جنایت‌هایی را  مرتکب شدند.

وی ادامه داد: آن روز جریان نفاق و جریان دست نشانده استکبار، ترورهایی را در این کشور نه فقط از مسئولین و یاران امام، بلکه از مردم کوچه و خیابان و هرکسی که دم از انقلاب و نظام و ارزش‌ها می‌زد، انجام داد.

رئیس قوه قضاییه گفت: منافقین در آن مقطع، رئیس جمهور و نخست وزیر را به شهادت رساندند و مرحوم آیت الله دکتر بهشتی را که در محل حزب جمهوری اسلامی در هفته یکبار با مسئولان مختلف کشور و دلسوزان نظام جلسه داشتند، در همین محل شهید کردند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به روز شهادت آیت الله بهشتی و یارانشان در هفتم تیر سال ۶۰ اظهار کرد: دشمن با نفوذی‌هایی که هم در ریاست جمهوری و هم در اینجا و هم در بخش‌های مختلف داشت، نقشه‌ای کشید و مواد منفجره را وارد مقر و محل جلسه کرد و در اینجا با انفجاری که اتفاق افتاد ۷۲ یار انقلاب که در رأس آن‌ها شهید بزرگوار آیت الله بهشتی بود، به شهادت رسیدند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: آن شبی که خبر شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از نیرو‌های انقلاب اعلام شد، بر یاران انقلاب بسیار سخت گذشت؛ نیرو‌های انقلاب برای همه این شهیدان ناراحت بودند؛ اما از همه بیشتر برای شهادت آیت الله بهشتی متاثر بودند؛ چرا که می‌دانستند نقش شهید بهشتی برای کشور نقش کلیدی است. ایشان رئیس دیوان عالی کشور بودند؛ در کشور اثرگذار بودند و در بخش‌های مختلف اجرایی هم نقش داشتند.

آیت‌الله رئیسی بیان داشت: ترکیب آن جلسه نیز نشان می‌داد که در آن، یاران انقلاب از همه قوا حضور داشتند؛ بنابراین، این حادثه خیلی بر یاران انقلاب سخت گذشت. آنچه که امام (ره) هم درباره این حادثه و نسبت به آیت الله بهشتی فرمودند، بیش از موضوع شهادت ایشان، موضوع مظلومیتشان بود.

وی افزود: در آن دوران دشمن شایعات بسیاری را علیه آیت الله بهشتی پخش کرده و حرف‌های نادرستی را به ایشان نسبت داده و اتهامات بیشماری را به ایشان وارد ساخته بود. بنی صدر تلاش می‌کرد چهره آیت الله دکتر بهشتی را در نزد مردم بد و سیمای خود را برحق جلوه دهد و در این روند بسیار هم اتهام زد.

رئیس قوه قضاییه گفت: آیت الله بهشتی در یکی از سخنرانی‌های خود در یکی از مساجد تهران در مواجهه با جوان‌هایی که به ایشان عرض کردند چرا در برابر اتهامات بنی صدر از خود دفاع نمی‌کنید، گفتند: امام فرموده سکوت، سکوت، سکوت و این امر ولایی بودن آیت الله بهشتی را آشکار می‌کرد.

وی ادامه داد: این مکان ، یادآور شهدای هفتم تیر است و بنابراین ما هم یاد این شهیدان را گرامی می‌داریم و در ضمن اشاره‌ای می‌کنیم به جریان نفاقی که با این حادثه خون‌بار مردم را به عزا نشاند. این جریان تلاش داشت تا آیت الله بهشتی را از مردم بگیرد و دیگر کسی نباشد تا این علم را بلند کند؛ اما مردم پس از مواجهه با شهادت آیت‌الله بهشتی شعار می‌دادند که "دشمن در چه فکریه، ایران پر از بهشتیه" و واقعا نیز همینطور بود. رویش‌هایی که بعد از شهید بهشتی داشتیم، رویش‌های بسیاری بود.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: امروز نظیر جوانان دلداده به انقلاب که همین مکان را برپا کردند و اداره می‌کنند، کم نیستند و در جای جای این کشور در حال تلاش هستند.

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: نکته‌ای که به عنوان یک سئوال در بین جوانان و مردم ایران وجود دارد آن است که چرا امروز اروپایی‌ها و غربی‌ها اجازه داده‌اند که کشورشان پناهگاه سازمان تروریستی منافقین باشد. اروپایی‌ها باید به این سئوال پاسخ دهند که مگر آنها نمی‌گویند که ضد تروریست هستند؛ مگر آنها نمی‌گویند که طرفدار حقوق انسان‌ها هستند؛ این جریان تروریستی طبق اعلام خودش هفده  هزار نفر را در کشور ما به شهادت رسانده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع رسیدگی به اموال مسؤولان اشاره کرد و گفت: درقانون رسیدگی به اموال مسئولین پیش بینی شده تا همه مسئولین لیست اموالشان را دراختیار قوه قضاییه بگذارند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره ه این مطلب که آیین نامه قانون ابلاغ شده و تا دوماه آینده سامانه آن راه اندازی خواهدشد گفت: همه مسؤولین بایدمیزان دارایی خود را به رئیس قوه قضاییه ابلاغ کنند و رئیس دستگاه قضا به نهادی که رهبری معظم انقلاب تعیین می‌کند اعلام می‌کند.

آیت الله رئیسی گفت: من علاوه بر اعلام به رهبری انقلاب می‌خواهم لیست اموالم رابه مردم نیز ارائه کنم.

وی گفت: به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم وکیل،کارشناس، قضات و یا ضابط ناسالم مطلقا در ابزار نظارتی حضور داشته باشد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به این مطلب که انفصال 60 قاضی تازه ابتدای راه سلامت سازی قوه قضاییه بود گفت: اولین اقدام ما تشکیل مجتمع مبارزه با فساد اقتصادی خواهد بود تا همه فرایند رسیدگی به پرونده‌های فساد متمرکز شود.

وی افزود: دومین گام ارتباط با همه دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی است که می‌توانند به دستگاه قضایی کمک کنند و گام سوم شکل دادن مجموعه به هم پیوسته منسجمی است که هم بخش‌های قضایی و غیرقضایی را به هم مرتبط کند و همین روزها این تشکیلات برپا خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه همچنین به موضوع ۶۳ حسابی که برخی‌ها اعلام کردند مربوط به رئیس قوه قضاییه پیشین است گفت: 63 حساب عدد درستی نبوده که اعلام شده است.
وی افزود: این حساب ها امکانی برای قوه قضاییه بوده تا در مواقعی برای رفع مشکلات و خدمات در دستگاه قضا استفاده کند.

آیت الله رئیسی گفت: تلاش شده تا حساب ها به 5 حساب تقلیل پیدا کند و در دوره جدید در پایان هر سال گزارش حساب‌های قوه قضاییه به صورت شفاف اعلام و در اختیار عموم گذاشته خواهد شد.

وی یکی از مشکلات دستگاه قضایی را میزان ورودی پرونده دانست و گفت: این تعداد روز به روز افزایش پیدا می کند که باید کاهش پیدا کند و این نیاز به کارشناسی دارد که این کارشناسی مدتهاست که انجام شده است.

رئیس قوه قضاییه گفت: 17 میلیون پرونده عدد رسیدگی به پرونده در دستگاه قضایی است و تعداد پرونده ها در قوه قضاییه کمتر از این تعداد است؛ ورودی 5 شش میلیون بیشتر نیست.

ادامه دارد... کپی متن خبر برچسب ها: لیست اموال سید ابراهیم رئیسی فساد اقتصادی

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: لیست اموال سید ابراهیم رئیسی فساد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۶۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطمینان دستگاه قضا به مردم برای برخورد با مفسدین گردن کلفت

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: این اطمینان را می‌دهیم که دستگاه قضا در مبارزه با فساد، ابتدا سراغ مفسدین گردن کلفت می‌رود و در این خصوص هیچ تعارف و ملاحظه‌ای نسبت به کسی ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرلنگه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات در حاشیه سفر رئیس قوه قضاییه به بندرعباس، به بندرلنگه رفت و پس از حضور در گلزار شهدای این شهرستان و ادای احترام به مقام شهیدان در همایش ملی وحدت دل‌ها، با علما و روحانیون اهل تشیع و تسنن این استان دیدار و گفتگو کرد.

 وی در ابتدای این مراسم با تجلیل از مقام معلمان و کارگران و اثرگذاری اقدامات آن‌ها در دو عرصه مهم و اساسی کشور، یکی در بخش تولید و صنعت و دیگری در بخش تعلیم و تربیت و آموزش گفت: بی‌تردید بسیاری از مدیران کارآمد و کارگزاران کاردان در محضر همین معلمین کسب علم کرده‌اند و تربیت شدند و امروز حضور آن‌ها در ارکان تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور، اثر گذار و تعیین کننده است.

 وی ادامه داد: هر چند زحمات این قشر فرهیخته و نورانی بر کسی پوشیده نیست، اما باید همیشه قدردان آن‌ها بود و در رفع کمبود‌ها و خواسته‌های آن‌ها تلاش کرد، چرا که اگر این رکن جامعه تنزل پیدا کند تمام ارکان متزلزل خواهد شد

وی با تبیین جایگاه کارگران در به حرکت در آمدن چرخ‌های تولید در کشور بعنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی، به ویژه نقش آن‌ها در تحقق شعار سال خاطر نشان کرد: حقیقتا باید در مقابل این قشر تواضع کرد و از آن‌ها تقدیرکرد

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه اضافه کرد: با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت رئیس مذهب تشیع، حضرت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: این شخصیت والا، بنیانگذار حکمت، فلسفه و‌فقه مدرن، فیزیک و فهم انسان از خلقت به معنای واقعی بود که با تربیت نخبگان و شاگردان برجسته در این عرصه تحولی بزرگ بوجود آورد.

 وی در ادامه با تبریک پیروزی سپاه اسلام بر اسرائیل غاصب گفت: رزمندگان اسلام یک بار دیگر، وعده‌ی خداوند در مورد خلافت زمین برای کسانی است که اهلیت آن را دارند، همان تعبیر قرآنی «ان الارض یرث‌ها عبادی الصالحون» را اثبات کردند، وعده‌ای که خداوند در حادثه‌ی بدر داد، دوباره اتفاق افتاد، تعداد اندکی از مسلمانان در مقابل قدرت‌های بزرگ و پیچیده‌ی زمان خود قرار گرفتند و توانستند استکبار را به زانو در بیاورند

وی گفت: بی شک گوش مالی دادن صهیونیست‌ها در این شرایط و در این زمان، علاوه بر سربلندی اسلام و خشنودی امام عصر، موجب خوشحالی همه‌ کسانی شد که به نوعی در زیر بیرق جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند.

 وی با تقدیر از عملکرد مجموعه قضایی استان هرمزگان، به جهت کاهش ورودی پرونده‌ها، سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها و عدم اطاله دادرسی که یک چهره مطلوب از دستگاه قضایی را نشان داده است، خاطر نشان کرد: تعبیر ذهنی مردم این است که اگر به این ملجا متوسل بشوند، بی پناه نخواهند ماند و نقطه ثقل این انتظار هم همان پاسخگویی به موقع همراه با نگاه مشفقانه و مقتدرانه است، که از سیاست‌های راهبردی دستگاه عدلیه می‌باشد، مبنای ما عمل همراه با تدبیر و عقلانیت، توأم با اقتدار و رافت است.

 رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با تأکید بر لزوم حفظ کرامت انسان‌ها تصریح کرد: مردم ما عزیز هستند و باید عزیز و عزتمند بمانند، لذا هیچ عذری که موجب شود تا شرافت مردم خدشه دار شود پذیرفته نیست، این وظیفه دستگاه قضایی است که از این عزت صیانت نماید.

 وی ادامه داد: در پیاده نمودن عدالت، هر گونه تبعیض، عین ظلم است و در این بین هیچ تفاوتی بین اشخاص در هر مقام و در هر لباسی که هستند، وجود ندارد، نباید کسی که به قوه قضاییه پناه آورده احساس بی پناهی کند. این اطمینان را می‌دهیم که دستگاه قضا در مبارزه با فساد، ابتدا سراغ مفسدین گردن کلفت می‌رود و در این خصوص هیچ تعارف و ملاحظه‌ای نسبت به کسی ندارد.

 رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به ضرورت حفظ وحدت به عنوان عامل اقندار و انسجام در کشور گفت: اگر این وحدت نبود، وعده صادق محقق نمی‌شد، دستگاه قضا با هر اقدامی، از سوی هر شخص و گروهی که بخواهد این وحدت در جامعه، به ویژه وحدت در بین ادیان و مذاهب را دچار خدشه کند و موجب شود تا امنیت روانی جامعه از بین برود، قاطعانه برخورد خواهد کرد.

عبداللهی در ادامه گفت: همه این جمعیت کشور از هر دینی زیر یک بیرق هستیم و در حفظ حریم کشور، تبعیض و دو دستگی نخواهیم داشت، پای همه چیز اسلام ایستاده‌ایم و امیدواریم با شما ارتقاء مکتب و حریم این حرم یعنی جمهوری اسلامی، حفظ شود و بدانید که در آیه قرآن آورده شده است: «ان ینصر الله، تنصرکم»

 وی ادامه داد: مردم عزیز ما در تمام عرصه‌ها و هر جا که نیاز بود، حضور داشته و دارند، لذا تمام ارکان نظام اسلامی علی الخصوص، دستگاه قضا باید اخلاق مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند، چرا که مردم از ما محبت می‌خواهند، همین محبت اقتدار و همدلی می‌آفریند.

گفتنی است حجت‌الاسلام عبداللهی، علاوه بر این دیدار و بازدید از زندان، با کارکنان دادگستری و دادسرا و همچنین کارکنان اداره بنادر و دریانوردی این استان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد و دستورات لازم برای پیگیری مشکلات آن‌ها و مطالبات لنج داران صادر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
  • اطمینان دستگاه قضا به مردم برای برخورد با مفسدین گردن کلفت
  • حل مشکل ۵۰ ساله مردم جزیره قشم در سفر رئیس قوه قضاییه
  • اختصاص ۴۱۹ میلیارد تومان برای رفع مسائل و مشکلات مراکز و واحد‌های قضایی هرمزگان
  • حل مشکل ۵۰ ساله مردم جزیره قشم در سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) به مناسبت شهادت امام صادق(ع)/ عزاداری شامگاه شهادت رئیس مذهب در بارگاه رضوی
  • رئیس قوه قضاییه: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • اژه‌ای: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان