Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد جمالی اظهار کرد: نباید از نقش رژیم صهیونیستی در ورود پهپاد جاسوسی به مرز کشورمان غافل شد. اینکه اکنون سکوت کرده و حرفی نمی‌زند خود نشان می‌دهد که در پشت صحنه نقشی را ایفا می‌کند و در این بین برخی کشورهای منطقه همچون بحرین، امارات و عربستان را جلو می‌اندازد. کشورهایی که تنها از پولشان استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه «آمریکا به هیچ یک از قراردادها و معاهدات بین‌المللی معتقد نیست» توضیح داد: دکترین آمریکا آن است که اگر هر کدام از سازمان‌های بین‌المللی در اختیار منافع این کشور نباشند از آن خارج می‌شوند. نمونه آن حمله به عراق بود که شورای امنیت آن را تصویب نکرد و آمریکا علی رغم نبود مصوبه‌ای به عراق حمله کرد. نمونه‌های دیگر را هم می‌توان در سایر قوانین بین‌المللی دید.

جمالی با این توضیح که «آمریکا در اعزام پهپاد جاسوسی به کشورمان به دنبال آزمایش اراده و تجهیزات ما بود»، گفت: شاید اگر ما پهپاد را سرنگون نمی‌کردیم آنها حمله نظامی می‌کردند. موضوع دیگر آن است که همانطور که سرپرست وزارت دفاع آمریکا هم اعلام کرد ممکن است سناریوی آنها بعد از فجیره و دریای عمان پررنگ کردن این موضوع و در نهایت تلاش برای اجماع جهانی علیه ما باشد تا کشورمان را ذیل فصل هفت قرار دهند.

هیچ پرنده آمریکایی در حریم هوایی ایران مصون نخواهد ماند

همچنین خانه ملت نوشت:

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در خصوص سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکایی‌ها در خلیج فارس که به دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد، گفت: موشک سوم خرداد به دوران جنگ روانی آمریکایی ها علیه ایران پایان داد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع سرنگونی پهپاد ایالات متحده نشان داد پمپئو و افراد دیگری که ترامپ را به سمت درگیری و افزایش تنش کشانده بودند چقدر در معادلاتشان دچار اشتباه شده اند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها در جنگ روانی که به راه انداخته اند تلاش می کنند بر قدرت نظامی خود مانور دهند اما یکی از مهمترین تجهیزات نظامی آنها که به اذعان کارشناسان نظامی قابلیت رهگیری نداشت پس از نقض حریم هوایی کشورمان توسط سلاح های بومی ایران نابود شد که رخداد مهمی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در جلساتی که با مسئولان نظامی کشور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی داشتیم، مسئولان نظامی عنوان کردند بدون شک هیچ پرنده آمریکایی در حریم هوایی ایران مصون نخواهد ماند.

فلاحت پیشه افزود: ترامپ دیپلماسی توئیتری دارد  و در فضای مجازی درصدد جنگ روانی است اما پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط کشورمان، فقط یک توئیت کرد و سپس شاهد سردرگمی در موضع گیری وی هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع ترامپ در اظهاراتی متناقض عنوان کرد؛ ابتدا گفت کاش وارد خاورمیانه نمیشدند و سپس از مذاکره بدون پیش شرط صحبت کرد و همچنین در ادامه عنوان کرد شاید سرنگونی پهپاد به دلیل اشتباه یک ژنرال بوده است

2727

کد خبر 1273120

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پهپاد هواپیمای بدون سرنشین ایالات متحده آمریکا ایران و آمریکا دونالد ترامپ سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۷۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی

به گزارش خبرگزاری مهر، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت غزه و در پاسخ به تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن، دو عملیات ضد متجاوزان انجام داده است.

سخنگوی نیروهای ارتش یمن اعلام کرد که ارتش یمن امروز (جمعه) یک نفتکش انگلیسی را در دریای سرخ و یک پهپاد آمریکایی از نوع ام کیو ۹ را در آسمان استان صعده هدف قرار داده است.

سرتیپ یحیی سریع تاکید کرد که نیروهای این کشور با تعدادی موشک دریایی ضد کشتی، نفتکش انگلیس ANDROMEDA STAR را به تلافی حملات این کشور در دریای سرخ هدف قرار داده و موشک‌ها مستقیماً به هدف اصابت کرده است.

یحیی سریع همچنین درباره سرنگونی موفق پهپاد پیشرفته آمریکا در آسمان یمن گفت: «نیروهای پدافند هوایی نیروهای مسلح یمن روز گذشته (جمعه) موفق شدند یک فروند هواپیمای MQ۹ آمریکایی را در حریم هوایی استان صعده به هنگام انجام مأموریت‌های خصمانه، سرنگون کنند و با موشک مناسب مورد هدف قرار گرفت».

سرتیپ یحیی سریع همچنین از مردم یمن به دلیل حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و همچنین به دلیل حمایت‌های آن‌ها از عملیات‌های ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی و ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس تقدیر و سپاس گزاری کرد.

کد خبر 6089416

دیگر خبرها

  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • سه پهپاد «ام‌کیو ۹ ریپر» آمریکا از ماه نوامبر در یمن ساقط شده‌اند
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • ببینید | جاسوسی یک نظامی اسرائیلی برای ایران