Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حج‌وزیارت با اشاره به حضور مدیران جدید در کنار چهره‌های با تجربه در حج ۹۸ گفت: ۳۰ درصد نیروهای امسال را مدیران جدید تشکیل می‌دهند.به گزارش بلاغ،علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در همایش آموزشی، توجیهی کارگزاران حج منطقه یک کشور در تبریز با تأکید بر اینکه باید مدیران قدیمی تجربیات خود را به نیروهای جدید منتقل کنند، گفت: در کنار ایده‌پروری، این طرح‌ها و ایده‌ها به صورت هماهنگ و ارزیابی شده، اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به مدیران کاروان‌ها و سایر دست اندرکاران این مراسم عظیم افزود: عملکردها زیر ذره بین نظارتی است و مدیران کاروان باید تا آخر عملیات حج روحیه خدمت‌گزاری خود را حفظ و با همه وجود برای رضایت حجاج بیت الله الحرام گام بردارند.

رشیدیان با اشاره به اینکه زمان زیادی تا آغاز عملیات حج یعنی ۱۷ تیرماه باقی نمانده است، تأکید کرد: باید آمادگی برای خدمت‌رسانی مناسب به حجاج وجود داشته باشد و این خدمت با سعه صدر، ظاهری آراسته و در شأن زائران خانه خدا انجام گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: با توجه به آسیب شناسی‌های‌انجام شده از مراسم سنوات قبل و اصلاحات صورت گرفته، مدیران تلاش کنند تا درحوزه کاری‌شان امور به بهترین نحو و کمترین مشکلی انجام شود و درحین عملیات مسائل و شرایط را به خوبی مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه مدیران و خادمان حج با خدا معامله می‌کنند، ابراز امیدواری کرد: با هم‌پوشانی، هم افزایی و تلاشی صادقانه به گونه‌ای عمل شود تا نتیجه و برآیند این سعی و کوشش، رضایت خلق و خالق را در پی داشته باشد.

 رشیدیان با بیان اینکه حب رسول خدا و اهل بیت (ع) امری واحد میان مسلمانان است، افزود: حتی برادران و خواهران اهل سنت در کنار اهل تشیع دراین خدمت رسانی خود دلیلی بر این ادعاست و امید است در سایه این تلاش‌ها، وحدت و انسجام مسلمانان تداوم یافته و بیش از پیش مستحکم شود.

رئیس سازمان حج و زیارت ضمن تأکید بر اینکه مراسم حج در راستای ارتقای معنویت است، تصریح کرد: در این راستا خدمت بهتر و انجام کارهای فرهنگی، بسترساز این تحول معنوی است وباید مدیران کاروانها به موضوع پیوست فرهنگی هم توجه جدی داشته باشند.

وی اظهار داشت: با توجه به اقامت برخی کاروانها تا ۳۵ روز در سرزمین وحی باید زمینه بهره‌گیری هر چه بهتر حجاج از این فرصت فراهم شود زیرا هدف تمامی عملیات حج؛ بعد فرهنگی و در راستای ارتقای ارزش‌های دینی و معنوی حجاج است و هدف ازبرگزاری این همایش هماهنگی‌های لازم برای خدمت بهتر به حجاجی است که شاید تنها یکباردرعمر خود توفیق حج تمتع را پیدا می کنند.

وی در ادامه این همایش با تأکید بر مدیریت هزینه‌ها گفت: در تدارک امور اعم از مسکن، حمل و نقل و اسکان این موضوع مورد توجه بوده و در عین آنکه کیفیت خدمات با برنامه ریزی‌ها و اقدام به موقع ارتقا یافته در هزینه‌ها هم صرفه جویی شده است.

رشیدیان تصریح کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران و عربستان در مورد اجرای هر چه بهتر کنگره حج تمتع توافق دارند در این راستا تفاهم‌های خوبی هم انجام شده و بر این اساس طرف عربستانی خدمات مناسبی را برای زائران ایرانی ارائه خواهد داد.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به اینکه کار نقل و انتقال حجاج در سال جاری توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام می‌شود، ابراز امیدواری کرد: در یک تعامل و هم‌افزایی مطلوب، خدمات در خور شأنی به زائران بیت‌الله الحرام ارائه شود.

*هنوز عربستان پاسخی به درخواست افزایش سهمیه حجاج ایران نداده است 

وی با بیان اینکه درخواست افزایش ۱۰ هزارنفر سهمیه مازاد به طرف سعودی داده شده است، گفت: البته هنوز عربستان به این درخواست پاسخی نداده که در صورت ارائه این سهمیه مازاد و وصول پاسخ مثبت آنان، عملیات ثبت‌نام برای مدینه بعد شروع می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به رقم تعیین شده برای ارز همراه زائران هم گفت: برای خرید سوغات هم مذاکراتی شده و امکاناتی فراهم شده تا حجاج قبل از سفر از طریق فروشگاه‌های اینترنتی داخلی امکان خرید سوغات مورد نیاز خود را داشته باشند.

رشیدیان تصریح کرد: در زمینه مقدار این ارز با بانک مرکزی در حال مذاکره هستیم ضمن آنکه برای انجام خدمات شایسته به زائرین مان با مساعدت و دستور روحانی رئیس جمهور و همراهی دولت امسال ارز ۷ هزارتومانی تخصیص یافت که میانگین هزینه تمام شده برای حجاج در گروه‌های قیمتی مختلف به ازای هر نفر ۲۵ میلیون تومان است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۹۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / سهمیه ارز زائران اعلام شد + جزئیات

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت گفت: هر یک از زئران حج ۱۴۰۳ می‌توانند مبلغ ۵۰۰ یورو، به نرخی که بانک مرکزی اعلام خواهد کرد دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، از سوم اردیبهشت اعزام زائران عمره به عربستان آغاز شد و روند اعزام زائران تمتع نیز از ۲۴ اردیبهشت کلید می‌خورد، به گفته مسئولان سازمان حج و زیارت روند صدور روادید هم به خوبی پیش می‌رود، اما آنچه در مقدمات سفر به سرزمین وحی باید مورد برنامه‌ریزی قرار گیرد، تامین و تخصیص ارز مورد نیاز زائران است و اینکه این ارز چگونه سهمیه‌بندی شده و با چه نرخ و قیمتی و توسط کدام بانک‌های عامل توزیع خواهد شد؟

نرخ ارز زائران را بانک مرکزی اعلام می‌کند

ایمان شمسایی در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، اعلام کرده است «با موافقت بانک مرکزی هر یک از زئران حج ۱۴۰۳ می‌توانند مبلغ ۵۰۰ یورو به نرخی که این بانک اعلام خواهد کرد از شعب بانک عاملی که در سراسر کشور معرفی می شود دریافت کنند، این مبلغ در سهمیه سفر هوایی سالانه افرادی که به خارج از کشور مسافرت می کنند، محاسبه نخواهد شد.

سید عباس حسینی در این نشست گفت: سازمان حج و زیارت روند فرآیند امور اجرایی اخذ روادید زائران حج ۱۴۰۳ را مطلوب خواند و اعلام کرد که رقم طلب برای ۷۴ هزار زائرحج پیش رو تاکنون اخذ شده است. عملیات ثبت‌نام در استان‌ها را نزدیک به اتمام است و دریافت رقم طلب بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر هم در حال انجام است و به‌دنبال آن اخذ روادید صورت خواهد گرفت.

نصرالله فرهمند مدیرعامل موسسه فرهنگی «عمره سعادت» که اجرای عملیات عمره را بر عهده دارد نیز درباره برنامه ریزی اعزام عمره‌گزاران ایرانی به سرزمین وحی قبل و بعد از عملیات حج تمتع گزارش داد و گفت: هماهنگی با هواپیمایی انجام شده است، انتظار می‌رود که پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیرساخت‌های پیش بینی شده از ۲۰ ایستگاه پروازی زائران به دو فرودگاه مدینه و جده منتقل شوند.

طاهر درودی معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر هم درباره هماهنگی ها و اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی به عمره گزاران و زائران حج پیش رو و انتقال داروها و تجهیزات مورد نیاز در حج ۱۴۰۳ گزارش داد.

‌منبع: ایرنا

کد خبر 749156

دیگر خبرها

  • سهمیه ارز مسافران حج چقدر شد؟
  • تصمیم قطعی گزینه جذاب بایرن: فقط خارج!
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / سهمیه ارز زائران اعلام شد + جزئیات
  • سهمیه ارز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • سهمیه قطعی ایران برای نخستین دوره لیگ نخبگان آسیا: ۱+۲
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی