Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی نوشت که شمار پناهجویان افغان در پاکستان به دلیل اخراج‌های اجباری و همچنین استفاده ابزاری اسلام‌آباد از آنها در منازعات سیاسی با کابل سبب کاهش شدید حضور افغانها در این کشور شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان،  ساز مان عفو بین‌الملل اعلام کرد که در حال حاضر بیش از 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون پناهجوی افغان بطور ثبت شده و یک میلیون پناهجوی دیگر نیز به عنوان پناهجویان ثبت نشده در پاکستان حضور دارند.

پناهجویان افغان پس از حمله شوروی به این کشور در سال 1979 میلادی به پاکستان پناه بردند و در بالاترین سطح نیز بیش از چهار میلیون پناهجوی افغان در این کشور حضور داشتند.

عفو بین‌الملل در ادامه این گزارش آورده که در سال‌های اخیر شمار پناهجویان افغان حاضر در پاکستان به دلیل اخراج اجباری کاهش یافته‌اند.

این گزارش می‌افزاید: پاکستان اغلب از حضور پناهجویان افغان به عنوان اهرم فشار و ابراز سیاسی برای منازعات با دولت افغانستان استفاده می‌کند.

پناهجویان افغان می‌توانند بطور آزادانه در این کشور آمد و شد کنند اما از حقوق کمی در این کشور برخوردار هستند.

پاکستان از کشورهای امضا کننده کنوانسیون پناهجویان نیست و در نتیجه پناهجویان افغان بطور رسمی به فرصت‌های آموزشی دسترسی ندارند، نمی‌توانند حساب بانکی باز کنند، اشتغال کنند، املاک خریداری کرده و حتی به خدمات درمانی دسترسی داشته باشند.

در سال 2016 میلادی به تنهایی بیش از 365 هزار پناهجوی افغان با استفاده به اجبار از پاکستان به افغانستان اخراج شدند که دیدبان حقوق بشر آن را «بزرگترین اخراج اجباری و غیرقانونی پناهجویان در جهان» در سال‌های اخیر خواند.

اسلام‌آباد بارها بطور افراطی مهلت غیرعملی را برای ترک پاکستان به پناهجویان افغان تحمیل کرده که هر بار این زمان با بی‌میلی تمدید شده است.

سال گذشته «عمران خان» نخست وزیر پاکستان اعلان کرد که پس از چند دهه زندگی در وضعیت نامشخص قانونی به پناهجویان افغان در نهایت شهروندی داده می‌شود اما تاکنون اقدامی برای تحقق این وعده عملی نشده است.

انتهای پیام/.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان سال گذشته عمران خان شهروندی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۸۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان آزاد می‌شوند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان، ۲۸ تبعه پاکستان که به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان به سر می‌بردند، با استفاده از رافت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

وی افزود: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد خواهند شد و این فرآیند میان ۲ کشور تا تعیین تکلیف تمامی افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1229291 برچسب‌ها پاکستان

دیگر خبرها

  • معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان آزاد می‌شوند
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • هوای کرمانشاه تا روز شنبه بارانی است
  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • اتباع غیرمجاز افغان دستگیر و از کشور خارج می شوند /۵۰ درصد اتباع در کدام شهر ساکن هستند؟
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • ضرورت اجتناب از افغان ستیزی/کشور در حوزه حضور اتباع اشباع شده است
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن