Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند سالی است که شبکه خانگی در کشورمان راه افتاده است و تعدادی از فیلمسازان جوان و پیشکسوت به آن رو آورده اند، مردم نیز استقبال خوبی از خود نشان داده اند و یک نوع سرگرمی برای جمع های خانوادگی و فامیلی شده است که به جهت فرهنگی بودن نوع آن، مورد وثوق غالب جامعه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چند سالی است که شبکه خانگی در کشورمان راه افتاده است و تعدادی از فیلمسازان جوان و پیشکسوت به آن رو آورده اند، مردم نیز استقبال خوبی از خود نشان داده اند و یک نوع سرگرمی برای جمع های خانوادگی و فامیلی شده است که به جهت فرهنگی بودن نوع آن، مورد وثوق غالب جامعه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما باید دید که هنرمندان و فیلمسازان که همیشه گلایه‌مند از وضعیت بازار فرهنگی و هنری جامعه بوده اند، به این استقبال خوب مردمی که باعث رونق گرفتن کسب و کار آن ها نیز شده است چگونه پاسخ داده اند؛ استقبال مردم از شبکه خانگی به گونه ای بوده است که بسیاری از فیلمسازان ترجیح داده اند که به جای تلویزیون برای شبکه خانگی اثر تولید کنند.

برخی از سریال هایی که برای این شبکه ساخته شده اند متاسفانه نشان دادند که برای مخاطب خود احترام چندانی قائل نیستند، این مساله را از آن حایی می توان فهمید که سریال را با یک سری مشکلا تو به صورتی ناتمام، به فرجام رساندند.

شبکه نمایش خانگی از همان ابتدای آغاز به کار با حاشیه‌های فراوانی همراه بود. یک دوره‌ای تنها معضل این شبکه سریال‌هایی بودند که پایانشان رها می‌ماند. معضلی که اخیرا هم برای یک سریال پیش آمده و بهانه‌ای برای نوشتن این گزارش شده است.

اولین سریالی که در حوزه نمایش خانگی با چنین مشکلی مواجه شد سریال «قلب یخی» به کارگردانی محمد حسین لطیفی و نویسندگی حامد عنقا بود که کارگردان و نویسنده آن در فصل سوم تغییر کردند و سامان مقدم و علیرضا بذرافشان جایگزین آنها شدند.

 

یکی دیگر از سریال‌هایی که در شبکه نمایش خانگی بسیار موفق عمل کرد و رکورد مخاطب و میزان فروش را در همان هفته اول بدست آورد، سریالی به کارگردانی مهران مدیری بود. مدیری که یکی از چهره های شناخته شده و دوست داشتنی تلویزیون است این بار از محبوبیت خود در جهت ورود به شبکه خصوصی استفاده کرد. او که در تیزرهای تبلیغاتی قبل از پخش مجموعه از مردم می خواست که سریالش را با خرید نسخه اصلی تماشا کنند، خود بر تعهدش پای بند نبود و در نهایت مخاطبان آخرین قسمت این اثر را ندیدند.

 


 

اما این تنها حاشیه نمایش خانگی نیست. این شبکه که پس از یک دوره رکود با سریال «شهرزاد» بار دیگر رونق گرفت و مردم را به خود جذب کرد، این روزها به خاطر بعضی سرمایه‌هایی که وارد آن می‌شود مورد توجه قرار گرفته است.

 

اخیرا خبرهای شوکه کننده ی جدایی بازیگران از سریال‌ها را یکی از پس دیگری می‌شنویم. جدایی لیلا حاتمی از سریال "نهنگ آبی" ،جدایی بهرام رادان، امیر آقایی از سریال "رقص روی شیشه". سریال نهنگ آبی مسیرش کاملا تحت تاثیر جدایی لیلا حاتمی قرار گرفت و کل سریال قربانی یک شخصیت شد تا ببینند چطور می‌شود نقش او را از سریال به مرور حذف کنند و این در حالی اسست که اصلا فیلمنامه مسیرش سمت دیگری بوده و قصه چیز دیگری، اما به زبان ساده می توان گفت سریال دچار مرگ مغزی شده و به سمت نابودی شیرجه زده است. تمام شخصیت های سریال درباره آناهیتا (لیلا حاتمی) در سریال سخن می گویند و همه به دنبال او هستند تا او را پیدا کنند و به نوعی او گم شده و کسی نمی داند که او کجاست و چه بلایی سرش آمده است.

در سمتی دیگر سریال "رقص روی شیشه" را داریم 2 بازیگرش از سریال جدا شدند، بهرام رادان و امیر آقایی. این بازیگران حتی از تمامی سرمایه گذاران سریال هم شکایت کردند و گویا مسائل مالی موضوع اصلی این اتفاقات است. شاید عجیب به نظر برسد اما شخصیت بهرام رادان در سریال هم به مدت طولانی غیب شده بود و کسی از او خبری نداشت، همچون شخصیت لیلا حاتمی در سریال "نهنگ آبی" و لابد اینجا هم جدایی بازیگر باعث تغییر مسیر فیلمنامه و سریال شد، که در آخر نیز دیدیم قسمت پایانی آن را با عکس نوشت تمام کردند.

 

 

 

 

یک سریال دیگر به نام "احضار" هفته هاست که قسمت جدیدی از آن منتشر نشده است. بگذریم که سریال قهوه تلخ با آن همه فروش و سودی که داشت نیمه کاره رها شد. بگذریم که سریال قلب یخی را نیمه تمام گذاشتند و رفتند و بسیاری از این بگذریم ها که گویا تمامی ندارند.

چه کسی پاسخگوی وقت هدر رفته تماشاگران این سریال هاست که عوامل سریال ها با رفتارهای غیرحرفه ای خود کل سریال را به نابودی می کشانند؟ اگر از وقت تلف شده هم بگذریم، در این شرایط سخت اقتصادی چه کسی جوابگوی هزینه های تماشاگرانی است که پول خود را صرف تماشای سریالی کرده اند که هیچ ارزشی برای مخاطبانش قائل نیست و فقط به فکر پر کردن جیب خودشان اند؟ بازیگر، تهیه کننده و کارگردان هیچ فرقی برای تماشاگران ندارند و هر سه آن ها مقصر اصلی این بی احترامی و بی مسئولیتی در قبال مخاطبانی هستند که بیش از هر زمان دیگری اعتماد خود را نسبت به سریال های نمایش خانگی از دست داده اند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۹۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگری متفاوت عمو پورنگ؛ منتظر این سریال در نمایش خانگی باشید

آفتاب‌‌نیوز :

این روز‌ها سریال‌هایی در راه تلویزیون‌اند و در عین حال برخی از تلویزیونی‌های با قدمت هم با کاری جدید سر از نمایش‌خانگی درمی‌آورند.

پیگیری‌هایی که انجام شده این روز‌ها تلویزیون ۵۲ سریال در حال پیش‌تولید و تولید دارد که از سمتِ سیمافیلم پیش می‌رود و سریال‌هایی هم توسط برخی از سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی پیش می‌رود که به روال گذشته برای پخش از تلویزیون ساخته می‌شوند.

به طور مثال سریال «بوقچی» که مجموعه تلویزیونی فوتبالی است، البته در دهه‌های گذشته داریوش ارجمند و اکبر عبدی سریال «به سوی افتخار» را با فضای مافیای فوتبال به آنتن تلویزیون رساندند. یا «پژمان» با بازی پژمان جمشیدی و پرداختن به بازیکنان شناخته شده و مصائب و مشکلات‌شان، «سه پنج دو» به گونه‌ای سرمایه‌گذاران و مافیای فوتبال، «آخرین بازی» و «لژیونر» هم جزو دیگر کار‌های فوتبالی به شمار می‌رود که تاکنون در ساختار تلویزیون به آن‌ها پرداخته شده است.

البته این روز‌ها «پرویز خان» هم بعد از حضور در جشنواره فیلم فجر و اکران در سینما به شبکه نمایش‌خانگی آمده است.

حالا باید دید «بوقچی» با چه هدفی ساخته شده و تنها قصدِ به هیجان درآوردن مخاطب به واسطه پرداختن به «فوتبال» در یک اثر نمایشی را دارد یا به دنبال اهدافی دیگر است؟

این سریال در تهران به فیلمبرداری خودش ادامه می‌دهد و پیگیری‌ها نشان می‌دهد تا تیرماه تصویربرداری سریال ادامه خواهد داشت. حسن حبیب‌زاده کارگردانی سریال را برعهده دارد و گفته می‌شود موسسه هنری سوره آن را تهیه می‌کند. در این سریال حسن پورشیرازی، امیر غفارمنش، آرش نوذری، امیر کربلایی‌زاده، شهره سلطانی، رامین ناصر نصیر و بسیاری دیگر از هنرمندان به ایفای نقش می‌پردازند.

اما سریالی دیگر که تلویزیونی‌های قدیم به سمتِ آن رفته‌اند یک سریال فانتزی در حوزه کودک و نوجوان است که برای اولین بار داریوش فرضیایی یا همان عمو پورنگ در برنامه تحویل سال یک خبر کوتاهی از آن داد. سریال «لالایی» که قرار است با بازی او بعد از مدت‌ها غیبت و البته فضایی متفاوت از یکی از پلتفرم‌های نمایش‌خانگی پخش شود.

این سریال به کارگردانی احمد درویشعلی‌پور که سال‌ها با داریوش فرضیایی کار کرده و «سرزمین بالش‌ها» را با او در شبکه نمایش‌خانگی داشت این روز‌ها در اواخر تصویربرداری به سر می‌برند و گروه در تهران مشغول فعالیت‌اند تا اواخر اردیبهشت‌ماه کار به پایان برسد. قرار است این سریال امسال در یکی از پلتفرم‌های نمایش‌خانگی پخش شود.

امیر کربلایی‌زاده که مدت‌ها از او خبری نیست و بیشتر به آموزش استندآپ کمدی و اجرای تئاتر مشغول است در این سریال به ایفای نقش می‌پردازد و فرهاد بشارتی هم چندی پیش از حضور خود در این سریال خبر داده بود. قطعاً بازگشت داریوش فرضیایی بعد از مدت‌ها با سریالی در شبکه نمایش‌خانگی را می‌توان به فال نیک گرفت، چون خبر‌ها حاکی از همکاری مجدد او با تلویزیون است.

سریال «لالایی» و نقش‌آفرینی داریوش فرضیایی متفاوت از کار‌هایی است که تاکنون از او به عنوان کاراکتر عمو پورنگ دیده شده است. در عین حال باید دید با حضور او و هنرمندانی که در «محل گل و بلبل» و برخی از پروژه‌هایی که او و دوستان داریوش فرضیایی فعالیت داشته‌اند می‌تواند اقبال را نسبت به محدود کار‌های کودکانه نمایش‌خانگی برگرداند یا خیر.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تمایز «بوم» با دیگر برنامه‌های مشابه چیست؟/ قابی در شأن هنرمندان
  • نیاز به سرگرمی سالم برای مخاطب/ سعید ابوطالب «سناتور» را می‌سازد
  • شیدا یوسفی بازیگر «زودیاک»: دوستداران قصه‌های واقعی رئالیتی‌شوها را می‌بینند
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • شیدا یوسفی بازیگر «زودیاک»: دوستداران قصه‌های واقعی رئالیتی‌شو ها را می‌بینند
  • بیوگرافی و اسامی بازیگران سریال خاله خانم
  • پاسخ به یک ابهام بزرگ درباره فصل جدید «پایتخت»
  • پاسخ به یک ابهام بزرگ دربراه فصل جدید «پایتخت»
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • بازیگری متفاوت عمو پورنگ؛ منتظر این سریال در نمایش خانگی باشید