Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:10:04 GMT

قروه مشکل کمبود آب آشامیدنی دارد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۹۶۹۲

قروه مشکل کمبود آب آشامیدنی دارد

موحد امان‌اللهی روز دوشنه در جلسه شورای اداری قروه با تبریک آغاز هفته قوه قضائیه، این هفته را یادآور یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی اعلام کرد و اظهار داشت: سخنان شهید بهشتی ماندگار، زیبا و شنیدنی است و این سخنان باید از روز اولی که پشت میز مسئولیت می‌نشینیم مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی و یک دهه از عمر ایجاد پدافند غیرعامل می‌گذرد و لزوم توجه به این بخش بیش از همیشه احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امان‌اللهی به کمبود آب شرب در شهرستان قروه از جمله شهر دلبران، اشاره و اضافه کرد: بدون شک تابستان امسال با مشکل تامین آب مواجه هستیم و آب شرب چهار شهر و ۱۲۷ روستا در حالی از منابع آب زیر زمینی تامین می شود که بارندگی ها نتوانسته اند شیب منفی آب‌های زیر زمینی را کاهش دهند.

فرماندار قروه با بیان اینکه میزان مصرف آب نسبت به میزان ورودی به منابع کشور بیشتر است افزود: ما در بخش چهاردولی و در بخش دلبران هم اکنون با مشکل مواجه هستیم و آب برخی روستاها در مناطق شمالی شهرستان آلوده است و ما ناچار به تهیه آب از دیگر نقاط شهر برای این مناطق هستیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون در شهر دلبران با قریب به هشت هزار جمعیت ۱۰ روز است که با کمبود شدید آب مواجه هستیم و با تانکر، آبرسانی می‌شود.

وی با انتقاد از مدیریت آب و فاضلاب شهری اظهار داشت: امسال این مدیریت نمره قبولی ندارد چرا که مدیریت مناسبی در این زمینه نداشته است و به واسطه سو مدیریت زحمات کارگران نیز هدر می‌رود و ما ۱۰ روز است که شرمنده مردم دلبران هستیم.

امان‌الهی با بیان اینکه به صورت جدی از طرف مدیر کل آب و فاضلاب شهری نیز پیگیر این موضوع هستیم افزود: موضوع دیگر بحث مربوط به برق است به این معنا که مصرف ما بالاتر از نرخ استاندارد کشوری بوده و این در حالی است که در کردستان از صنعت بزرگ برخوردار نیستیم که مصرف برق آنقدر زیاد باشد.

پدافند غیرعامل مهمترین اصل در مقابله با بحران‌ها است

مدیر کل پدافند غیرعامل کردستان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه مهمترین عمل در مقابله با بحران‌ها پیشگیری است افزود: باید زیرساخت‌ها و سرمایه‌ها شناخته شود و در حفظ مراکز و زیرساخت‌ها و سرمایه‌ها تلاش کنیم.

احمد محمدرضایی با بیان اینکه اهمیت پدافند غیرعامل برای همگان آشکار است گفت: امروز دشمن در جنگ نظامی زمین گیر و ناکام است و نمونه اخیر آن را در ساقط کردن پهپاد پیشرفته آمریکایی‌ها دیدیم و باید گفت امروز دشمن در این زمینه نمی‌تواند عملکردی داشته باشد

۹۹۳۷ / ‏‬ ۳۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج قروه آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۹۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهرداد شریفی گفت: طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی و کیفیت مواد غذایی عرضه شده در بیش از ۵۰ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اولویت‌های معاونت بهداشت این دانشگاه است.

وی افزود: به همین منظور در ماه‌های اخیر گام‌های بسیار موثری برای رفع کمبود‌های موجود در حوزه بازرسی مهندسان سلامت محیط مراکز بهداشت شهرستان‌ها توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز برداشته شده است.

شریفی ادامه داد: در این خصوص با صرف هزینه یک میلیارد تومان در ماه‌های قبل نسبت به خرید تجهیزات آزمایشگاه‌های آب‌شناسی از قبیل؛ اتوکلاو، فور، کدورت‌سنج و بن ماری برای ۲۳ شهرستان زیر پوشش این دانشگاه اقدام شد.

معاون اجرایی بهداشت خوزستان اضافه کرد: در ادامه در روز‌های آینده با اختصاص یک میلیارد تومان دیگر نسبت به خرید دستگاه‌های پرتابل سنجش کیفی آب آشامیدنی شامل کیت‌های پرتابل کلرسنجی و قرص‌های سنجش کلر باقیمانده آب (DPD)، پودر و قرص‌های پرکلرین، حلال‌ها و محیط‌های کشت میکروبی مورد نیاز آزمایشگاه آب‌شناسی و همچنین دستگاه‌های پرتابل سنجش قطبیت روغن و دماسنج و اندیکاتور‌های سنجش بارمیکروبی سطوح در کارگاه‌های تولید و فراوری مواد غذایی اقدام شد.

وی هدف از این اقدامات را افزایش سطح پوشش و تقویت نظارت به موقع و فوری بهداشتی بر تاسیسات آبرسانی و تصفیه‌خانه‌های آب، شبکه‌های توزیع آب شهری و روستایی و همچنین کنترل بهداشتی مواد غذایی در سطح عرضه برشمرد.

شریفی می گوید: با این اقدامات صورت گرفته امیدواریم مخاطرات در این حوزه‌ها شناسایی و با همکاری متولیان مربوطه خطری متوجه سلامت جامعه نشود.

وی افزود: ۳۸۰ مهندس بهداشت محیط در ۲۳ شهرستان زیر پوشش این دانشگاه در نوبت‌های صبح و عصر در قالب اجرای طرح تشدید بازدید از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و کنترل کیفی آب آشامیدنی از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ عصر در قالب تیم‌های بازرسی ثابت و سیار در حال انجام وظیفه است.

شریفی ادامه داد: رعایت نکردن موازین بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی خط قرمز مرکز بهداشت است و با کسانی که سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند به هیچ وجه مماشات به عمل نمی‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون ماده ۱۳ مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب مجلس شورای اسلامی از طریق مراجع قضایی پیگیری‌های لازم برای برخورد با متخلفان بهداشتی شده و در صورت عدم توجه به اخطار بهداشتی مراکز و اماکن نامبرده پلمب خواهند شد.

دیگر خبرها

  • توسعه بهداشت ودرمان
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • مدیریت درست بارندگی در یزد
  • بارندگی یزد به درستی مدیریت شد
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب