Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سردار نورعلی یاری  فرمانده انتظامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،گفت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تماس شهروند در خصوص آتش سوزی در مناطق مختلف استان ماموران انتظامی جهت بررسی به نقاط اعلامی اعزام شدند.

وی  افزود: گزارش ماموران اعزامی به نقاط اعلامی حاکی از آن است که طی ۶ فقره آتش‌سوزی، ۳۰ اصله درخت اکالیپتوس، ۱۴ هکتار از مراتع طبیعی و ۹ هکتار از مزارع کشاورزی تحت کشت جو و گندم و یک خرمن جو به علت نامعلوم خاکستر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد:این آتش‌سوزی‌ها شامل ۳۰ اصله درخت اکالیپتوس در حوالی کارخانه آرد دره شهر، ۵ هکتار از مراتع منطقه بان زردگ بخش چوار و ۳ هکتار از مراتع روستای سرطاف از توابع شهرستان ایلام، ۶ هکتار از مراتع روستای چگنی سیروان، یک هکتار پیچر متعلق به احدی از کشاورزان روستای اسماعیلی ایوان و ۸ هکتار از مزارع تحت کشت گندم و جو روستای بلاوه خشکه چرداول، بوده است.

 

سردار یاری در پایان با بیان اینکه تحقیقات پلیس برای مشخص شدن علل و عوامل این حوادث ادامه دارد، گفت:مراتع طبیعی متعلق به همه نسل‌ها است و پلیس در برخورد با کسانی که بصورت عمدی و یا سهوی مراتع و مزرارع را آتش میزنند به جد برخورد میکند، چراکه در فصل خشک شدن مراتع و مزارع نیاز است همه جوانب رعایت شود.

 

انتهای پیام/ع

۳۰ هکتار از مزارع و مراتع ایلام در دام آتش سوخت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۷۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: با توجه به پوشش گیاهی مراتع و جنگل‌های استان، احتمال وقوع حریق در فصل گرما وجود دارد و در این راستا باید تأمین ماشین‌آلات و تجهیزات ایلام برای کنترل و اطفای حریق یکی از اولویت‌های ستاد بحران باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سعید هژبری امروز _جمعه هفتم اردیبهشت‌_ در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات بحران اظهار کرد: مسیل‌های شهر ایلام یکی از چالش‌های مدیریت بحران استان است که با پیگیری‌های استاندار و دستور معاون اول رئیس‌جمهور، تخصیص ۱,۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد.

وی افزود: این اعتبار در طول ۳ سال توسط سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو برای ستاد بحران استان تخصیص داده می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با اشاره به مطالبات مردم در خصوص تملک اراضی عقبه سد سیمره گفت: سد و نیروگاه سیمره برای افزایش تراز به ۷۱۰ متر، به تعیین تکلیف تملک اراضی عقبه سد نیاز دارد که در این راستا پرداخت حق و حقوق قانونی مردم برای مدیریت استان حائز اهمیت است.

هژیری اضافه کرد: اجرای عملیات نهال‌کاری، آبخیزداری و آبخوان داری باید همواره در دستور کار استان باشد زیرا با توجه به پوشش گیاهی مراتع و جنگل‌های استان، احتمال وقوع حریق در فصل گرما وجود دارد و در این راستا باید تأمین ماشین‌آلات و تجهیزات ایلام برای کنترل و اطفای حریق یکی از اولویت‌های ستاد بحران باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با اشاره به پدیده فرونشست زمین در برخی نقاط استان گفت: برای رفع مشکلات ناشی از صداهای زیرسطحی شهر سرابله پیگیری‌های زیادی توسط استان انجام شده اما سازمان مدیریت بحران کشور باید با تعریف اعتبارات ملی به این موضوع به عنوان یک پدیده نادر زمین شناسی ورود کند.

هژیری با اشاره به تردد ۶۰ درصدی زوار از مرز مهران تأکید کرد: برای مدیریت، هدایت و تسهیل‌گری این حجم از ترددها باید اعتبارات ویژه‌ای تخصیص داده شود.

کد خبر 748068

دیگر خبرها

  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • کشت گندم و جو در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع رخ
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران