Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@02:56:31 GMT

پایش فشارخون ۴۳۰ هزار کردستانی انجام شد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۷۷۴۶

پایش فشارخون ۴۳۰ هزار کردستانی انجام شد

بیدار پور با اشاره به زمان آغاز طرح بسیج ملی فشارخون در استان ،گفت: از زمان آغاز طرح بسیج ملی فشارخون بالا ۴۳۰ هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی این استان در این طرح شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، فرزام بیدارپور امروز(2تیر) در نشست خبری بااصحاب رسانه استان که درسنندج برگزار شد،اظهار داشت:  از زمان آغاز طرح بسیج ملی فشارخون بالا ۴۳۰ هزار نفر از جمعیت بالای ۳۰ سال شهری و روستایی این استان در این طرح شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: از این تعداد 430 هزار نفر مراجعه کننده به پایگاه ها بیش از ۱۳۵ هزار نفر یعنی حدود یک سوم این افراد دارای فشار خون بالا، پیش فشارخون و یا مشکوک به فشار خون تشخیص داده شده اند.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: در این مدت ۹۰ درصد جامعه هدف ساکن در مناطق روستایی و ۴۰ درصد مردم در مناطق شهری استان زیرپوشش این طرح قرار گرفتند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: در حالت کلی در مجموع تاکنون ۵۴ درصد جامعه هدف زیرپوشش طرح  فشار خون قرار گرفته اند.

 

وی افزود: در مجموع یک هزار و ۹۶ ایستگاه در استان تا ۱۵ تیر سال جاری  آماده ارائه خدمت رسانی طرح بسیج ملی فشارخون هستند.

 

بیدار پور اذعان کرد:  طبق تحقیقات انجام شده  ۲۰ درصد افراد بالای ۳۰ سال در کشور به فشار خون بالا مبتلا هستند که این رقم در استان ما  بسیار بیشتر بوده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ضمن اینکه ۹۵ درصد دلایل ایجاد فشار خون مشخص نیست اما برخی عوامل مثل مصرف بالای نمک در این زمینه تاثیر گذار است وهمه ماباید نهایت پیشگری را در این راستا انجام دهیم.

 

 

 

پایان پیام/181

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس مسجد بیرجند نماز جمعه خبرگزاری شبستان خطبه نماز جمعه خراسان جنوبی کردستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۷۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت کشتی‌گیر کردستانی به اردوی تیم ملی بزرگسالان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز کردستان ،به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هشتمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد روزهای پنجم لغایت ۱۷ اردیبهشت ماه در کمپ تیم‌های ملی برگزار می‌شود.
با دعوت سرمربی تیم ملی «محمدمبین عظیمی» کشتی‌گیر صاحب عنوان کردستانی به این مرحله از اردوی ملی‌پوشان فراخوانده شد.

دیگر خبرها

  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • انجام بیش از ۳۰۰ آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • برگزاری ۸۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در استان همدان
  • تعمیر شیرهای فشارشکن ١٥٠میلی متری خط انتقال فیرورق
  • دعوت کشتی گیر کردستانی به اردوی تیم ملی
  • نظارت هوشمندانه بر فرایندهای پایش تخلفات ساختمانی در مشهد
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • دعوت کشتی‌گیر کردستانی به اردوی تیم ملی بزرگسالان
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی