Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، فاس نوشت: علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش درباره «برنامه‌های تابستانی آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان»، اظهار داشت: سیاست ما این است تا برنامه‌ها را مدرسه‌محور کنیم و به جرأت می‌توانم بگویم امسال اولین سالی است که اداره کل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش فقط دو برنامه کشوری دارد و تمام برنامه‌های ما در سطح مدرسه و منطقه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سی و هفتمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از 60 درصد رشد داشته است؛ به طوری که در سال گذشته 6 میلیون و 147 هزار دانش‌آموز در این جشنواره شرکت کردند اما امسال بیش از 10 میلیون و 83 هزار دانش‌آموز در این جشنواره شرکت کردند. 

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: با توجه به اینکه برنامه‌های ما مانند برگزاری تئاتر و سرود در مدرسه برگزار شد این موضوع باعث ‌جریان‌سازی بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها و علاقه‌مندی آنها شد؛ در نتیجه در سی و هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری از بین 10 میلیون و 83 هزار دانش‌آموز 2 هزار نفر به عنوان برگزیده انتخاب شد و مورد تقدیر قرار می‌گیرند؛ ضمن این دانش‌آموزان برگزیده به عنوان مربی در کانون‌های فرهنگی و هنری حضور خواهند داشت.

رمضانی درباره «برگزاری کلاس‌های تابستانی در مراکز فرهنگی و  هنری آموزش و پرورش»، گفت: در سال گذشته جشنواره کانون‌های فرهنگی و هنری به صورت کشوری برگزار شد اما قرار است امسال جشنواره تولیدات کانون‌های فرهنگی و تربیتی در تابستان در استان‌ها برگزار شود و برای دانش‌آموزان شرکت‌کننده در آن کلاس‌های ویژه‌ای نیز در نظر گرفته‌ایم. 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی آموزش و پرورش برای تابستان دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: برنامه مدرسه‌محور دیگر ما پایگاه‌های تابستانی است و  برای دانش‌‌آموزان 3 استان گرفتار در سیل اخیر برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم؛ ضمن اینکه افتتاح پایگاه‌های تابستانی ما نیز در استان گلستان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: باید 40 درصد دانش‌آموزان را در پایگاه‌های تابستانی مشارکت دهیم که برای تحقق این موضوع از ظرفیت مدارس، کانون‌های پرورشی، تربیتی و مجتمع‌های ورزشی استفاده می‌کنیم.

رمضانی از فعالیت 1182 کانون فرهنگی، تربیتی در کشور خبر داد و افزود: این کانون‌ها در تابستان فعال می‌شوند؛ ضمن اینکه امسال پس از گذشت یک دهه که از نظر نیروی انسانی شاغل در کانون‌ها دچار مشکل بودیم، مشکل این افراد حل شد؛ به شکلی که قبلاً‌ مدیران کانون‌های ما مسؤولیت اداری نداشته و به عنوان مسؤول آموزشی بودند و در هفته 4 روز به کانون‌ها مراجعه می‌کردند اما با تمهیدات در نظر گرفته شده هر کس که مسؤولیت کانون‌ها را بر عهده بگیرد به عنوان نیروی اداری است و باید 44 ساعت در کانون‌ها حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه اکنون احکام مسؤولان کانون‌ها ابلاغ شده است، گفت: تلاش داریم تا در فصل تابستان از دانش‌آموزان مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته که به کانون‌های فرهنگی و تربیتی مراجعه می‌کنند، هزینه‌ای دریافت نکنیم اما در مناطق برخوردار هزینه‌هایی در این خصوص از خانواده‌ها دریافت می‌شود. 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۸۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم

حجت الله الماسی با بیان اینکه مدارس خاص اوتیسم جزو گروه مدارس آموزش و پرورش استثنایی هستند گفت: گروه‌های مختلف در سازمان استثنایی شامل کم توان ذهنی، ناشنوا، نابینا، معلول جسمی حرکتی هستند که اوتیسم جز یکی از این گروه‌هاست.

وی با بیان اینکه در مدارس اوتیسم دانش‌آموزان با اختلالات طیف اوتیسم تحصیل می کنند افزود: پایه‌های تحصیلی آن ها از پیش دبستانی تا متوسطه دوم و کار و دانش ویژه است؛ الگوی آموزشی در این مدارس از پیش دبستانی تا پایان دوره ابتدایی معمولاً آموزش انفرادی که در دنیا رایج است صورت می‌گیرد و کمتر کار گروهی و فعالیت گروهی انجام می‌شود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی حداکثر تراکم کلاس در مدارس اوتیسم را پنج نفر عنوان کرد و ادامه داد: در متوسطه اول و یا به عبارتی پیش حرفه‌ای و کار و دانش خاص با توجه به ویژگی‌های هر کدام از گروه‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه در طیف اوتیسم، در گروه‌های کوچک آموزش‌های کلاسی ارائه می‌شود.

الماسی تفاوت این مدارس را با مدارس عادی اینگونه توضیح داد: در این مدارس سعی می‌کنیم متناسب با نیاز دانش‌آموزان طیف اوتیسم که عموما به ارتباط نداشتن و تعامل با محیط و عدم توجه دچار هستند، مناسب سازی‌ لازم انجام شود به عنوان مثال نور در چنین مدارسی باید خاص باشد.

وی با بیان اینکه طیف اوتیسم در سه سطح خیلی شدید، شدید و خفیف تعریف می‌شود گفت: میزان آموزش‌ها با توجه به شدت معلولیت انجام می‌شود. در آموزش با نیازهای ویژه در طیف اوتیسم بیشتر تمرکز بر ارائه محتوای دیداری و تصاویر است و کمتر متن و سایر رسانه‌های دیگر اهمیت دارند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی تعداد دانش آموزان با اختلالات اوتیسم در کشور که در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند را حدود ۳۵۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: حدود ۳۵۰ نفر طیف اوتیسم با شدت کم یا خفیف در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

الماسی با بیان اینکه در کشور ما ۳۵ مدرسه خاص اوتیسم وجود دارد اظهار کرد: در استان‌های مختلف گاه بیشتر از یک مدرسه وجود دارد و بعضی استان‌ها مدرسه ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است