Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-03@04:22:56 GMT

تقلید تازه عربستان از آمریکا

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۹۷۷۱

خرداد؛ خطوط هوایی عربستان سعودی مسیر پروازهای بین‌المللی خود بر فراز دریای عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز را تغییر داد.
به گزارش فارس، رژیم عربستان سعودی به تبعیت از ایالات متحده، عبور هواپیماهای مسافربری خود از حریم هوایی جنوب ایران را تعلیق کرد.
اخبار سیاسی- به نوشته وبگاه شبکه «العربیه» خطوط هوایی عربستان سعودی به بهانه ساقط شدن یک پهپاد آمریکایی ، از بامداد یکشنبه مسیر پروازهای بین‌المللی خود بر فراز دریای عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز را تغییر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش از این نیز خطوط هوایی آمریکا، انگلیس ، آلمان، امارات و هند به بهانه شدت گرفتن تنش‌ها، ضمن تعلیق عبور هواپیماهای مسافربری از حریم هوایی جنوب ایران، مسیر پروازهای خود بر فراز دریای عمان و تنگه هرمز را تغییر داده بودند.
این در حالی است که «سیاوش امیرمکری» مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران امروز اظهار کرد که آسمان ایران بارها از سوی مجامع هوانوردی دنیا به عنوان امن‌ترین آسمان منطقه به دنیا معرفی شده و در سال‌های قبل آسمان خود را برای عبور پروازهای شرکت‌های هواپیمایی مختلف از سراسر دنیا باز اعلام کرده و با کنترل تردد هوایی ایمن، مطمئن و کارآمد پایبندی خود به قوانین بین المللی را به جهانیان اثبات کرده است.
این اتفاقات پس از آن است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنجشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یک فروند پهپاد جاسوسی تریتون MQ-4C متعلق به نیروی دریایی آمریکا را بعد از تجاوز به حریم هوایی ایران برفراز استان هرمزگان با استفاده از سامانه پدافند موشکی «سوم خرداد» ساقط کرده است. برچسب ها: عربستان ، آمریکا

منبع: خرداد

کلیدواژه: عربستان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۹۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین برد پیاپی نوشاد عالمیان در تنیس روی میز عربستان

نوشاد عالمیان به دومین برد پیاپی در رقابت‌های تنیس روی میز گرند اسمش در عربستان دست یافت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس روی میز؛ مسابقات  تنیس روی میز گرند اسمش به میزبانی عربستان در حال برگزاری است و نوشاد عالمیان دارنده رنکینگ 68 دنیا در دومین دیدار خود در مرحله حذفی مقدماتی به مصاف آندریاس لونکو با رتبه بندی 88 جهان از اتریش رفت و در پایان توانست در 3 گیم متوالی حریف  خود را شکست دهد و به مرحله سوم مقدماتی راه پیدا کند.

عالمیان برای راهیابی به جدول اصلی مسابقات باید با برنده دیدار محمد البیالی دارنده رنکینگ 62 دنیا از مصر و متئو موتی با رده بندی 147 جهان روبرو شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دومین برد نوشاد عالمیان در تنیس روی میز عربستان
  • دومین برد پیاپی نوشاد عالمیان در تنیس روی میز عربستان
  • بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجوی آمریکایی در ۲ هفته/ حمایت‌ها از طرف جامعه دانشگاهی ایران ادامه دارد +تصاویر
  • سوخت گیری در آسمان چگونه و چقدر طول می‌کشد؟
  • اندیشمندان دنیا به تغییر ساختار قدرت در جهان اتفاق‌نظر دارند
  • تصاویر هوایی از جاده ای که از وسط سیل هولناک عربستان عبور می کند | ویدئو
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟