Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@11:25:08 GMT

افزایش شکاف طبقاتی در استرالیا

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۹۰۳۵

افزایش شکاف طبقاتی در استرالیا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نتایج بررسی سازمان توسعه و همکاری اقتصادی از شهرهای مختلف استرالیا نشان می‌دهد که تقریباً در تمامی شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت این کشور تفاوت کاملاً آشکاری در میزان درآمد افراد وجود دارد و هر چه شهر بزرگ‌تر باشد، این شکاف نیز بزرگ‌تر است.

طبق اعلام این سازمان، یک درصد ثروتمند ساکن شهر سیدنی مالک ۱۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد کل ثروت هستند و این شهر بیشترین اختلاف طبقاتی استرالیا را دارد. در کل استرالیا، یک درصد ثروتمند جامعه مالک ۹.۵ درصد کل ثروت هستند.

شکاف طبقاتی در دومین شهر بزرگ استرالیا یعنی ملبورن نیز بالا بوده است؛ به گونه‌ای که یک درصد ثروتمند ساکن این شهر مالک ۱۰ درصد کل ثروت بوده‌اند.

طبق اعلام این سازمان، اختلاف درآمد دهک بالای درآمدی استرالیا با دهک پایین حتی از اختلاف ثروت نیز بیشتر است؛ به گونه‌ای که ۳۳.۸ درصد از کل درآمد استرالیا فقط متعلق به یک دهک درآمدی این کشور است. این نسبت برای سیدنی ۳۶.۶ درصد و برای ملبورن ۳۴.۱ درصد عنوان شده است.

طبق اعلام دفتر آمار استرالیا، شکاف طبقاتی در شهرهای ملبورن و سیدنی با توجه به ضریب جینی از سال ۲۰۱۲ همواره افزایش یافته است. اختلاف درآمد بین بالاترین دهک درآمدی و پایین‌ترین دهک درآمدی در استرالیا در بین شهرهای مختلف یکسان نبوده است اما در بهترین حالت، دهک بالای درآمدی حداقل پنج برابر دهک پایین درآمد درآمد داشته است.

اختلاف درآمد بر امید به زندگی استرالیایی‌ها نیز تأثیر گذاشته است؛ به گونه‌ای که امید به زندگی ساکنان مناطق شمال شهر سیدنی پنج سال بیشتر از امید به زندگی مناطق غربی بوده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رشد اقتصادی استرالیا شکاف طبقاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۹۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۱۷۰۰۰۰۰ تن کالا در طرح فجرانه کالابرگ/ این طرح ادامه پیدا می‌کند؟

اجرای طرح کالابرگ الکترونیک از ابتدای سال ۱۴۰۲ به صورت سراسری در کشور، ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند برای حفظ سفره مردم از تورم در سبد غذایی آغاز شد.

با گسترش اجرای سراسری طرح کالابرگ در نهایت، هفت دهک درآمدی تحت پوشش این طرح قرار گرفتند به صورتی که این هفت دهک درآمدی ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه خود را از میان ۱۱ قلم کالای سبد غذایی تعریف شده خریداری می‌کردند، مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی می‌شدند.

همزمان با شروع سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال گذشته، دولت از ۱۷ بهمن‌ماه به مدت سه ماه یعنی تا ۱۸ اردیبهشت مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک را تحت عنوان طرح فجرانه اجرا کرد و این فاز جدیدی بوده که شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه حذف شد و اعتبار تشویقی آن از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود. البته خانوار می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کند و امکان جا به جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نیست.

از همین رو می‌توان گفت با اجرای طرح فجرانه، فردی با دهک درآمدی یک تا ۳ به جای دریافت ۴۰۰ هزارتومان یارانه، ۶۲۰ هزارتومان و فردی با دهک درآمدی چهار تا هفت، به جای دریافت ۳۰۰ هزارتومان، ۵۲۰ هزارتومان یارانه دریافت خواهد کرد.

در حال حاضر فقط دو روز تا پایان طرح سه ماهه فجرانه کالابرگ باقی مانده و دولت هنوز برنامه جدید خود را برای ادامه یا توقف این طرح اعلام نکرده است، اما علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به طور متوسط بیش از ۸۶ درصد مردم در سطح کشور در طرح فجرانه کالابرگ مشارکت کردند که امیدواریم این طرح ادامه پیدا کند و به علت اینکه منابع زیادی نیاز دارد در بالاترین سطح کشور باید تصمیم‌گیری شود.

وی گفت: میزان استقبال مردم از این طرح فوق‌العاده بوده به صورتی که در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول در ۱۱ قلم کالا مشخص شده خریداری شده است.

عسگریان با بیان اینکه در طرح فجرانه کالابرگ حدود ۱۴۰ میلیون بسته غذایی توزیع شده است گفت: هر شب تسویه با فروشگاه‌ها انجام می‌شود و حدود ۱/۲ میلیون سند ظرف مدت اجرای طرح تسویه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ افزایش شمار شهدای میس الجبل
  • نوجوان ۱۶ ساله با شلیک پلیس استرالیا کشته شد
  • ۲۰ شرکت برتر تولید کننده تسلیحات نظامی در سال ۲۰۲۴؛ از Rheinmetall تا Leonardo
  • طرح فجرانه کالابرگ ادامه پیدا می‌کند؟
  • خرید بیش از ۱۷۰۰۰۰۰ تن کالا در طرح فجرانه کالابرگ/ این طرح ادامه پیدا می‌کند؟
  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • نماهنگ/شریک جرم
  • افزایش قابل توجه درآمد اینترمیامی پس از حضور مسی
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم