Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی علیخانی در نشست فعالان اقتصادی شهر صنعتی البرز با سفیر ارمنستان در ایران که روز یکشنبه در اداره آب شهر صنعتی البرز برگزار شد گفت:
استان قزوین با داشتن ۳۹۴۹ واحد تولیدی در ۱۵ شهرک صنعتی در تولید محصولاتی متنوع از ظرفیت‌های خاصی برخوردار است که برای سرمایه گذاران خارجی هم جذابیت لازم را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل سرمایه گذاری استانداری قزوین تصریح کرد: در استان قزوین بیش از ۱۲۹۰ نوع محصول شیمیایی، شوینده، سلولوزی، شیشه، کنتور برق، قطعات خودرو، شیشه دارو و صنعتی و خودرو، کاشی و سرامیک، صنایع نساجی، موکت و فرش و محصولات پزشکی، تولید می‌شود.

وی بیان کرد: داشتن رتبه‌های اول تا سوم در تولید شوینده‌ها، مخازن سی ان جی، شیشه دارویی، نخ مصنوعی، شیشه و صنایع سیلیس، تولید قطعات خودرو، صنایع فولادی، از شاخص‌های استان قزوین است.

علیخانی تصریح کرد: با داشتن بیش از ۴۰۰ هزار هکتار دشت قزوین و تولید بیش از ۳ میلیون تن محصول زراعی، ۷۱ هزار هکتار باغ و ۵۴۰ هزار تن محصول باغی و داشتن رتبه‌های شاخص در تولید زغال اخته، فندق، گوجه فرنگی، انگور، زیتون، گیلاس و گلابی و نیز جایگاه کشوری در دام و طیور در این بخش هم می‌توان با کشورهای خارجی وارد مناسبات تجاری شد.

وی اظهار داشت: حدود ۴ درصد دام سنگین در قزوین است و با فعالیت ۱۱۷۰ واحد دامی و ۵۵۰ واحد طیور و داشتن رتبه اول در مرغ اجداد، رتبه دوم مرغ مادر تخم گذار، داشتن
۱۳۰۰ اثر تاریخی از ظرفیت‌های گردشگری هم برخورداریم که سرمایه گذاران ارمنستان می‌توانند این ظرفیت‌ها را مورد توجه قرار دهند.

۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان قزوین

مدیرکل سرمایه گذاری استانداری قزوین بیان کرد: با وجود بسترهای مناسب بیش از ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان تصویب شده که ۳۶ میلیون دلار وارد استان شده و کسب رتبه چهارم در حال حاضر ۷ طرح سرمایه گذاری خارجی در حال اجراست.

وی گفت: در صنعت و کشاورزی و انرژی‌های پاک آماده سرمایه گذاری خارجی هستیم و با صدور مجوز شهرک انرژی به وسعت ۱۰۰۰ هکتار این ظرفیت هم می‌تواند جذابیت لازم را برای بازرگانان ارمنی داشته باشد.

سفیر ارمنستان در ایران در سفر به قزوین از ۵ واحد صنعتی در شهر صنعتی البرز قزوین دیدن کرد.

کد خبر 4649187

منبع: مهر

کلیدواژه: مرتضی علیخانی استانداری قزوین سرمایه گذاری خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۷۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای همخوانی قرآن در بناهای تاریخی قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خزائلی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گروه همخوانی قرآن مدرسه علمیه دارالسلام به‌منظور انس بیشتر مخاطبان با آیات قرآن و آشنایی با مفاهیم بلند آن و ورود قرآن به عرصه‌های مختلف زندگی از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده‌است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین افزود: این گروه ۲۲۰ نفره همگی از طلاب نوجوان و جوان هستند که فقط آیات کلام‌الله مجید را همخوانی می‌کنند.

او با اشاره به اجرای این گروه در بناهای تاریخی قزوین اظهار کرد: پیرو تاکید معاون محترم امور عمرانی استاندار و دفتر نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه قزوین، با مشارکت اداره کل اوقاف و امورخیریه استان برنامه ریزی و هماهنگی لازم برای حضور و اجرای این گروه در قزوین صورت گرفت.

خزائلی افزود: این گروه به مدت دو روز در قزوین اقامت داشتند و در تعدادی از بناهای تاریخی شهر قزوین شامل دولتخانه صفوی، آستان مقدس امامزاده‌حسین (ع) و گلزار شهدای قزوین، کاروانسرای سعدالسلطنه، مسجدالنبی (ع)، حسینیه امینی‌ها و مدرسه علمیه صالحیه برنامه خود را تولید و ضبط کردند.

او خاطرنشان کرد: این برنامه قبل از اذان مغرب از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین یادآور شد: تاکنون ۲۸ اثر فاخر تلویزیونی از این گروه تولید و در شبکه‌های مختلف سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده و مورد تقدیر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی نیز قرار گرفته است.

کد خبر 6096830

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • احداث باغ در پایاب چاه‌های قزوین، ممنوع
  • اجرای همخوانی قرآن در بناهای تاریخی قزوین
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل