Web Analytics Made Easy - Statcounter

الجبیر یکشنبه شب در مصاحبه با شبکه فرانس ۲۴ گفت: از هر چیزی که به بهبود اوضاع فلسطین منجر شود باید استقبال کرد.
وی اضافه کرد: سازوکار سیاسی حل و فصل مناقشه میان فلسطینی‌ها و اسرائیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
الجبیر که کشورش درکنار برخی کشورهای عربی برای تحمیل طرح آمریکایی «معامله قرن» به فلسطینی‌ها تلاش می‌کند، مدعی شد: هرچیزی که مورد قبول فلسطینی‌ها باشد، اعراب می‌پذیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این درحالی است که «ابراهیم ملحم» سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه با درخواست از سران عرب برای شرکت نکردن در نشست منامه، تاکید کرد: ما هرگز فریب پول‌های آمریکای غیر قابل اطمینان را نمی‌خوریم.
ملحم در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک، گفت: فلسطین با همه کشورهای عربی که از آنها برای حضور در نشست منامه دعوت شده‌اند در تماس است و از آنها خواسته در این نشست شرکت نکنند.
این مقام فلسطینی تاکید کرد: نشست منامه شبیه ساختن خانه بر روی شن است و نمی‌توان به وعده‌های آمریکایی‌ها اطمینان کرد.
سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: همه وعده‌های آمریکا درباره این نشست اوهام و سرابی بیش نیست.
وی ضمن اینکه نشست منامه را غیرقانونی و مضحک خواند، تاکید کرد که سازمان آزادی بخش فلسطین به عنوان نماینده قانونی مردم فلسطین در این نشست حضور نخواهد یافت.
این مقام فلسطینی گفت: این عقلانی نیست که کشورهای عربی در حضور اشغالگران و کسانی چون اسحاق موردخای وزیر دفاع اسبق رژیم صهیونیستی که خواستار گسترش شهرک سازی هستند، بنشینند و یافتن راهکار درباره فلسطین را بررسی کنند.
سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت، امیدوارم برادران عرب مان در این نشست که حقوق ملی فلسطینیان را هدف قرار داده، شرکت نکنند. ما نیز هرگز فریب وعده‌ها و پول‌های میلیاردی که قرار است در این نشست به فلسطینی‌ها بدهند، نمی‌خوریم.
درهمین حال «نبیه بری» رییس مجلس لبنان نیز در اولین موضع رسمی کشورش در قبال اظهارات «جرد کوشنر» داماد ترامپ و مشاور کاخ سفید در ارتباط با معامله قرن، گفت: لبنان و لبنانی‌ها شاهد دروغین و شریک فروش فلسطین نخواهند شد.
به گزارش العهد، نبیه بری افزود: موضع لبنان در قبال اظهارات کوشنر که کفیل معامله قرن به شمار می‌آید، یکپارچه و فراگیر است و این طرح شامل سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد دلاری در برخی کشورهای عربی از جمله لبنان است.
وی گفت: برای اینکه برخی سکوت رسمی لبنان را به مثابه موافقت آن با این پیشنهاد مسموم تلقی نکنند، تاکید می‌کنیم تنها سرمایه گذاری که در لبنان زمینه مناسبی نخواهد یافت، سرمایه گذاری به ضرر فلسطین و حقوق فلسطینی‌ها مبنی بر حق بازگشت به خاک خود و تشکیل دولت مستقل به پایتختی قدس شریف است.
بری ادامه داد: هر کس گمان کند، سخن گفتن از میلیاردها دلار می‌تواند لبنان را که با بحران اقتصادی سختی دست به گریبان است، وسوسه کند یا این کشور را به معامله بر سر اصول ثابت خود و پیش از همه مخالفت با وطن جایگزین سوق دهد، به خطا رفته است.
وی اظهار داشت: از مقدار شرم و حیای عربی که باقی مانده است انتظار می‌رود زمینه استفاده جغرافیای عربی برای اجرای حکم اعدام قضیه نخست عرب و مسلمانان را فراهم نکند. متأسفانه این قضیه طبق معمول با استفاده از اسلحه اقتصاد هدف قرار می‌گیرد.
رئیس مجلس لبنان خطاب به کوشنر گفت: لبنان و لبنانی‌ها شاهدان دروغین و یا شرکای فروش فلسطین نیستند، فلسطین و مسجد الاقصی پیش از اینکه یک قضیه جغرافیایی باشد قضیه آسمانی است که ساکنانش محافظ آن هستند و مقاومت نیز تحت حمایت پروردگار قرار دارد.
اظهارات عادل الجبیر درحالی مطرح می‌شود که وزارت خارجه فلسطین روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که نشست منامه و طرح اقتصادی آمریکا برای سرزمین‌های اشغالی، در واقع سرپوش گذاشتن بر اقدامات صهیونیست‌ها از جمله شهرک سازی است.
وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد: طرح اقتصادی آمریکا در نشست منامه تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات اشغالگران و شهرک سازی آنها و نشانگر جانبداری کامل از اشغالگران است.
این بیانیه می‌افزود: در این نشست قرار نیست درباره اقتصاد فلسطین بحث شود، بلکه برعکس؛ تیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در پی ایجاد محدویت برای اقتصاد فلسطین و جلوگیری از هر گونه فرصت شکوفایی و پیشرفت برای آن است. اقتصاد فلسطین نمی‌تواند زیر سایه اشغالگری صهیونیست‌ها، شهرک سازی و سیطره آنها بر خاک و منابع طبیعی اش، رشدی داشته باشد.
در این بیانیه آمده است: هر روز که می‌گذرد بیشتر به حقیقت و نیت خصمانه آمریکا در مقابل مردم فلسطین و حقوقش پی می بریم. ترامپ با این طرح، وجود مردم فلسطین و واقعیت‌های مربوط به درگیری میان دو طرف را به طور کلی انکار می‌کند و با مردم فلسطین مانند کسانی رفتار می‌کند که به طور اتفاقی در این سرزمین پیدا شدند. ترامپ فلسطین را به صهیونیست‌ها بخشیده است!
وزارت خارجه فلسطین تاکید کرد: دولت ترامپ در حال زنده کردن درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها در شکل و قالب جدیدی است و به هیچ وجه نیتی برای حل این درگیری ندارد.
طبق این بیانیه، هر کس مردم فلسطین، وطن و ارتباط عمیق و ریشه دارشان با سرزمین مادری را نادیده بگیرد، در آزمونی گرفتار می‌شود که ترامپ آن را برای نابودی آرمان فلسطین به کار گرفته است.
سازمان آزادیبخش فلسطین نیز برنامه‌های کوشنر را رد و تاکید کرد که فقط یک راه حل سیاسی این مشکل را حل خواهد کرد. گفته می‌شود این طرح نوعی رشوه به فلسطینی‌ها است تا اشغال سرزمینشان توسط اسرائیل را بپذیرند.
از سوی دیگر، بیش از ۱۰۰ روحانی لبنانی و فلسطینی حاضر در نشست هیات علمای مسلمان که در شهر صیدا (جنوب لبنان) برگزار شد، نیز بر موضع شرعی خود مبنی بر تحریم «معامله قرن» آمریکا و نیز عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کردند.
«نشست منامه» به عنوان نخستین مرحله از اجرای طرح «معامله قرن» قرار است ۴ و ۵ تیر (۲۵ و ۲۶ ژوئن) با هدف جذب سرمایه گذاری در فلسطین اشغالی و اعطای وام‌های کم بهره به فلسطینی‌ها در پایتخت بحرین برگزار شود.
این طرح با واکنش شدید مسلمانان و فلسطینیان رو به‌رو شده و تنش و درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.
همه طرف‌های فلسطینی ضمن محکوم کردن این نشست اعلام کرده‌اند که در آن شرکت نمی‌کنند.
این نشست را باید زمینه ساز اجرای طرح موسوم به معامله قرن "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا دانست که از سوی "جرد کوشنر" داماد و مشاورش برای اجرایی شدن پیگیری می‌شود.
جزئیات این طرح تاکنون به صورت کامل اعلام نشده، ولی بخش‌هایی از آن در جریان اظهار نظرهای مقام‌های مختلف از جمله کوشنر مطرح شده است.
طرح معامله قرن که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا آن را طراحی کرده و «جرد کوشنر» داماد او، مجری آن است، مبتنی بر واگذاری نیمی از کرانهٔ باختری و بخشی از بیت‌المقدس شرقی به رژیم صهیونیستی است و در مقابل، این رژیم با تشکیل کشور مستقل فلسطینی در نیمهٔ دیگر کرانه باختری و نوار غزه موافقت می‌کند و شهر «ابودیس» به جای بیت‌المقدس به عنوان پایتخت فلسطین درنظر گرفته خواهد شد.
همچنین این طرح شامل چشم پوشی فلسطینی‌ها از حق بازگشت به سرزمین خود است که طبق قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است.
«کارشناسان، نشست منامه را زمینه ساز اجرای طرح موسوم به معامله قرن "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا می‌دانند که از سوی "جرد کوشنر" داماد و مشاورش برای اجرایی شدن پیگیری می‌شود. این طرح با واکنش شدید مسلمانان و فلسطینیان رو به‌رو شده و تنش و درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.»

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۷۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ۵۰ موشک از جنوب لبنان به الجلیل در موج جدید حملات حزب الله

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار المیادین از موج دوم حمله موشکی از جنوب لبنان به سمت الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

رسانه های رژیم صهیونیستی از شلیک ۵۰ موشک در موج دوم حملات سنگین موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

منابع صهیونیست از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک های صهیونیست نشین در الجلیل علیا خبر دادند.

این حملات به دنبال ارتکاب جنایت رژیم صهیونیستی در میس الجبل در جنوب لبنان انجام می شود که شماری شهید و زخمی برجای گذاشت.

کد خبر 6097447

دیگر خبرها

  • حمله سایبری گسترده به وزارت دفاع انگلیس/ چین متهم ردیف اول!
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • حزب الله هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • چالش اصلی اسرائیل با حزب الله لبنان چیست؟
  • مقاومت اسلامی لبنان از تهدیدهای دشمنان هراسی ندارد
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • شلیک ۵۰ موشک از جنوب لبنان به الجلیل در موج جدید حملات حزب الله
  • سرکوب گسترده حامیان فلسطین در فرانسه