Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۹۷ کیلومتر بر ساعت رسید و گرد وخاک حاصل غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را از حالت عادی خارج کرد. ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت و در اطلاعیه جوی شماره 12 اداره‌کل هواشناسی استان نسبت به آن هشدار داده شده بود، از عصر دیروز وزش باد در نواحی شمال استان شدت گرفت و سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از عصر دیروز تا صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد در زابل به 27 متر بر ثانیه معادل 97 کیلومتر بر ساعت رسید و گرد و غبار حاصل غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به 443 میکروگرم بر متر مکعب معادل 3 برابر حد مجاز رساند.

زاهدان| وزش باد و گرد و خاک سیستان را فرا می‌گیردسرعت وزش باد در زابل به 72 کیلومتر بر ساعت رسیدرگبار باران در 7 استان/ وزش بادهای شدید در تهران

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: وزش این باد شدید تمام پنج شهرستان شمال استان را فرا گرفت به طوریکه علاوه بر زابل، وزش باد در زهک نیز موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی به 2000 متر شد. دیروز در زاهدان نیز وزش باد شدید سبب کاهش دید افقی به 3000 متر شد و کیفیت هوای این شهر را به شدت کاهش داد.

حیدری گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود وزش بادهای 120 روزه همچنان در شمال استان ادامه داشته باشد. البته پیش‌بینی می‌شود سرعت وزش باد تا چهارشنبه از شدت بیشتری برخوردار باشد. در این مدت سرعت وزش باد بین 70 تا 95 و گاهی بیش از 95 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد موجب خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این مدت در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی و جنوبی علاوه بر افزایش غبار، وزش باد و گرد و خاک با شدت کمتر نسبت به شمال استان انتظار می‌رود. همچنین احتمال اختلال تردد در جاده‌های مناطق شمال و غرب سیستان و بلوچستان به ویژه زاهدان- زابل، زاهدان- بم و ایرانشهر- بم وجود دارد.

انتهای پیام/ ت

R7843/P/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۹۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروی غیر مجاز به مقصد نرسید

  سرهنگ حمید نوری  اظهار داشت: مأموران پلیس اماکن شهرستان زابل با اشراف اطلاعاتی از انتقال محموله داروی غیر مجاز دریکی از محور‌های مواصلاتی این شهرستان مطلع شدند و بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

  وی افزود: مأموران محل تردد خودروی متهم را در یکی از خیابان‌های سطح شهرستان شناسایی در بازرسی از آن ۴۱ هزار انواع قرص غیر مجاز کشف کردند. 

  فرمانده انتظامی شهرستان زابل با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله غیر مجاز را ۵ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک نفر متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 
 
     

 @police_svb

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • داروی غیر مجاز به مقصد نرسید
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • گرد وغبار شهر اهواز به ۸ و شوش به ۴ برابر حد مجاز رسید
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان