Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمدرضا پورخاقان صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: نیروهای مسلح زینت حاکمان هستند و جامعه بدون نیروهای مسلح قوام پیدا نمی‌کند و اگر امنیت در کشور وجود نداشته باشد، هیچ چیزی در جای خود قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح باید برخاسته از ملت باشد و خوشبختانه نیروهای مسلح و امنیتی ما در کمال اقتدار به وظایف خود عمل می‌کنند افزود: در منطقه‌ای که ناامنی بیداد می‌کند، ایران اسلامی در امنیت کامل به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایران اسلامی نه تنها در امنیت به سر می‌برد بلکه امنیت را به کشورهای دیگر نیز منتقل کرده است و اگر مستشارات نظامی ایران نبود امروز باید در داخل کشور با داعش نبرد می‌کردیم.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح مازندران به مأموریت دادگاه‌ها و دادسراهای نظامی اشاره و اضافه کرد: مأموریت این سازمان استان است و دادسرا به جرایم در کل استان رسیدگی می‌کند.

حجت الاسلام پورخاقان از راه اندازی دادسرای ناحیه نظامی چالوس خبر داد و گفت: یک شعبه بازپرسی دادسرا، معاون دادستان نظامی استان و شعبه دو در حال فعالیت است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح مازندران با عنوان اینکه شکایات مردمی علیه نیروهای نظامی در دادسراها و دادگاه‌های نظامی بررسی و رسیدگی می‌شود گفت: طبق اصل ۱۷۲ قانون اساسی، رسیدگی به جرایم خاص نظامی و انتظامی و جرایم مربوط به انجام وظایف وزارت اطلاعات است.

وی با تاکید براینکه جرایم خاص نیروهای مسلح در سازمان قضائی بررسی می‌شود گفت: در همه کشورها، جرایم امنیتی را دادگاه‌های نظامی رسیدگی می‌کنند.

حجت الاسلام پورخاقان با اشاره به پایین بودن شمار پرونده‌ها و جرایم نیروهای مسلح در مازندران گفت: نظارت بر نیروهای مسلح از جمله دلایل پایین بودن شمار جرایم است.

کد خبر 4649413

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان قضایی نیروهای مسلح هفته قوه قضاییه ساری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۹۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال حماس از موضع‌گیری نیروهای مسلح یمن

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس از موضع دبیرکل جنبش انصارالله و نیروهای مسلح یمن در دفاع از ملت ملت فلسطین قدردانی کرد. حماس از امت‌های عربی و اسلامی خواست برای در تنگنا قرار دادن اشغالگران و همبستگی با ملت فلسطین، متحد شوند.

نیروهای مسلح یمن امروز با صدور بیانیه ای از آغاز مرحله چهارم عملیات خود در حمایت از مردم مظلوم غزه خبر داد. در این بیانیه آمده است: در اجرای دستورات سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن برای یاری مردم مظلوم فلسطین و در پاسخ به درخواست های مقاومت ملت مظلوم فلسطین و با توجه به سرسختی های اسرائیل و آمریکا، نیروهای مسلح یمن به یاری خداوند متعال آغاز مرحله چهارم عملیات را به شکل زیر اعلام می کند:
اول: همه کشتی های اسرائیلی و کشتی های عازم بنادر این رژیم در سواحل دریای مدیترانه که ممنوعیت کشتیرانی را نقض کنند در هر منطقه ای که دست ما به آنجا برسد هدف قرار می دهیم.
دوم: اجرای این تصمیم از لحظه انتشار این بیانیه آغاز می شود.
سوم: در صورتی که رژیم اسرائیل به اجرای عملیات نظامی تجاوزکارانه علیه رفح متوسل شود، نیروهای مسلح یمن مجازات های فراگیری علیه کشتی های همه شرکت هایی که با کمک رسانی و ورود به بنادر فلسطین اشغالی ارتباط داشته باشند از هر ملیتی که باشند اعمال خواهیم کرد و از عبور همه کشتی های این شرکت ها در منطقه عملیات نیروهای مسلح یمن صرف نظر از مقصد آنها، جلوگیری خواهد شد. 

دیگر خبرها

  • ۴.۵ میلیارد تومان؛ میزان جرایم مالی کمیته انضباطی در ۱۷ روز
  • «وعده صادق» بخشی از توانایی های ایران را نشان داد
  • تاکید البخیتی بر آمادگی نیروهای مسلح یمن
  • پیش‌بینی «نیوزویک» از جنگ اوکراین: ۲۰۲۴ برای کی‌یف سخت خواهد بود
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • نیروهای مسلح تا آخرین قطره خون خود پای آرمان های شهدا ایستاده اند
  • سد بزرگ ایران پر شد | هشدار مهم : از رودخانه فاصله بگیرید
  • استقبال حماس از موضع‌گیری نیروهای مسلح یمن
  • تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن